پارس ناز پورتال

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)

عجایب و اتفاقات جالب در دنیا که توجه هر کسی را به سمت خود جلب می کند.برای برخی از این اتفاقات هیچ توجیه علمی وجود ندارد. 

******

 

مرغ آلاچیق ساز

مرغ آلاچیق نر برای جلب توجه مرغ ماده سنگ تمام میگذارد. مرغهای آلاچیق نر برای جلب توجه ماده ها، لانه میسازند، وسایل تزیینی جمع میکنند،وتزیینات را در لانه و اطراف آن با سلیقه خود می چینند و با رسیدن ماده برایش نمایش اجراکرده تا ماده را جلب کنند، اما ماده هاسخت گیرند!

 

نرهای 17 گونه از 20 گونه شناخته شده مرغهای آلاچیق، برای جلب توجه ماده ها لانه میسازند. آنها ممکن است از هر وسیله ای برای تزیین استفاده کنند، حتی از قوطی های خالی نوشابه که انسانها روی زمین رها کرده اند. نرها همه این کارها را برای رقابت با نرهای دیگر و جلب نظر ماده ها انجام میدهند و برای این کار وقت زیادی صرف میکنند. آنها تمام چیزهایی را که جمع کرده اند با دقت کنار هم می چینند.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)جزیره عروسک ها

در مکزیک مکانی به اسم کانال مخفی «هوچیمیکو» (Xuchimico) در نزدیکی مکزیکوسیتی است که به جزیره عروسک ها معروف شده، جزیره ای که از هر درخت آن تعداد زیادی عروسک با شکل های ترسناک آویزان شده است. می گویند آویزان کردن این تعداد عروسک در این جزیره کار مردی است که حدود 50 سال خانواده اش را ترک کرد تا به این جزیره بیاید و این باغ وحشتناک را درست کند.

 

او هر روز از زباله دان های شهر عروسک جمع می کرد و به باغ می آورد. می گویند سال ها پیش دختربچه ای در کانال نزدیک منزل او جلوی چشم هایش غرق شده و او نتوانست برایش کاری کند. مرد مکزیکی هم بعد از آن واقعه با آویزان کردن عروسک ها می خواسته روح دخترک را از خودش راضی کند.

 

بعد از او هم دیگر گردشگرها دست بردار نیستند و هر کدام عروسکی را به این جزیره می آورند و روی درخت آویزان می کنند.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)کودکان هیولایی

کودکان هیولایی نسلی نابود شده از کودکان ویتنامی هستند که پدران و مادران آن ها در معرض عامل نارنجی و سایرسمومی بودند که برای نابودی جنگل های ویتنام بر روی این کشور ریخته شدند.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)

بسیاری از این کودکان در پرورشگاه‌های ویتنام هستند و امیدی برای بهبودی آن ها نمی رود.در جریان جنگ ویتنام در دهه های ١٩۶٠ و ١٩٧٠ میلادی، نیروهای آمریکایی در تلاش برای جلوگیری از استفاده چریک‌های ویت‌کنگ از پوشش جنگلی، انواعی از ماده شیمیایی دیوکسین را، که اصطلاحا «عامل نارنجی» نامیده می شد، به کار می‌بردند.

 

مقادیری از این ماده در یکی از پایگاه های نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی شهر دانانگ، در مرکز ویتنام، انبار شده بود.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)

عامل نارنجی باعث بروز سرطان و همچنین معلولیت های جسمی و ذهنی در نوزادانی می شود که والدین آنان در معرض این ماده قرار می گیرند.دولت آمریکا پیش از این به نظامیان آمریکایی که در طول جنگ در معرض این ماده سمی قرار گرفته بودند، غرامت پرداخت کرده اما به درخواست ویتنامی ها در این زمینه پاسخ مثبت نداده است.

 

این مجموعه عکس در بحبوحه بحث‌هایی در باب اینکه آیا آمریکا از صلاحیت اخلاقی تصمیم‌گیری درباره سلاح‌های شیمیایی برخوردار است یا خیر، تقدیم خوانندگان گرامی می‌گردد.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)یک خرچنگ عنکبوتی ژاپنی

تصاویر این حیوانات غول پیکر باعث می‌شوند که به چشمان خود شک کنید!خرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی (spider crab) همانطور که از اسم عجیبشان مشخص است، گونه‌های خاصی هستند که ظاهر بدن آنها از ترکیب خرچنگ با عنکبوت تشکیل شده است. وزن این خرچنگ‌های عجیب که بیشتر در آب‌های ساحلی اطراف ژاپن یافت می‌شوند، می‌تواند تا مقدار ۴۱ پوند (حدود ۱۹ کیلوگرم) هم افزایش یابد!

