پارس ناز پورتال

آیا پدران واقعا دختر دوست هستند؟

آیا پدران واقعا دختر دوست هستند؟

آیا پدران واقعا دختر دوست هستند؟ 

درمورد علاقه پدران به طور خاص به دختران خود همۀ جای جهان ضرب المثل هاي مشهوری هست، اما آیا واقعا در حقیقت چنین چیزی هست؟ پدرها با دختران مهربان تر میباشند. پدرها به دختران بیش از پسران دقت می‌کنند. اغلب ما در طول زندگی با جملاتی این چنینی مواجه شده ایم؛ هرچند این جملات از نسلی به نسل منتقل شده اند اما آیا ریشه علمی هم دارند؟ واقعاً احساس پدران نسبت به دختران متفاوت از پسران هست؟

 

ممکن هست در نظر انسان امروزی این جملات تنها باورهای مردمی باشد که دهان به دهان گشته هست؛ ولی واقعیت این هست که همین تصورات عامه پسند ریشه و مبنای علمی دارند. شاید قدری تعجب بکنید، اگر بدانید آخرین تحقیقات انجام شده حکایت از واکنش متفاوت مغز پدران در قبال دخترانشان دارد. در واقع، جنسیت نوزاد بر واکنش هاي روزمره پدران با فرزندشان اثرگذار هست.

 

پیش از این اغلب مطالعات بر رابطه میان مادر و فرزند تمرکز داشتند و کمتر به چگونگی رفتار پدران با فرزندان پرداخته اند. بر زمینه آخرین یافته هاي به دست آمده، پاسخ هاي عصبی پدران بسته به آنکه دختر یا پسر داشته باشند متفاوت هست. در واقع، پدران که نوزاد دختر دارند دقت و مسئولیت بیشتری در قبال نیازهای فرزند خود احساس می‌کنند.

 

این دسته از پدران نه تنها برای نوزادان خود آواز می‌خوانند بلکه اکثر گروه دیگر با انها در مورد احساسات و ناراحتی هایشان صحبت میکنند. این موضوع بدین دلیل هست که پدران احساسات دختران را قوی تر از پسران می‌دانند.در نقطه مقابل، پدرانی که نوزاد پسر دارند اکثر وقت خود صرف بازی هاي گاه سخت و خشن با او میکنند.

 

 به گزارش پارس ناز همین موضوع باعث می‌شود که پسران از قدرت بیشتری برای بازرسی و تنظیم احساساتشان بهره مند باشند. اضافه بر این، پدران هنگام بازی با پسران اکثر از واژه هایي مثل: برنده یا قهرمان بهره گیری می‌کنند. این در حالی هست که نوع واژه هاي بیانی برای دختران اکثر جنبه تحلیلی دارد؛ مثل: همه ي، کمتر، اکثر یا اغلب.

 

نکته دیگر این هست که گریه نوزاد دختر برای پدران بسیار برانگیزاننده تر از پسران هست. اکثر مواقع پدران با شنیدن صدای گریه نوزاد دخترشان واکنش نشان می‌دهند. در صورتی که برای پسران این امر مصداق ندارد. بنابراین؛ به نظر می‌رسد برخورد پدران با دختران نسبت به پسران متفاوت هست و این اکثر از هر چیز به پاسخ هاي عصبی متفاوتی که از مغز صادر میشود رابطه دارد.