پارس ناز پورتال

آیا ورزش در هوای گرم کالری بیشتری می سوزاند؟

آیا ورزش در هوای گرم کالری بیشتری می سوزاند؟

آیا ورزش در هوای گرم کالری بیشتری می سوزاند؟ 

سوال شمار زیادی از ورزشکاران این هست که آیا تمرین در هوای گرم باعث می‌شود انها کالری بیشتری بسوزانند؟ ما در این پست به این سوال پاسخ می‌دهیم. آیا ورزش در هوای گرم باعث کالری سوزی اکثر میشود؟ در این پست به بررسی تاثیر هوای گرم بر کالری سوزی میپردازیم.

 

هم‌چنین که اکثر و اکثر به طرف فصل تابستان میرویم, شمار زیادی از افراد گفتگو از انجام ورزش در محیط بیرون میکنند تا با گرمای هوا اکثر و اکثر عرق کنند. ولی ورزش کردن در هوای گرم بیرون مسلما سخت تر از ورزش در محیطی هست که تهویه هوا داشته باشد,

 

آیا تمرینات در محیط گرم تر می‌تواند موثر تر باشد؟ میدانید نظر کارشناسان در این اساس چیست؟. در این مطلب تمام نکاتی که نیاز هست درمورد ورزش در هوای گرم بدانید را گذشته از اینکه برای یک ورزش سخت و عرق ریز پای تان را بیرون بگذارید, با شما در بین میگذاریم.

 

لاغری با ورزش در هوای گرم
به نظر می‌رسد که این روزها انتخاب هاي زیادی برای ورزش در هوای گرم وجود دارد, از یوگا گرفته تا دوچرخه سواری. هر شخصی که در جلسات ورزشی شرکت کرده یا مسافت طولانی را وسط روز دویده باشد, می‌داند که افزودن کردن گرما به ورزش میتواند شدت آن را افزایش دهد.

 

فشار ناگهانی که به بدن وارد می‌شود, ایجادش با ورزش در هوای خنک غیر ممکن هست. اگر در اواسط تابستان پیاده روی کرده باشید متوجه شده اید که حتی قرار دادن یک پا جلوی پای دیگر در این شرایط کار دشواری هست.ولی آیا این شرایط می‌تواند به این معنی باشد که بدن‌تان چربی و کالری بیشتری می سوزاند؟. در نگاه اول, ممکن هست

 

به نظر برسد که ورزش کردن در هوای گرم میتواند منجر به از دست دادن وزن خیلی بیشتری شود. اگر گذشته و بعد از یک ورزش نفس گیر در هوای گرم خودتان را وزن کنید, متوجه تغییر وزن چشمگیری خواهید بود و همین مساله باعث می‌شود افراد فکر کنند که ورزش در هوای گرم راهی مناسب برای کاهش وزن هست.بدبختانه تقریباً تمام وزنی که بعد از ورزش کم شده هست, آب هست نه چربی.

 

اگرچه برخی از منابع معتقدند که ورزش در گرما ممکن هست به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید, چون بدن‌تان برای خنک نگه داشتن خود باید انرژی بیشتری صرف کند, این تفاوت در برترین حالت هم خیلی ناچیز هست و اکثر اضافه وزنی که بعد از ورزش در هوای گرم کم میکنید به دلیل از دست دادن آب هست.

 

مزایای بالقوه ورزش در هوای گرم
با وجودی که ورزش در گرما کمک زیادی به سوزاندن چربی بدن نمی‌کند, ولی مزایای دیگری برای ورزش در هوای گرم وجود دارد. میباشند کسانی که روی عرق کردن اکثر و زهر زدایی بدن از این روش پافشاری دارند و در اشتباه هم نیستند, پوست بخشی از سیستم دفع بدن هست و نقش مهمی در خروج سموم از بدن دارد.

