پارس ناز پورتال

آیا افراد بدبین همیشه در حال اشتباه هستند؟

آیا افراد بدبین همیشه در حال اشتباه هستند؟

آیا افراد بدبین همیشه در حال اشتباه هستند؟ 

مطمئنا افراد بدبین همه ي وقت نسبت به چیزهای مثبت نیز نگاه منفی دارند و این اصلا برای زندگی و شخصیت انها مفید نیست، اما آیا انها همۀ وقت} در حال اشتباه میباشند؟اکثر ما می‌دانیم که کار کردن با افراد بدبین موضوع چالش برانگیزی در محیط کاری تلقی می‌شود. شما بعنوان یک مدیر باید به افراد بدبین آموزش دهید

 

که آن روی سکه و دیگر گزینش هاي موجود را نیز در نظر بگیرند و به آنها کمک کنید تا به تاثیری که روی اطرافیان شان می گذارند دقت کرده و در مورد آن فکر کنند.اگرچه افراد بدبین چالشی برای اعضای گروه و مدیران شرکت به حساب می‌آیند اما حضور آنها می‌تواند فوایدی نیز داشته باشد.

 

باب ابلینگ را می شناسید؟ او یکی از مهندسان ناسا در سال هاي 1980 بود که به پروژه شاتل چلنجر بدبین بود اما نتوانست دیگران را نسبت به خطر این موضوع قانع کند. تنها 73 ثانیه پس از پرتاب این شاتل منفجر شد و همۀ هفت نفر سرنشینان آن کشته شدند. ابلینگ به تازگی درگذشته هست ولی هنوز مشابه خوبی زا افراد بدبینی به شمار می‌رود که اي کاش دیگران به حرفش گوش داده بودند.

 

خب این افراد منفی گرای بدبین چه چیزی میتوانند به تیم کاری تان ارائه کنند؟ آنها می‌توانند باعث کاهش خطرات آینده شوند. اگر تمام اعضای گروه را افراد به شدت خوش بین تشکیل دهند، ممکن هست در معرض سه خطر قرار بگیرید:

 

1. اتخاذ تصمیمات غیرمنطقی

تعداد زیادی از گروه هاي کاری خوش بین به مسائل بسیار ضروری نمیپردازند زیرا از مکالمه ها و شرایط دشوار دوری می جویند اما افراد بدبین به طور ذاتی بیش از آن که به راه حل فکر کنند، به مشکلات و سختی ها می‌پردازند. آنها همان افرادی میباشند که مشکلات را میبینند و به سرعت با شما و گروه در بین می گذارند.

 

2. توافق همیشگی

افراد بدبین میتوانند الگوی خوبی برای آنهایی باشند که همۀ وقت} «بله قربان» می‌گویند. اگر شما بخواهید بعنوان یک مدیر فقط از اعضای گروه تان جواب مثبت بشنوید و همه ي وقت با نظر موافق آنها روبرو شوید، باید خودتان را برای شکست آماده کنید. شاید همه ي وقت راه حل درست را ندانید؛ واقعیت همین هست.

 

اگر بتوانید به درستی افراد بدبین گروه را مدیریت کرده و برای نظرات شان ارزش قائل شوید، آنها می‌توانند با سوالات خود و بیان مشکلات و تردیدهای شان به شما در ارائه راه حل هاي بهتر کمک کنند.

 

3. عدم آمادگی برای مشکلات

خوش بینی یعنی باور اینکه همواره نتیجه اي مثبت به دست خواهد آمد. با این حال همۀ وقت} اینجور نیست. اگر به نظرات افراد بدبین گوش داده و آنها را ارزشمند قلمداد کنید، میتوانید از خطرات و مشکلات احتمالی آینده آگاه شده و نقشه راهی برای روز مبادا تدارک مشاهده نمایید. افراد خوش بین به نقشه دوم اعتقادی ندارند زیرا فکر میکنند که میتوانند همه ي چیز را در همان نقشه اول به خوبی مهار کنند.

 

حالا که تقریبا توانسته ام شما را نسبت به حضور یک فرد بدبین در گروه راضی کنم، باید این را نیز به دلیل داشته باشید که حضور این افراد در شرکت نیازمند رویکرد مدیریتی متفاوتی نسبت به دیگران هست. شما بعنوان یک مدیر باید مطمئن شوید که نظرات آنها محترم شمرده شده و به آنها گوش داده میشود؛

 

اما همین طور باید حواس تان باشد که این نظرات فقط یک‌بار بیان شوند. بیان چندین و چندباره دغدغه ها و نگرانی ها فقط باعث کاهش انرژی و کارایی اعضای شرکت می‌شود.داستان باب ابلینگ را به دلیل داشته باشید. زمانی که فرد بدبینی دغدغه اش را با شما در بین گذاشت، بی خیال نباشید و سعی کنید

 

در مورد آن با اعضای تیم خود بحث و گفتگو کنید. نظر دیگران را در مورد نگرانی آن فرد بدبین جویا شوید. اگر اعضای گروه معتقد بودند که میتوان آن دغدغه را به خوبی مدیریت کرد، دیگر در مورد آن صحبت نکنید.از فرد بدبین به دلیل بیان دغدغه ذهنی اش تشکر کرده ولی از او بخواهید که دیگر در مورد آن موضوع بحث نکرده و با دیگران همسو شود.

 

 به گزارش پارس ناز اگر او می‌خواست دوباره مسئله را باز کند، تعهدش به تیم را به او یادآوری کنید. اما اگر دیگر اعضای گروه نیز بر این عقیده بودند که آن مشکل به دقت بیشتری نیاز دارد، از فرد بدبین به دلیل کمکی که به شما کرده تشکر کنید؛ زیرا او در واقع شما را از وجود خطری احتمالی آگاه کرده هست.

 

اگر افراد بدبین را به خوبی مهار کنید، حضورشان می‌تواند به سود شرکت تان تمام شود زیرا آنها می‌توانند باعث کاهش خطرات و افزایش میزان موفقیت شما شوند. آنها فقط به دقت بیشتری نیاز دارند.