 

البته افرادی که به صید این موجود ترسناک می‌پردازند، باید مراقب چنگک‌های بسیار بلند آن باشند زیرا این اعضای قدرتمند می‌توانند آسیب جدی به بافت‌های پوست و اعضایی نظیر دست انسان وارد کنند.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)میرتل کوربین؛ زن ۴ پا

جوزفین میرتل کوربین در سال ۱۸۶۸ در تنسی ایالات متحده متولد شد. وی از بدو تولد ۴ پا داشت. دوپای وسطی وی ضعیف‌تر و اندکی کوچک‌تر بودند، اما با این حال وی توانایی حرکت دادن آنها را داشت.

 

او نیز از دوپای اضافی خود استفاده کرد و از ۱۴ سالگی به نمایش‌ها و سیرک‌های مختلفی پیوست. میرتل در ۱۹ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۵ فرزند کاملاً سالم نیز شد. میرتل در سال ۱۹۲۸ در ۶۰ سالگی درگذشت.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)درخت مرگ

نام علمی آن Cerbera odollam است و در شهر Kerala در هند بسیار بدنام و فراوان است. درختی با شاخه های باریک که گل میدهد و میوه ای مرگبار دارد. میوه ای به اندازه توپ بیسبال و دانه ای انقدر سمی که میتوانند یک قلب را از تپیدن باز دارد. در قرن نوزدهم در ماداگاسکار که این درخت در آنجا نیز رشد میکند،

 

هزاران نفر هر ساله بدلیل خوردن آن در امتحان برای تشخیص بی گناهی یا گناه کار بودن جان خود را از دست میدادند. و طی تحقیقی در سال ۲۰۰۴ کشف شد که در کرالا این درخت باعث هفته ای حد اقل یک مرگ میشود، که اکثرا اقدام به خودکشی بوده اند.محققین اعلام کرده اند که اُتلانگا بیش از هر گیاهی در دنیا جهت خودکشی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

مرگبار بودن گیاه به خاطر سم درون دانه ی آن است که عموما برای تولید مرگ موش و دئودورانت استفاده میشود. مواد شیمیایی این سم باعث ایجاد توقف در گردش خون و منجر به ایست قلبی میشود.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)پروانه مقلد

این پروانه مقلد با نام علمی Dynastor darius که بومی جنگل‌های بارانی آمریکای مرکزی است با تقلید از مارها و شبیه کردن خود به این جانداران ترسناک جانش را از گزند شکارچیان حفظ می‌کند.روش کار این پروانه به این صورت است که زمانیکه به دور خود پیله تنیده است تا مراحل رشدش تکمیل شود

 

و عملا از هر لحاظ موجودی بی‌دفاع محسوب می‌شود پیله‌اش کاملا شبیه به سر مارهای سمی شده و اکثر مهاجمین را از خود دور نگه می‌دارد.شما را به دیدن این شگفتی طبیعت دعوت می‌کنیم. اما نترسید، شما با یک پیله پروانه طرف هستید، هر چند بدون شک در نگاه اول حس می‌کنید که با یک مار روبه‌رو شده‌اید

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)خوب ظاهر این جمجمه ها خیلی عجیب و بیگانه هست. اما در خیلی از تمدن های باستانی و بعضی از قبیله های حال حاضر افریقا مردمان با فشار بر جمجه ی بچه های تازه متولد شده در مدت نه چندان طولانی باعث چنین تغییر شکلی میشن. مثل قبیله ی مانگ بیتو در کانگوی افریقا.

 

آنها هرروزه آیینی مذهبی از بانداژ سر بچه های کوچک انجام میدهند تا جمجمه به این شکل در بیاید. اما سوال مهم این است که چرا اینکار را میکردند؟ یعنی کاری برای متمایز کردن بچه های خاص از بقیه بوده است؟ شاید این کار باعث می شد از نظر فیزیکی به سطح بالا تری برسند.