 

یکی از مزایای سلامتی متعددی که عرق کردن دارد این هست که, به بدنتان کمک میکنید از شر مواد زائد ناخواسته خلاص شود. مقدار کمی از سموم مثل سرب, آرسنیک, جیوه و کادمیم در عرق وجود دارد. هر چه اکثر عرق کنید این سموم اکثر از بدن خارج می‌شوند و کمتر در بدن باقی می مثل.

 

این نوع فرایند زهر زدایی به ویژه زمانی که به طورت مرتب و هر روزه با ورزش همراه باشد, میتواند به سلامت بدن و زندگی طولانی تر شما کمک کند.با این حال, برخی دیگر پافشاری دارند که عرق کردن به هیچ عنوان نمیتواند مثل کارکرد کلیه ها و کبد موثر باشد و فایده زهر زدایی بدن با عرق کردن باید اثبات شود. و گرچه هر چه اکثر عرق کنید ممکن هست اکثر دچار کم آبی شوید, بنابراین حتماً با خوردن آب اکثر آن را جبران نمایید.

 

یکی دیگر از مزایای بالقوه که گاهی توسط طرفداران ورزش در هوای گرم عنوان میشود, افزایش انعطاف پذیری هست. طرفداران یوگای داغ پافشاری دارند که گرما اجازه میدهد عمیق تر تمرکز کنند و عضلاتشان انعطاف پذیر تر شود. این مساله میتواند مثل شمشیری دو لبه باشد,

 

چون احتمال اوردوز کردن و فشار بیش از اندازه وارد شدن به عضلات در هوای گرم اکثر هست. اگر می‌خواهید در هوای گرم ورزش کنید حواستان باشد که بیش از اندازه به خودتان فشار نیاورید.مطالعاتی وجود دارد که نشان میدهد, ورزش داغ می‌تواند عملکرد شما را در هر دو محیط گرم و سرد افزایش دهد. یک مطالعه

 

در دانشگاه اورگان که در مجله فیزیولوژی کاربردی Applied Physiology منتشر شد, در مورد توانایی رقابتی دوچرخه سواران در اتاقی با دمای 55 درجه انجام شد. یک گروه از دوچرخه سواران در محیط خنک تمرین کرده بودند و گروه دیگر در محیط گرم. در نهایت از هر دو گروه در اتاقی

 

با دمای 55 درجه آزمایش به عمل آمد. گروهی که در هوای گرم تمرین کرده بودند شاهد بهبود عملکرد کاملا مشخصی بودند در صورتی که گروه تمرین کننده در هوای سرد آن گونه نبودند. با این حال, نکته مهم این هست که بدانید این مطالعه روی ورزشکاران مسابقات و حرفه اي انجام شده و احتمالاً روی افراد عادی که ورزشکار حرفه اي نیستند, 100 درصد تایید شده نباشد.

 

در نهایت باید بدانید که تمرین در گرما ممکن هست قادر به افزایش مقاومت ذهنی شما باشد و توانایی ادامه دادن در گرما ممکن هست در مسابقات شما را توانمند تر کند, ولی اگر قرار باشد فشار بیش از حدی به خود وارد کنید, برای تان دشوار ساز خواهد شد.

 

احتیاط در ورزش در هوای گرم
صرف نظر از اینکه کالری بیشتری می سوزانید یا خیر, اگر تصمیم گرفتید در هوای گرم ورزش کنید حواستان به بدن و احساس تان باشد. بیش از اندازه بردباری بدنتان به خود فشار نیاورید و آب زیادی بنوشید. زمانی که در هوای داغ ورزش می‌کنید بیش از هوای سرد در معرض خطر از دست دادن آب بدن هستید.

 

مراقب علایمی از قبیل سرگیجه, سردرگمی, گرفتگی عضلات, تهوع و ضعف باشید. اگر این علایم را تجربه کردید یعنی زمانش رسیده که به محیطی خنک تر رفته و اندکی آب بنوشید.