پارس ناز پورتال

ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوود

مجموعه : اخبار سینما
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوود

ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوود 

دقت کرده اید که هالیوود چقدر فیلم های ابر قهرمانی و آثار تخیلی دارد؟بتمن مرد عنکبوتی هالک شگفت انگیز همه بین مردم بسیار محبوب هستند. هالیوود دست بردار «قصه های مصور» (کمیک بوک ها) و البته ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مملو از ترفندهای تکنیکی جدید، نیست. دلیلش هم کاملاً روشن است: چون مردم می پسندند!

 

از اواخر امسال و سال آینده پرده سینماهای جهان لبریز از اینگونه فیلم ها خواهد بود، چه بخواهید و چه نخواهید … پس نگاه کنید به مهم ترین آن ها:

 

«کُنگ: جزیره جمجمه» – Kong: Skall Island

دنیا دارد از هم می پاشد. جنجال های سیاسی، نژاد پرستی، تروریست و آدمکشی و همه گونه هرج و مرج سبب گشته است که مردم نمی دانند چگونه باید با آن ها طرف شوند. کارگردان جوردن وگ رابرتز برای فیلم خود زمان و دوره دهه ۱۹۷۰ را برگزیده تا از آن طریق حرفهای امروزی بزند.

 

تام هیدلستون نقش یک متخصص نیروهای ویژه انگلیسی را بر عهده دارد. در مقابل او، بری لارسن (برنده اسکار برای «اتاق») در قالب عکاس جنگ ظاهر می شود.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوودهمچنین جان گودمن و جان. سی. رایلی هم نقش های دیگر را بازی می کنند، اما مهم در داستان یک میمون عظیم الجثه است یعنی «کنگ»(همان کینگ کنگ) و در موردش کارگردان گفنه است:« تمامی ماجراها از طریق دنیای کُنگ در این جزیره غریب بازگو می شود و فکر می کنم در هیچ فیلمی ستیز و برخوردی چنین هولناک دیده باشید»(تاریخ نمایش: ۱۰ مارس ۲۰۱۷).

 

«دکتر استرنج» / Doctor -Strange

بندیکت کامبربچ- بازیگر نقش «شرلوک هولمز» در این فیلم بر مبنای قصه ابر قهرمانی«مارول»، به نقش مردی با نیروی خارق العاده به اسم«دکتر استرنج» در دو شخصیت متضاد حضور پیدا می کند. کامبربچ درباره این شخصیت گفته است: « ما با دو موجود متفاوت روبه روییم.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیووددکتری معمولی که بدل به جراحی خطرناک چون استیون استرنج می شود لیکن در عین حال آدمی عاشق پیشه است، سرسخت و البته شوخ طبع، درست به مانند «شرلوک هولمز». بازیگر زن داستان تیلدا سوئینتون است و کارگردانی را اسکات دریکسون انجام داده است (تاریخ نمایش: ۴ نوامبر ۲۰۱۶)

 

«نگهبانان کهکشان : فصل ۲» ـGuardians of the Galaxy: vol 2

دنباله فیلم پرفروش ۲۰۱۴ کماکان همان قهرمان های معروف «مارول»(یعنی گروت، یوندو، راکت و گامورا) را مجدداً در قصه ای ماجراجویانه گرد آورده است. البته این بار شخصیت جدیدی هم به داستان افزوده شده به اسم «مانتیس»(با بازی پام کلمنتیف) و بنا به گفته کارگردان

 

جیمز گان: «این شخصیت قبلاً در فیلم اول حضور داشت و در حقیقت تجربه کافی دارد تا در قصه جدید بهتر و مشخص تر ظاهر گردد» (تاریخ نمایش: ۵ مه ۲۰۱۷)
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوود«کماندوهای قدرتمند» / Power Rangers

«ریتا ریپولسا» (با بازی الیزابت بنکس) باید در مقابل موجودات بدذاتی بایستد که می خواهند زمین را فتح کنند.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیووداو به اتفاق کُماندوی زرد «ترینی» (با بازی بکی نو آمی) باید به جنگ علیه پنج نوجوان برخیزند. بکی نو آمی ـ که ضمناً خواننده هم هست ـ درباره اولین تجربه سینمایی اش می گوید: «الیزابت و من می خواهیم صحنه ها تا آن جا که می شود واقعی باشد، بنابراین از او خواستم حتی اگر زخمی هم شدم هراسی نداشته باشد» (تاریخ نمایش: ۲۴ مارس ۲۰۱۷).

