پارس ناز پورتال

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید 

ابرانسان هایی که کارهای شگفت انگیز انجام می دهند اما ظاهر معمولی مانند دیگران دارند و وقتی دست به کار شوند شما را متعجب خواهند کرد. اگر قرار بود یک ابرقدرت برای خودتان داشته باشید، انتخاب‌تان چه بود؟ اگر قرار بود ابر نسان با طاهر عادی باشید کدام توانایی را دوست داشتید؟

 

در مورد بدن انسان و آن‌چه واقعا در حیطه‌ی توانایی‌مان است، چیزهای زیادی وجود دارند که هنوز هم مشغول یاد گرفتن آنها هستیم. این آدم‌ها همگی ابرقدرت خودشان را دارند؛ خواه در دی‌ان‌اِی (DNA) آنها باشد و خواه در اثر تمرین به وجود آمده باشد، همه‌ی ما قادر هستیم برخی از این قدرت‌ها را داشته باشیم.

 

زمانی که بفهمیم این واقعیت، طرحی از ذهن است، ایده‌ی “ذهنِ فراتر از ماده” یک معنای کاملا جدید به خود می‌گیرد.

 

ابر انسان ۱ : پسری با بینایی اولتراسونیک

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

این پسر قادر بود مانند یک خفاش یا دلفین، با استفاده از صدا که موقعیت‌اش را نشان می‌داد، حرکت کند.بن آندروود چشم‌های‌اش را در سن دو سالگی به علت سرطان شبکیه از دست داد.

 

پس از آن‌که نتوانست از چشم‌های‌اش استفاده کند، توانایی تشخیص محل اشیاء را تنها با استفاده از گوش‌اش (جهات‌یابی پژواکی نیز نام دارد؛ جهت یابی از راه ارسال صدا و سنجش پژواک آن که در مورد خفاش و غیره صادق است-مترجم) در خود توسعه داد. او این توانایی را به جایی رساند که می‌توانست

 

در انواع مختلفی از ورزش‌ها به رقابت بپردازد. این قدرت چیزی است که در مقایسه با سایر افراد نابینا می‌تواند یک کار غیرممکن به نظر برسد.او می‌گفت: “من کور نیستم، من فقط نمی‌توانم ببینم”. متاسفانه بن آندروود در سال ۲۰۰۹ در سن ۱۶ سالگی در اثر همان سرطان که چشم‌های‌اش را از او گرفت، درگذشت.

 

ابر انسان ۲: مردی با معده‌ای از فولاد

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

این مرد هراسی از آن‌چه قورت می‌دداد نداشت، فرقی نمی‌کرد که آن چیز شیشه باشد، فولاد باشد یا حتی یک مایع سمی!دیواره‌ی معده‌ی میشل لوتیتو فرانسوی، دو برابر بزرگ‌تر از دیواره‌ی معده‌ی یک انسان معمولی است.

 

این ویژگی به او این امکان را می‌داد که هر چیزی را بخورد و هضم کند بدون این‌که آسیبی به بدن‌اش وارد شود. او اشیاء را به قطعات کوچک خرد می‌کرد و آنها را با روغن که نقش روان‌کننده داشت، می‌خورد. میگل چند سال پیش بنا به دلایل طبیعی درگذشت، نه در اثر عادات غذا خوردن‌اش که بسیار عجیب بودند.

 

ابر انسان ۳: آدم‌های آتشین

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

این آدم‌ها می‌توانند گرمای شدیدی از نوک انگشتان‌شان تولید کنند.نوعی مراقبه که نیروی راهبان یا تومو نیز نام دارد و توسط برخی از راهبان بودایی انجام می‌شود.به گزارش پارس ناز  این روش باعث می‌شود آنها حرارت شدیدی در بدن‌شان تولید کنند.با انجام این نوع از مرقبه، شخص این توانایی را کسب می‌کند که در سرمای شدید بدون نشان دادن هر نوع سرمازدگی و یا هیپوترمی زنده بماند.

 

از قضا معروف‌ترین آدم آتشین یک مرد هلندی به نام ویم هوف است، او «مرد یخی” نامیده می‌شود. او توانست به قله‌ی اورست صعود کند در حالی که فقط یک شلوارک به تن داشت.

 

ابر انسان ۴: مردی که هیچ دردی را احساس نمی‌کند

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

هیچ کس دوست ندارد احساس درد داشته باشد، اما اگر بتوانید احساس درد را برای همیشه خاموش کنید چه؟تیم کردیلند، یا همان زامورا پادشاه شکنجه، می‌تواند هر اندازه دردی را تحمل کند. این مرد با استفاده از قدرت خود زندگی‌اش را می‌گذراند. او با راه رفتن بر روی آتش، دراز کشیدن روی میخ، در دهان گذاشتن شمشیر و شیشه بدون احساس هیچ نوع دردی، مردم را سرگرم می‌کند.

 

به طور معمول احساس درد ما، تعاملی بین بدن و ذهن‌مان است.اعصاب ما پالس‌های درد را به مغزمان جایی که درد در آن ثبت می‌شود، ارسال می‌کند. در مورد کریدلند این‌طور نیست. مغز او هیچ شکلی از درد را ثبت نمی‌کند و به همین دلیل او می‌تواند فعالیت‌های ذکر شده را انجام دهد.

