پارس ناز پورتال

احساس ناکامی در زندگی را از بین ببرید

احساس ناکامی در زندگی را از بین ببرید

احساس ناکامی در زندگی را از بین ببرید 

احساس ناکامی در زندگی میتواند فرد را با افسردگی و در نتیجه مریضی هاي روانی و جسمی روبرو کند که بهتر هست فورا درمان گردد. روانکاوان معتقدند که بخش مهمی از ناکامی ها ، حاصل محدودیت هاي شخصی و یا شرایط و مقتضیات حیات خانوادگی و اجتماعی هست و هرچه در این اساس ناراحتی و موشکافی اکثر باشد ریشه آن آشکارتر می‌شود.

 

گرچه به این نکته باید دقت کرد که برخی از افراد اندوه و ناکامی را می طلبند تا در سایه ي آن اساس برای عشق و نوازش و لطف فراهم گردد.کارهای ساده اي وجود دارد که هر فردی میتواند برای بهبود حال خود انجام دهد. احساس ناکامی یکی از متعارف ترین دشواری های روان شناسانه هست که هر فردی ممکن هست با آن رو به رو شود.

 

نمره بد در یک آزمون، نرسیدن به جایگاه کاری مطلوب یا حتی مشاهده یک رفتار بد از همسر یا فرزند، می‌تواند باعث احساس ناکامی در انسان شود. واضح هست که لازم نیست همۀ پیشنهاد هایي راکه در ادامه مطرح می‌شود، انجام دهید. تنها کافی هست آن دسته از راه هایي را آزمون کنید که با آنها بیشترین احساس راحتی را دارید یا حس میکنید

 

برای شما راحت تر میباشند. شایان ذکر هست این مطلب توسط دکتر «نیل برتون» استاد دانشگاه آکسفورد انگلیس، روان دکتر، نویسنده و برنده جوایزی هم چون نفر اول انجمن نویسندگان روان‌شناس دنیا و برترین مطلب در انجمن روزنامه نگاران روان‌شناس انگلستان نوشته شده هست. فراموش نکنید در صورتی که پس از بهبود حال تان بتوانید این عادات مفید را نیز ادامه دهید، باز هم حس بهتری خواهید داشت.

 

1-زندگی را آرام تر پیش ببرید
کارهای بزرگ را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید و زمان هاي دقیق تری برای انجام آن کارها در نظر بگیرید. کوشش کنید میزان استرس خود را پایین بیاورید و خودتان را به علت اینکه به سرعت اقدامی برای ترقی نمی‌کنید، سرزنش نکنید. شما فقط دارید به خودتان برای بهتر شدن حال تان فرصت و زمان می‌دهید. فقط به خودتان بگویید که قدمی به عقب برمی دارم تا بتوانم پرش بلندتری داشته باشم.

 

2-اصولی بخوابید
یک خواب مفید شبانه یا حتی یک چرت خوشایند می‌تواند به کلی موجب تغییر حال شما شود. برای خواب بهتر و طولانی تر، چند پیشنهاد مهم وجود دارد. هر شب در یک ساعت مشخص به رخت خواب بروید و در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید. اتاق خواب تان باید تا اندازه ای تاریک باشد، سر و صدا نداشته باشد و از آن تنها برای خوابیدن بهره گیری کنید.

 

3-حواس خودتان را پرت کنید
کارهایی انجام دهید که معمولاً از آنها لذت می‌برید حتی اگر برای دیگران هیچ جذابیتی نداشته باشد. به طور مثال، کتاب دوران کودکی تان را بخوانید، به خرید بروید یا اینکه در سینما فیلمی را مشاهده نمایید، خوراکی بپزید و زمانی را با یک دوست قدیمی بگذرانید. هر کاری که شما را مشغول و حواس تان را از افکار منفی دور میکند، حال تان را بهتر می‌کند.

 

4-با افکار منفی بجنگید
لیستی از تمام چیزهای مثبت درمورد خودتان و موقعیت تان تهیه کنید و آن را همراه تان داشته باشید و در طول روز چندین بار آن را بازبینی کنید. هر قدر هم احساس نگون بختی میکنید، به دلیل داشته باشید که این احساسِ هر روز شما نبوده و همواره نیز نخواهد بود.

 

5-وقت بیشتری را با فامیل و رفقا بگذرانید
گفتگو با دیگران درمورد احساسات مان و هم‌چنین بهره مندی از نظرات و پشتیبانی نزدیکان، کمک شایانی به تغییر حال و هوای روانی انسان می‌کند. از اینکه به دیگران بگویید به کمک شان نیاز دارید، نترسید و از اینکه کمک انها را بپذیرید، احساس گناه نکنید. گرچه در گزینه این فرد دقت کنید که اضافه بر همدل بودن، انسان مورد اعتمادی هم باشد. به طور کلی، گذراندن وقت با افراد دلسوز و همراهی با آنها در انجام برخی کارها می‌تواند به بهبود حال شما کمک کند.

 

6-درمورد بهبود حال تان واقع گرا باشید
به دست آوردن روحیه و پاک کردن احساس ناکامی از ذهن، ناگهانی نیست و به صورت به بازبینی رخ میدهد. حتی گذشته از آن که شروع به بهتر شدن کنید، به احتمال چندان حال تان بدتر هم می‌شود اما به محض آن که در مسیر درست قرار بگیرید، روزهای شیرین در انتظارتان خواهد بود.

 

7-در این روزها تصمیم سرنوشت زا نگیرید
در این روزها از انجام کارهای مهم یا تصمیم گیری درمورد آنها دوری کنید. این موضوع شامل ترک کردن شغل تان، طلاق گرفتن از همسرتان یا صرف خرج هاي هنگفت می‌شود. در اوج افسردگی و اختلال، اشتباهات فکری ممکن هست حس قضاوت و داوری شما را تضعیف کند اما نباید با تصمیم هاي اشتباه، راه برگشت را ببندید.

 

8-تنها نمانید
به هیچ وجه به تنهایی رو نیاورید. از منزل بیرون بزنید، حتی شده برای خرید یک پاکت شیر یا قدم زدن در پارک. روشنایی روز، هوای تازه و زندگی پر جنب و جوش هرروز، همگی می‌توانند اضافه بر منظره هاي طبیعت و صداها و بوهای آن، بسیار کمک کننده باشند. اگر می‌توانید کمی ورزش نرم انجام دهید. به طور مثال 20 دقیقه پیاده روی.

 

9-یک عدد برای تماس اضطراری داشته باشید
باید بدانید که اگر احساس ناکامی و هجمه افکار منفی را بازرسی نکنید، احتمالاً افکار خیلی سیاهی به سرتان خواهد زد. هم حالا تصمیم بگیرید که اگر با چنین افکاری مواجه شدید، میخواهید با چه فردی تماس اضطراری برقرار کنید. این فرد میتواند یکی از اقوام یا رفقا یا دکتر شما باشد.