 

«کینگ آرتور: افسانه شمشیر» / King Arthur: Legend of the sword

تصور این که گای ریچی (سازنده «شرلوک هولمز») سراغ کینگ آرتور رفته باشد، عجیب است، اما او در حقیقت تلاش کرده است از دیدگاهی تازه (و شاید مدرن) به این پادشاه انگلستان بنگرد… مهم قصه فیلم است با ماجرای افسانه آمیز کینگ آرتور (با بازی چارلی هانام) که شمشیر را از سنگ بیرون می کشد و سفر به سوی تاج و تخت را آغاز می کند.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوودهانام در مورد شخصیتی که به عهده گرفته، گفته است: «اندکی خشونت طلب و ستیزه جوست چون می خواهد زنده بماند. آن قدر که شاید مردم تحملش را نداشته باشند». ماجرا بین آرتور با عمویش (با بازی جود لا) می گذرد و به قول کارگردان «محققاً واقعی است» (تاریخ نمایش: ۲۴ مارس ۲۰۱۷).

 

«بلید رانر» (دونده تیز) / Blade Runner

در سال ۱۹۸۲ ریدلی اسکات این علمی/ تخیلی کلاسیک را با هریسون فورد ساخت که رکورد شکست، اما آن جوانک کانادایی دنیس ویلنو هیچ فکرش را نمی کرد که تماشای آن زندگی اش را تغییر خواهد داد… او که سازنده فیلم «سیکاریو» است، موقعیت آن را یافت تا دنباله اش را کارگردانی کند.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوودویلنو می گوید: «به خوبی صحنه آغاز فیلم یادم مانده، با موسیقی سحرانگیز شهر لس آنجلس به سال ۲۰۱۹ نمایان می شود در مه و تاریکی، و همین صحنه موجب گشت شیفته کارگردانی شوم». دنباله «بلید رانر» به نوعی رویاست و در آن البته منطقی وجود ندارد. هریسون فورد نقش قبلی اش «ریک دکارد» را بازی می کند

 

به همراه رایان گاسلینگ و رابین رایت، و درباره موفقیت دنباله فیلم هم کارگردان گفته است: «به شکست اصلاً فکر نمی کنیم» (تاریخ نمایش: ۶ اکتبر ۲۰۱۷).

 

«والرین و شهر هزار سیاره» / Velerian and the City of a Thousand Planets

با هزینه گزاف ۱۵۰ میلیون دلاری این علمی/ تخیلی ساخته کارگردان فرانسوی لوک بسون (سازنده آثاری چون «صفر پنجم» و «لوسی») را باید پُرخرج ترین فیلم اروپایی به حساب آورد. فیلم بر اساس سری قصه های مصور که الهام از «جنگ ستارگان» و «اواتار» به وجود آمده، ساخته شده است.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوودشخصیت اصلی داستان یک پلیس در سفرهای فضایی است (با بازی دین دوهان) که به دنبال حل معمایی در سیاره هاست. دوهان گفته است: «به نظرم این طور می رسد که می خواهم دنیا را نجات دهم» (تاریخ نمایش: ۲۱ ژوییه ۲۰۱۷).

 

«جوخه انتحاری» / Suicide squad

این فیلم تخیلی در مایه های «دوازده مرد خبیث»، ظاهراً خواسته است مریض ترین اثر در نوع خودش باشد. حکومت خطرناک ترین ابرقهرمان ها را برای مأموریتی ناممکن آماده می کند تا طبق معمول دنیا را از خطر نابودی برهانند.دیوید آیر (سازنده «روز تمرین») درباره ساخت

 

فیلم گفته است: «تا دو سال پیش هیچ کس از این قصه تخیلی خبر نداشت و هیچ چیزی هم در خصوص آن نمی دانست، اما وقتی من آن را انتخاب کردم همه نگاه ها متوجه اش شد. واقعاً کار برایم سخت شد، با این حال سختی ها را به دوش کشیدم».
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوودقصه درباره افسری بی رحم اطلاعاتی است به نام «اماندا والر» (با بازی وایولا دیویس) که جمعی از خلافکارها و جنایتکاران جامعه را گرد هم می آورد تا به جنگ علیه دشمنان زمین برخیزند. ویل اسمیت سر دسته آن هاست (تاریخ نمایش: ۵ اوت ۲۰۱۶).

 

«هیولاهای شگفت انگیز» / Fantastic Beasts

«نیوت اسکاماندر» (با بازی ادی ردمین) به همراه «تینا» (با بازی واترسون) به جست و جو در اطراف ساختمان «کنگره جادویی» می پردازند (در حقیقت مکان جادوگری ایالات متحده) و البته با نگاه به ماجراهای «هری پاتر» و این بار در قالب «هیولاهای شگفت انگیز و جایی که باید آن ها را پیدا کرد»، قصه تخیلی آن در نیویورک سال های دهه ۱۹۲۰ می گذرد.
ابر قهرمان ها و آثار تخیلی مورد علاقه هالیوودکارگردان دیوید ییتس ـ که خود چند تا از فیلم های «هری پاتر» را ساخته ـ در این باره گفته است: «مثل ماهی های از آب بیرون افتاده در این قصه، ما ماجراهای یک مرد انگلیسی را در نیویورک تعقیب می کنیم». (تاریخ نمایش: ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶).