پارس ناز پورتال

آیا خوردن هندوانه افراد را چاق می کند؟

مجموعه : رژیم و تغذیه
آیا خوردن هندوانه افراد را چاق می کند؟

آیا خوردن هندوانه افراد را چاق می کند؟ 

هندوانه خوراکی محبوب فصل تابستان و بهار هست، خواص بسیار زیادی برای این خوراکی شیرین و آب دار نام برده شده هست. هندوانه دارای طبع سرد و‌ تر هست که گوشت و پوست این میوه قابلیت مصرف خوراکی و اثر دارویی دارد.پختن هندوانه و گرفتن عصاره آن سبب تعادل اعمال کبد و اندام هایي که تحت نظر کبد وظایف خود را انجام میدهند مثل کلیه و دستگاه ادراری می شود.

 

اگر مزاج کبد به سمت سردی یا گرمی اکثر برود عارضه هایي مثل سنگ کلیه، دیابت و کاهش یا افزایش قوای جنسی در بدن ایجاد می شود، هندوانه نقش موثری در تعادل عملکرد اعضایی از بدن که توسط کبد نظارت می شوند، دارد.همه ي افراد میتوانند هندوانه را مصرف کنند. ولی اشخاصی مزاج سرد دارند مثل میانسال و کهنسالان باید پس از مصرف هندوانه مقداری عسل یا حلوا میل کنند.

 

هندوانه از 92 درصد آب تشکیل شده هست. فاقد چربی و پروتئین هست و درصد گلوسید «قند» آن پایین هست. به همین علت یکی از آن میوه‌هاي کم کالری هست. می شود از این میوه حتی بعنوان دسر لذت‌بخش افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند بهره گیری کرد.

 

جوانان و افرادی که مزاج گرم و‌تر یا کبد گرم دارند باید یک ترکیب خوراکی را خورده و پس از آن هندوانه را میل کنند. در این صورت حرارت معده صرف ماده نخست می شود.کبد ساخت کننده حرارت بدن هست و هندوانه در کاهش حرارت کبد نقش دارد، در نتیجه هندوانه می تواند در تنظیم حرارت بدن و نظارت تشنگی و عطش موثر باشد.

 

اگر برای رشد هندوانه از کود شیمیایی بهره گیری شده باشد خاصیت نفاخ بودن آن اکثر می شود، همین طور افراد باید از مصرف هندوانه هایي که در داخل انها ریشه وجود دارد، خودداری کنند. هر چه هندوانه قرمزتر باشد، خواص آن افزایش پیدا میکند. مصرف این میوه باعث ایجاد رطوبت شیرین در بدن می شود و از آنجایی که اعضای بدن انسان شیرین دوست میباشند این رطوبت شیرین می تواند بر روی مزاج اعضای بدن انسان تاثیرگذار باشد.

 

در بازار هندوانه زرد «نباتی یا عسلی» و قرمز وجود دارد، اشخاص باید هندوانه را همراه با تخم آن مصرف کنند، زیرا تخم هندوانه سبب کاهش نفخ این میوه میشود.هندوانه رقیق کننده غلظت خون هست. این میوه به اعضایی از بدن مثل کبد کمک میکند که در ترشح صفرا یا پروتئین هایي که مورد نیاز بدن هست، تعادل را ایجاد کند.

 

اگر در عضوی مثل کلیه، سنگ به صورت‌هاي گوناگون شکل گرفته باشد، مصرف هندوانه سبب تسهیل دفع آن می شود. ۷۰ تا ۸۰ درصد از سنگ‌هاي کلیه به وسیله خود کلیه قابلیت دفع دارند.مصرف این میوه اضافه بر این که به تعادلِ حرارت معده کمک میکند در جابجایی غذا از معده به روده نیز نقش دارد و اشخاصی که ماندگاری غذا در معده آن ها اکثر هست باید هندوانه مصرف کنند.

 

مربای پوست هندوانه در درمان بعضی از سردرد‌ها در افرادی که مزاج گرم رو به سردی دارند و در اشخاص میانسال و کهنسال که مزاج سرد دارند، خوب هست.افرادی که گرم مزاج میباشند باید مربای پوست هندوانه را داخل سکنجبین حل کرده و میل کنند، مصرف پوست هندوانه نیز در مبتلایان به وسواس ذهنی ضروری هست، مربای پوست هندوانه نیز نقش ملین در افراد مبتلا به یبوست را دارد.

 

 به گزارش پارس ناز اشخاصی که دچار ضعف هضم در معده میباشند باید پس از غذا مربای پوست هندوانه بهره گیری کنند و این مربا در تقویت هاضمه در معده و کل اعضای بدن تاثیرگذار هست.مصرف هندوانه برای همۀ سنین خوب هست و افرادی که مزاج سرد دارند به خصوص جوانان باید آب هندوانه را با ۲ قاشق غذاخوری سکنجبین در یک لیوان مخلوط کنند،

 

سپس این ترکیب را قرقره کرده و بنوشند. مصرف این نوشیدنی به مدت سه تا چهار هفته سبب دفع سودای حاصل از صفرا از سیستم اعصاب مرکزی میشود.نوشیدن آب هندوانه با سکنجبین، آب هندوانه و عسل برای میانسال و کهنسالان و آب هندوانه به تنهایی برای افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، خوب هست. آب هندوانه به هضم غذا کمک می کند.

آیا خوردن هندوانه افراد را چاق می کند؟