پارس ناز پورتال

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

شما می توانید به گوشی اندرویدی خود کیبورد کامپیوتری وصل کنید و از کار کردن با آن لذت کامل ببرید و حسابی تایپ کنید! اتصال کیبورد به گوشی گوشی و یا تبلت اندرویدی به تجهیزت زیادی نیاز ندارد. برای وصل کردن کیبورد یو اس بی به یک دستگاه اندرویدی تنها باید یک قطعه کوچک و بسیار ارزان را خریداری کند.

 

از زمان عرضه اولین گوشی هاي هوشمند زمان آن‌چنان زیادی نمی‌گذرد، اما این دستگاه‌ها چنان پیشرفت کرده‌اند که کاربران اغلب برای انجام دادن کارهای هرروز و اعمال متداول خود به جای سیستم کامپیوتری رومیزی و یا لپتاپ از آن‌ها بهره گیری می کنند. اگرچه برای کاربرد این وسایل هم در بخش سخت افزاری «قدرت پردازشی»

 

و هم در بخش نرم افزاری «برنامه‌هاي کاربردی» نمیتوان هیچ محدودیتی قائل شد، اما هنوز در یک بخش بسیار ساده ضعیف عمل میکنند. تایپ کردن در گوشی تلفن همراه هنوز یک عمل خسته‌کننده و زمان‌بر محسوب میشود.

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

سریع‌ترین کاربران از لحاظ تایپ کردن بر روی صفحه نمایش لمسی گوشی گوشی، حین بهره گیری از برترین کیبوردهای اندرویدی همچون Gboard نمی توانند از نرخ تایپ پنجاه کلمه در دقیقه فراتر بروند، در حالی‌که با بهره گیری از یک کیبورد یو اس بی عادی میتوان با حداقل نرخ صد و چهل کلمه در دقیقه تایپ کرد.

 

افزایش سرعت تایپ در گوشی تلفن همراه بدون پیدا کردن یک راه حل اساسی غیر ممکن هست، چرا که در برترین حالت میتوانید از دو انگشت خود برای تایپ سریع بهره گیری کنید. اما با اتصال کیبورد به گوشی تلفن همراه میتوان تمامی انگشتان دست را درگیر کرد.

 

اگرچه امروز وصل کردن کیبورد به گوشی گوشی اندرویدی به صورت بدون سیم، به لطف قابلیت‌هاي بلوتوث و ان اف سی ممکن هست، اما هنوز کیبوردهای یو اس بی برترین گزینش در دسترس محسوب می شوند. تنها چیزی که برای اتصال کیبورد به گوشی گوشی نیاز دارید، خرید یک قطعه به ارزش کمتر از 5 دلار هست. با این قطعه همین طور میتوانید هر فلش یو اس بی را به گوشی تلفن همراه خود وصل کنید.

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

اتصال کیبورد به گوشی گوشی با کابل OTG

دستگاه‌هاي اندریدی و همین طور پورت‌هاي آن‌ها، کوچکتر از انداز‌ه‌اي میباشند که بتوان یک یو اس بی را به صورت مستقیم به آن‌ها متصل کرد، به همین علت باید از یک تبدیل‌کننده بهره گیری کنیم. این تبدیل‌کننده باید یو اس بی و میکرو یو اس بی را با یکدیگر سازگار کند. برای شارژ کردن دستگاه‌هاي اندرویدی نیز از همین درگاه میکرو یو اس بی بهره گیری می شود.

 

این وفق‌دهنده و سازگارکننده کابل یو اس بی به میکرو یو اس بی با نام او تی جی «OTG –> On-the-Go» شناخته میشود. اغلب گوشی هاي تلفن همراه امروزی مخصوصا تمامی فبلت‌ها از آن‌ها پشتیبانی میکنند. گرچه برای بعضی محصولات «مثلا گوشی هاي تلفن همراه سری نوت سامسونگ» باید کابل OTG به خصوصی تهیه کنید، اما کابل‌هاي متداول را می توان در تمامی گوشی هاي گوشی بهره گیری کرد.

