پارس ناز پورتال

اجرای بهترین دکوراسیون برای محل کار

مجموعه : دکوراسیون
اجرای بهترین دکوراسیون برای محل کار

اجرای بهترین دکوراسیون برای محل کار 

محل کار جایی است کـه شـما در روز تقریبا یک سوم وقت خود را در آن می گذرانید و اگر محیط میخواهید محیط کار روی شـما تاثیر مثبت داشته باشد باید روی دکوراسیون آن کار کنید. امروزه تعداد افرادی کـه در خانه کار می‌‌کنند بسیار زیاد است کـه گاهی بیشتر روزشان را در برابر کامپیوتر می‌‌گذرانند.

 

اگر شـما از این دسته افراد هستید کـه البته روز بـه روز هم بـه تعدادشان افزوده می‌‌شود، اتاق کارتان در خانه باید بـه گونه‌ای باشد کـه در آن احساس آرامش و راحتی نمایید.

 

5 توصیه زیر در این خصوص بـه کارتان خواهد آمد:

 

1- بدانید “چرا”

برای رسیدن بـه موفقیت در هر چیزی اولین گام روشن کردن این است کـه بـه چه دلیل چیزی را می‌‌خواهید.

 

بنابراین هنگام چیدمان اتاق تان بـه این کـه چه چیزی انگیزه کار کردن‌تان را بالا می‌‌برد، توجه نشان دهید. از جمله این موارد می‌‌تواند نصب پوسترهای زیبا و یا رنگ مناسب برای اتاق کارتان باشد.

 

بنابراین با توجه بـه روحیه خود بهترین کار را انجام دهید.

اجرای بهترین دکوراسیون برای محل کار

2- مرزبندی کنید

تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی شخصی در خانه بسیار سخت است.

 

بنابراین ویژگی هـای بصری اتاق کارتان را بـه گونه‌ای ترتیب دهید کـه تا بـه محض ورود بـه اتاق کار، بـه سرعت حس و حال کار کردن پیدا کنید و خود را در منطقه کار ببینید و از زندگی شخصی‌تان فاصله بگیرید.

 

3- مرتب باشید

بهم ریختگی اتاق کار بدترین اتفاقی است کـه می‌‌تواند برای زندگی کاری‌تان رخ دهد. بنابراین تا می‌‌توانید بـه این موضوع توجه نشان دهید.

 

وقتی برای هر چیز، مکانی اختصاص دهید، خیلی زود و آسان مرتب می‌‌شوید. بنابراین برای وسایل کاری‌تان، راه حل هـای هوشمندانه در نظر بگیرید.

اجرای بهترین دکوراسیون برای محل کار

وقتی همه ی ي اقلام مربوط بـه کارتان مرتب باشد، چیزی گم نمی شود و مجبور نمی شوید، دوباره خرید کنید و پول تان را هدر دهید.

 

در ضمن وقتی هرچیزی سرجایش باشد، برای پیدا کردن آنها وقت تان بیهوده از دست نمی‌رود.

 

4- تا جایی کـه می‌‌توانید اتاق کارتان را سبز کنید

منظور رنگ سبز نیست، بلکه استفاده از وسایل کار بـه گونه ای است کـه کمترین ضرر را بـه محیط زیست بزند.

 

مثلا تا جایی کـه می‌‌توانید از کاغذ کمتر استفاده کنید و البته چه بهتر کـه با جمع کردن کاغذهای باطله کـه دیگر لازم ندارید، آن ها را بـه دست کسانی کـه بـه بازیافت کاغذ مشغول‌اند برسانید.

 

5- طبیعت را بـه اتاق بیاورید

طبیعت اثر آرام بخشی روی انسان دارد. مثلا یک گیاه ساده و یا یک دسته گل می‌‌تواند در محیط تفاوت بی نظیری ایجاد کند. گیاهان، نه تنها احساس خوبی بـه شـما می‌‌دهند، بلکه برای سلامت تان نیز مفید هستند.

 

بسیاری از گیاهان مواد سمی مضر موجود در هوا را از بین می‌‌برند.

اجرای بهترین دکوراسیون برای محل کار

اگر نمی‌توانید در اتاق‌تان از گیاهان استفاده کنید، استفاده از رایحه هـای خوشبو مانند نعناع، اکلیل کوهی «رزماری» و لیمو در تمرکز، وضوح ذهن و حافظه بـه شـما کمک می‌‌کند.

 

از طرفی ساعت ها بی حرکت نشستن پشت میز، مشکلی است کـه پزشکان امروزه آن ها را نوعی سیگار کشیدن جدید می‌‌نامند.

 

این سبک زندگی بـه تدریج سلامت بدن را بـه خطر می‌‌اندازد و فرد را گرفتار چاقی، فشار خون بالا، افسردگی و مشکلات دیگر می‌‌کند.

 

حداقل هر ساعت، 5 دقیقه از پشت میزتان بلند شوید یا این کـه اتاق کارتان را بـه میزهایی با پایه‌هـای بلند مجهز کنید کـه بتوانید هرازگاهی ایستاده کار کنید.