 

روایات قدیمی و نظر محققان فرازمینی های باستانی این است که آنها این کار را به تقلید از خدایانشان میکردند و مطمئنا این خدایان موجوداتی فیزیکی بودند چون شکل ظاهری آنها به یاد افراد قبیله مانده و نسل به نسل منتقل شده.چون این کار همیشه در یک مراسم مذهبی انجام میشه و با احترامی خاص.

 

درکل اونها مثل همیشه دچار اشتباه نسبت به فرازمینی ها شدند و اونها رو خدا قلمداد کردند و فکر میکردن با این کار به اونها نزدیکتر میشن. جمله ای قدیمی هست که میگه : پیروی و تقلید نشانه ی خلوص چابلوسانه هست.بین تمام چهره هایی که فضایی ها میتوانند داشته باشند،

 

یک مورد برای ما خیلی آشناست؛ خاکستری ها. خاکستری ها هم سری بزرگ و جمجمه ای بزرگ دارند. یعنی امکان دارد آن انسان ها به تقلید از خاکستری‌ها سرشون رو بزرگ و کشیده کردند؟چیز عجیب تر این است که این جمجمه ها فقط در پرو یا کانگوی افریقا یافت نشده است بلکه تغییر شکل جمجمه یک پدیده جهانیست که در اکثر تمدن های باستانی در نقاط مختلف حهان دیده میشود.

 

واقعا عجیب است که این پدیده در افریقا – امریکا و یا مصر دیده میشود. چطور ممکنه انسان ها در نقاط دور از هم به طرز فکر مشترکی برسند؟ آن هم به این ابعاد. آیا امکان دارد مردم گذشته در قاره های مختلف تحت تاثیر اتفاقات مشترکی باشند؟ آیا انها از موجوداتی واقعی از کرات دیگر پیروی میکردند؟

 

تصویر کشیده ترین جمجمه ها را میشود در مصر دید. حتی بحث برانگیز ترین فرعون مصر هم جمجمه ی کشیده داشت. یعنی اخناتن. فرعونی که همیشه به اسمان ها و ستاره مرتبط بود.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)سوسک بمب افكن

اين سوسک بومی استراليا هست و اندازه اي بين 18_20 ميليمتر دارد نكته ی جالب درمورد اين سوسك سلاح عجيب دفاعی او هست اين سوسك در بدنش دو ماده ی پراكسيد هيدروژن و هيدروركينون ساخته شده و در ٢ محفظه ی ذخيره ی جدا بدون اينكه به حشره آسيبی برسد ذخيره ميشود

 

هنگامي كه حشره بخواهد ؛ ايندو به سمت محفظه ی انفجار بصورت همزمان راهی ميشوند ودر آن باهم تركيب شده و نتيجه ی آن ايجاد حرارتی زياد و گاز اكسيژن و بخار آب بصورت ناگهانی هست فشار بالای حاصله اين مايع سوزان را كه دمايی برابر ١٠٠ سانتی گراد را داراست با شدت ٥٠٠ پالس برثانيه از زير بدن جاندار پرتاب كرده و آنرا به سمت هدف روانه ميكند.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)قبیله مرده خوار

اعضای یک قبیله عجیب و غریب مرده خوار در ساحل رود گنگ در هند زندگی می کنند، از استخوان های مردگان به عنوان تختخواب و از جمجمه های آنان به عنوان ظروف نوشیدنی استفاده می کنند!آنها معمولا نزدیک به گورستان ها ساکن می شوند تا به راحتی بتوانند غذای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

افراد این قبیله گوشت بدن مردگان را می خورند و بدن های خود را با خاکستر آتش می پوشانند و معتقدند که این کار، پیری را از آن ها دور می کند و به آنان نیروی فوق العاده می بخشد.قبیله آگوری به معنای شجاع طایفه ای جدا شده از کابلاکا در قرن چهاردهم است که الهه هندی را می پرستیدند

 

و آداب و رسومی وحشتناک داشتند که داراگ ماسون تصویربردار 37 ساله ایرلندی و کریستیانو اوستینلی، عکاس ایتالیایی زمان زیادی را با این قبیله گذرانده اند و از آداب و رسوم و اعتقادات عجیب و غریب آنان، عکسو فیلم تهیه کردند.

 

آدم خواران علاوه بر تغذیه از جسد مردگانی که سوزانده نشده اند، از ماری جوانا و الکل هم استفاده می کنند. افراد این قبیله معتقدند قدرت و نیرو، از زندگی میان مردگان و اجساد به دست می آید.

اتفاقات عجیب و جالب علمی در دنیا قسمت (6)