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

فارغ از نوع، جنس و سازنده کابل او تی جی، نحوه بهره گیری از آن برای اتصال کیبورد به تبلت یا گوشی تلفن همراه یکسان هست. تنها کافی هست سر میکرو یو اس بی را به پورت مربوط به آن در دستگاه وارد کرده و کابل یو اس بی کیبورد را به داخل پورت یو اس بی آن وارد کنید تا اتصال به همین راحتی برقرار شود.

 

مزیت کابل OTG به همین مورد ختم نمی شود. اضافه بر اتصال کیبورد به گوشی تلفن همراه میتوانید تمامی دستگاه‌هایي که برای اتصال از کابل یو اس بی بهره گیری میکنند را به گوشی گوشی یا تبلت اندرویدی خود وصل کنید. فلش مموری و همین طور دوربین عکاسی را می توان بعنوان پرکاربردترین موارد نام برد.

 

راه‌اندازی کیبورد خارجی

به محض اتصال کیبورد به گوشی تلفن همراه یا تبلت، باید در عرض چند دقیقه آن را راه‌اندازی کرده و شرایط را برای تایپ با بهره گیری از صفحه کلید حقیقی فراهم کنید. یکی از ویژگی‌هاي مهم کابل OTG، امکان اتصال کابل یو اس بی به دستگاه اندرویدی و بهره گیری مستقیم از دستگاه متصل شده بدون نیاز به تنظیمات اضافی هست «Plug & Play»، اما بهتر هست زمان کوتاهی صرف کرده و یکسری تغییرات را در تنظیمات اعمال کنید.

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

بعد از اتصال کیبورد به گوشی گوشی مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

پنل اعلانات «نوتیفیکیشن بار» را به پایین بکشید.

 

با اتصال کیبورد به گوشی تلفن همراه باید یک آیتم جدید با عنوان Select keyboard layout به پنل افزوده شده باشد. آن را لمس کنید.

 

در صفحه‌‌اي که با عنوان Choose keyboard layout در مقابلتان باز میشود، میتوانید عبارتDefault را انتخاب کنید، اما پیشنهاد این هست که گزینش Set up keyboard layouts را انتخاب و دیگر انتخاب‌هاي در دسترس را نیز دیدن کنید.

 

در این فهرست جستجو کرده و طرح‌بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر به زبانی غیر از انگلیسی تایپ می کنید، حتما تیک باکس کنار نام آن زبان را بزنید. حتی در زمان بهره گیری از زبان انگلیسی نیز در انتخاب خود توجه کرده و برترین طرح‌بندی را انتخاب کنید.

 

اگر در پنل اعلانات هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نکرده‌اید، می توانید با رفتن به مسیر Settings > Personal > Language & Input > Keyboard & Input Methods تنظیمات مورد نیاز برای اتصال کیبورد به گوشی گوشی یا تبلت را انجام دهید.

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

ممکن هست روش ذکر شده در بالا، بسته به سازنده، مدل گوشی تلفن همراه و مخصوصا نسخه اندروید دستگاه متفاوت باشد، اما در حالت کلی باید چنین اعمالی را انجام دهید. تنها موارد متفاوت، مسیر دسترسی به تنظیمات و نام گزینش‌ها هست. اکنون کافی هست هر اپلیکیشن دلخواه را باز کرده و تایپ کردن را آغاز کنید.

 

چند نکته که باید بدانید

یکی از نکات دیدنی و گرچه شاد‌کننده‌اي که بعد از اتصال کیبورد به گوشی گوشی متوجه شدیم، پشتیبانی اندروید از اکثر دکمه‌هاي مخصوص در صفحه کلید هست. بعنوان مشابه، کلیدهای Home و End به ترتیب نشانه‌گر را به ابتدا و یا انتهای خط منتقل می کنند و با زدن دکمه‌هاي Page Up یا Page Down صفحه به بالا یا پایین جابه‌جا می شود. کاربرد کلیدهای Delete و Enter نیز به همان شکل همیشگی هست. بعنوان زیبا‌ترین بخش باید به امکان گرفتن اسکرین شات با زدن دکمه Print Screen اشاره کنیم که بسیار سریع و راحت به نظر میرسد.

