پارس ناز پورتال

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید 

برخی از اختراعات هستند که با وجود رفع نیاز از انسان ها اما باز هم عجیب و غیر عادی به نظر می رسند. مانند نمونه های زیر که در سال 2016 اختراع شده اند. در سال 2016 نیز به مانند سال‌های گذشته شاهد ابداعات و اختراعات تازه‌ای بودیم که برخی از آن‌ها جلوتر از زمان خود هستند

 

و توانستند عملکردهای شگفت‌انگیزی را از خود ارائه دهند. محققان، طراحان و نوآوران موفق شدند فناوری‌های جدیدی را به دنیا معرفی کنند و اکنون در حالی که به روزهای پایانی سال میلادی نزدیک می‌شویم، قصد داریم عجیب ترین اختراعات سال 2016 را معرفی کنیم.

 

1. نمایش پیام بر روی نان تست

محققان در یکی از عجیب ترین اختراعات سال 2016 موفق شدند تا یک دستگاه توستر هوشمند را طراحی کنند که قادر است پیام‌های گوناگون را بر روی نان تست به نمایش درآورد. این دستگاه هوشمند که Toasteroid نام دارد می‌تواند پیام‌هایی مانند یادآوری قرارهای ملاقات و یا پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را بر روی نان تست ظاهر کند.

 

کاربران می‌توانند پیام مورد نظر را تایپ کرده و آن را به وسیله‌ی بلوتوث از گوشی هوشمند خود به دستگاه توستر ارسال کنند تا پیام مورد نظر بر روی نان ثبت شود. قرار است این فناوری در اواخر سال آینده به بازار عرضه شود.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسیداختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

2. پیاده‌روی در بعد عمودی

محققان در آزمایشگاه Rombaut Frieling در آیندهوون هلند، فناوری جدیدی را اختراع کردند که از لحاظ عملکردی، چیزی بین یک پلکان و یک آسانسور خواهد بود. این فناوری که راه رفتن عمودی (Vertical Walking) نام دارد، به افراد اجازه می‌دهد تا با صرف انرژی کمتر بین طبقات یک ساختمان تردد کنند.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

3. فناوری ضبط صدا و پیغام‌گذاری عجیب

دو دانش‌آموز فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های توکیو و هوسی، موفق به اختراع عجیب ترین فناوری ضبط صدا شدند. این دو مخترع جوان، وسیله‌ای را طراحی کردند که ظاهری شبیه به قوری دارد و افراد می‌توانند تنها با باز کردن درب آن، صدا و پیام خود را ضبط کنند. این وسیله Otopot نامیده می‌شود

 

و صدای کاربر مثل آب درون فناوری قوری‌شکل آن قرار می‌گیرد. کاربران بعد از ضبط صدا، درب این وسیله را بسته و نفر بعدی برای دریافت پیام تنها کافیست درب آن را باز کرده و پس از شنیدن پیام، آن را حذف کند.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

4. دوچرخه‌ی چرخنده

یکی دیگر از عجیب ترین اختراعات سال 2016 ، دوچرخه‌ای است که با چرخش پای دوچرخه‌سوار قابلیت چرخش را پیدا می‌کند. این دوچرخه که Trocadero Fixie نامیده می‌شود، به مانند سیستم تعاملی یک دوچرخه‌ی معمولی عمل می‌کند و هر زمانی که دوچرخه‌سوار بخواهد می‌تواند بدنه‌ی پشتی دوچرخه را چرخانده و آن را از راستای اصلی دوچرخه خارج کند.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

5. گردنبند مخصوص خوابیدن

محققان و طراحان، وسیله‌ی ساده‌ای را به نام NodPod ساختند که به خوابیدن افراد به شکل نشسته کمک می‌کند. این گردنبند، سر کاربر را در زاویه‌ی حدود 90 درجه‌ای به صورت ثابت نگه داشته و از افتادن سر به دو طرف جلوگیری می‌کند. گردنبند NodPod از پارچه‌ی نرم و بخش کشسانی ساخته شده و به پشت صندلی بسته می‌شود.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

6. طراحی لباس خاردار برای سگ‌ها

فناوری جالب CoyoteZapper در واقع یک لباس خاردار است که از سگ‌ها در برابر حملات سگ‌های بزرگتر و یا حیوانات دیگری مانند شغال جلوگیری می‌کند. این لباس از خارهای بلند فلزی از جنس فلز مقاوم کولار تشکیل شده است. همچنین فناوری مذکور دارای یک شوک الکتریکی از طریق دو نوار رسانا در کنار لباس بوده که باعث دفع حملات احتمالی خواهد شد.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

7. موسیقی نشاط‌‌بخش با این گرامافون عجیب

یک شرکت اسلوونیایی به نام MAG-Lev Audio در سال جاری، سیستم صوتی جدید و جالبی را اختراع کرده است. مهندسان این شرکت، گرامافونی را طراحی کردند که صفحه‌ی آن از جنس پلاستیک بوده و کمی بالاتر از سطح دستگاه به صورت معلق قرار می‌گیرد.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

8. قایق دارای ننو

محققان با ترکیب یک قایق تفریحی کوچک و یک ننو، وسیله‌ی جدیدی به نام MelloShip را طراحی کردند. افراد می‌توانند با استفاده از این قایق و ننوی بزرگی که در آن قرار گرفته، از استراحت کردن در محیط‌های آرام لذت ببرند.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

9. تشک هوشمند تشخیص‌دهنده‌ی خیانت

شرکت اسپانیایی دورمت (Durmet) در سال 2016، تشک هوشمند عجیبی را طراحی کرده است. این شرکت به دلیل بالا رفتن میزان آمار خیانت، تشکی را ساخته که دارای 24 حسگر اولتراسونیک بوده و می‌تواند خیانت را تشخیص داده و از طریق اپلیکیشن به صاحب اصلی اطلاع دهد!

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید

10. سیستم ماشینی مخصوص درخت کریسمس

گروهی از طراحان موفق به طراحی سیستم عجیب و غریبی شدند که به عنوان بزرگترین سیستم ماشینی جهان معرفی می‌شود. این سیستم که Largest Rude Goldberg Machine نام دارد به گونه‌ای ساخته شده که فقط با فشردن یک دکمه و در مدت 15 دقیقه می‌تواند یک درخت کریسمس بزرگ را روشن کند.

اختراعات عجیب و غریب سال 2016 را بشناسید