 

ابر انسان ۵ : دختر با اشعه‌ی X در چشمان‌اش

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

چگونه این یکی را به نفع خود استفاده می‌کنید؟ناتالیا “ناتاشا” نیکولایوا دمکینا اهل روسیه، با اشعه‌ی ایکسی که در چشمان‌اش دارد می‌تواند آن سوی دیوارها را ببیند.او ادعا می‌کند که با استفاده از چشم‌های متفاوتی که دارد، درست مثل یک ماشین اشعه ایکس، با نگاه کردن به بدن بیمار، قادر است به پزشکان کمک کند که بیماری‌ها را تشخیص دهند.

 

این توانایی او در سن ده سالگی آشکار شد. او به بیمارستان محلی خود چندین بار با تشخیص‌های‌اش کمک کرده است.اگرچه بسیاری از دانشمندان هنوز تردید دارند که توانایی او حقیقت داشته باشد، اما هیچ‌کس موفق نشده‌است که اثبات کند او این توانایی را ندارد.

 

ابر انسان ۶: دریامردهای واقعی

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

غواصی آزاد (داخل آب رفتن بدون مخزن هوا) ورزشی است که مهارت یافتن در آن بسیار دشوار است. آزادی زیر آب بودن را بدون نیاز دائمیِ به فضای خارج از آب برای نفس کشیدن را تصور کنید.ماهیگیران Bajau-Laut چند گروه ماهیگیری قومی در دریاهای جنوب شرقی آسیا هستند،

 

که کولی دریا یا دریامرد نیز نامیده می‌شوند. آنها توانایی شناکردن زیر آب را در عمق، زمان و مسافت‌های زیاد دارند. آنها می‌توانند چندین دقیقه زیر آب بمانند بدون این‌که لازم باشد برای هواگیری روی آب بیایند.این ماهیگیران ادعا می‌کنند که کنترل ذهن، دلیل توانایی بالای آنها برای زیر آب ماندن است. آنها علاوه بر زیر آب ماندن به مدت طولانی، می‌توانند زیر آب را به وضوح ببینند.

 

ابر انسان ۷: بانویی با چشمانی به تیزی چشمان عقاب

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

تصور کنید در نقطه‌ای ایستاده‌اید و می‌توانید یک فرد را از فاصله‌ی حدود یک و نیم کیلومتر تشخیص بدهید.ورونیکا سیدر این توانایی را دارد. او یک دندانپزشک آلمانی است که نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس برای داشتن توانایی دیدن بیست برابر بهتر از سایر آدم‌های معمولی ثبت کرده‌است.

 

دید میکروسکوپی او در واقع این امکان را به او می‌دهد که اشیاء را از فاصله‌ی بیش‌تر از یک و نیم کیلومتر شناسایی کند و رنگ‌های مختلف پیکسل به پیکسل روی صفحه‌ی نمایش را ببیند.

 

ابر انسان ۸: مردی که هرگز نمی‌خوابد

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

تصور کنید که چه‌قدر وقت اضافه خواهید داشت اگر اصلا نخوابید؟ خواب قریبا یک سوم از زندگی ما را در بر می‌گیرد.تای نگوک ویتنامی بیش از ۴۳ سال است که نخوابیده‌است. ظاهرا تبی که در سال ۱۹۷۳ به آن مبتلا شد، باعث شد که دیگر نتواند بخوابد. او به طور طبیعی به نخوابیدن عادت کرد

 

و پس از آن همین، علت زندگی بدون خواب او شد. علائم روان‌آشفتگی در یک فرد عادی بعد از ۷۲ ساعت بی‌خوابی پدیدار می‌شود و می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی فرد ایجاد کند.اما بنا به دلایلی تای معمولا می‌تواند تا حدی عادی عمل کند. او می‌گوید بعد از این همه سال بی‌خوابی کم‌کم دارد عواقب آن را می‌بیند و حس می‌کند.

 

ابر انسان ۹ : مرد ماشین حساب

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

این یکی زمانی به درد می‌خورد که نیاز به کار با اعداد دارید.اسکات فلنزبرگ اهل نیویورک می‌تواند تفریق، جمع، ضرب، و تقسیم را انجام دهد و جذر و ریشه‌ی مکعب (سوم) را تقریبا بلافاصله و با دقت کامل در ذهن‌اش محاسبه کند.در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ او رکورد جهانی گینس را شکست و به عنوان سریع‌ترین انسان ثبت شد.

 

او در عرض ۱۵ ثانیه یک عدد را به دفعات بیش‌تری با خودش جمع می‌کند در مقایسه با کسی که از ماشین حساب استفاده می‌کند.امروزه او میزبان سالانه و سفیر روز ملی ریاضی است.

 

ابر انسان ۱۰ : دوربین انسانی

ابرانسان های شگفت انگیز را ببینید

حافظه‌ی تصویری یک توانایی شگفت‌انگیز است که بسیاری از مردم آن را دارند.استفان ویلتشایر انگلیسی به عنوان یک هنرمند معماری کار می‌کند.او از زمان تولد صحبت نمی‌کرد اما خودش می‌گوید: نخستین کلمه را زمانی گفت که معلم‌اش یکی از نقاشی‌های او را در سن ۹ سالگی با خود برد.

 

سرگرمی و عشق و علاقه‌اش به طراحی باعث شد که او استعداد بزرگ خود را در زمینه‌ی حفظ جزییات کشف کند.حافظه‌ی تصویری او چنان بی‌عیب و نقص است که می‌تواند یک بار به افق نگاه کند و آن را در یک نقاشی به طور کامل و با کوچکترین جزییات منعکس می‌کند.