 

با زدن دکمه ویندوز «Windows key» در صورت بهره گیری از یک کیبورد ویندوزی و یا با زدن دکمه کامند «Command key» حین بهره گیری از یک کیبورد اپل، بسته به نسخه اندروید یک عملکرد متفاوت دیدن میشود. بعنوان مشابه با اتصال کیبورد به گوشی گوشی موتورولا Moto E باکس جستجوی گوگل باز شد. با زدن دکمه ویندوز حین وصل کردن کیبورد به تبلت سامسونگ Galaxy Tab S، شاهد باز شدن Google Now on Tap بودیم.

ترفند اتصال کیبورد به گوشی موبایل اندرویدی

کارکرد کلیدهای مدیا بستگی به نوع صفحه کلید دارند. بعنوان مشابه حین اتصال یک کیبورد عادی، از کلیدهای نظارت حجم صدا و همین طور بازرسی اکران موسیقی به نحو احسن بهره گیری کردیم، اما حین اتصال یک کیبورد مخصوص اپل، هیچ یک از کلیدهای ویژه عمل نکرد. اگرچه تنها یک کیبورد ویندوزی را تست کردیم، اما انتظار داریم نحوه کار در تمامی کیبوردها یکسان باشد.

 

در نهایت باید به دو مشکل اتصال کیبورد به گوشی تلفن همراه یا تبلت اشاره کنیم. اولین این که هیچ راهی برای تغییر سریع طرح‌بندی و یا زبان کیبورد وجود ندارد. مورد دوم به عدم دسترسی به اموجی‌ها و علامت‌هاي مخصوص مربوط می شود که متاسفانه نمیتوان آن‌ها را با کلیدهای فیزیکی کیبورد در باکس تایپ قرار داد.

 

چرا از لپتاپ بهره گیری نکنیم؟

منظور ما از طرح این سوال، برتری بهره گیری از لپتاپ برای تایپ کردن حین بیرون بودن از خانه و یا محل کار نیست. چند علت وجود دارند که شما را به تهیه یک کیبورد یو اس بی کوچک و تلاش برای تایپ کردن با بهره گیری از گوشی تلفن همراه تشویق میکنند.

 

امروز همه ي افراد یک گوشی هوشمند در جیب خود دارند. حتی در صورت نداشتن این وسیله، هزینه خرید یک گوشی هوشمند به علاوه یک کیبورد یو اس بی کوچک و قابل حمل به مراتب کمتر از یک لپ‎تاپ کاملا عادی هست. گرچه خرید گوشی هوشمند و کیبورد به جای لپ‎تاپ، زمانی عاقلانه‌ هست که تنها علت شما برای خرید یک لپ‎تاپ تایپ متون گوناگون در محیط بیرون از خانه باشد.

 

تبلت‌هاي دو در یک و هیبریدی بسیار گران‌قیمت میباشند. در این نوع از تبلت‌هاي بزرگ، که اندازه نمایشگر آن‌ها حداقل ده اینچ هست، یک کیبورد مخصوص در جعبه دستگاه وجود داشته و می توان با اتصال آن، این تبلت بزرگ را به یک لپ‎تاپ کوچک تغییر داد. با اتصال کیبورد به گوشی گوشی و جدا کردن آن در زمان دلخواه، باز هم یک دستگاه تبدیل‌شونده و هیبریدی در اختیار دارید!

 

با اتصال کیبورد به گوشی گوشی و انجام دادن تمامی کارها بروی آن، همۀ اطلاعات خود را در یکجا نگه داری میکنید. به این ترتیب نیازی به همگام‌سازی مداوم اطلاعات لپ‎تاپ و گوشی گوشی از بین می رود.

 

از آنجایی که طی مدت زمان جدید تعداد نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه مخصوصا برای سیستم عامل اندروید بسیار چندان شده، کاربر به آلبوم وسیع‌تری از ابزارهای تایپ دسترسی خواهد داشت.

 

دوام باتری گوشی تلفن همراه به مراتب از لپتاپ اکثر هست.