پارس ناز پورتال

این ادویه ها برای سلامت بدن معجزه می کنند

این ادویه ها برای سلامت بدن معجزه می کنند

این ادویه ها برای سلامت بدن معجزه می کنند 

ادویه ها جدا از اینکه برای غذای ما عطر و رنگ به ارمغان می آورند برای سلامتی ما هم خوب میباشند که اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. ادویه‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود عطر و طعم غذاها دارند. این پودرهای گیاهی اضافه بر عطر و طعم، دارای خواص درمانی بسیاری میباشند که بهره گیری از آن‌ها در پخت‌وپز باعث می شود که از فواید بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید.در این قسمت به بررسی 7 ادویه بسیار خوب می‌پردازیم.

 

زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ي غذا هاي آسیایی و هندی هست. خواص دارویی این گیاه از زمان‌هاي قدیم شناخته شده هست و از آن برای درمان تهوع و سایر مشکلات گوارشی بهره گیری می‌کرده‌اند.
مطالعات گوناگون نشان می دهد که زنجبیل دارای خواص ضد سرطانی بوده و برای بهبود مریضی‌هاي قلبی و دیابت نیز بسیار موثر هست.

 

ریشه زنجبیل تازه را در پخت انواع غذاها، سوپ‌ها و… بهره گیری کنید و نگران کالری آن نباشید، زیرا این ادویه کالری بسیار اندکی دارد.

 

زردچوبه

زردچوبه بعنوان یکی از مکمل‌هاي خوراکی بسیار خوب در آشپزخانه‌ها وجود دارد و برای درمان مریضی‌هاي کبد، عفونت قارچی، بهبود حافظه و مبارزه با سرطان بسیار خوب هست.زردچوبه دارای مزایای زیبایی بسیاری نیز هست و از آن در انواع ماسک‌هاي زیبایی بهره گیری می کنند.

 

سیر

این گیاه در یونان باستان بعنوان یک داروی گیاهی مورد بهره گیری قرار می‌گرفته هست. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سیر، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد.
از این گیاه در تهیه‌ي انواع غذاها و بعنوان طعم‌دهنده در سس‌ها بهره گیری کنید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

 

دارچین

دارچین یکی از ادویه‌هاي خوش عطر و بو هست و بهره گیری از آن در پخت انواع شیرینی‌ها و دسرها کاربرد فراوانی دارد.
این ادویه سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و از بدن در برابر رادیکال‌هاي آزاد زیان آور، محافظت میکند. علاوه‌ بر این برای کاهش کلسترول، قندخون و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر نیز بسیار خوب هست.

 

پودر فلفل قرمز

اگر به غذا هاي تند علاقه‌مند هستید، مطمئنا از این ادویه تند نیز بهره گیری میکنید. پودر فلفل قرمز، طعم تند و گرم داشته و ویتامین‌هاي موجود در آن، برای درمان تعداد زیادی از مشکلات آرتریت و مریضی قلبی خوب هست. این ادویه باعث تحریک اندورفین در بدن شده و به طور طبیعی باعث کاهش درد می شود.

 

رزماری

این گیاه از گیاهان بومی دریای مدیترانه هست و عطر و بویی نزدیک به نعنا و اسطوخودوس دارد. در دوران باستان، از رزماری برای کاهش درد عضلانی و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره گیری میکردند. مطالعات نشان داده هست که رزماری برای بهبود حافظه و تمرکز نیز بسیار خوب هست.رزماری بعنوان یک طعم‌دهنده‌ي بسیار فوق العاده برای غذاهایی هست که با مرغ طبخ میشوند.

 

پونه کوهی

 به گزارش پارس ناز پونه کوهی یکی از ادویه‌هاي بسیار محبوب در پخت غذا هاي ایتالیایی هست. این گیاه خوشبو و خوشگل، کاربردهای درمانی بسیاری نیز دارد.پونه دارای خواص ضدمیکروبی بسیار قدرتمندی هست و از روغن آن برای از بین بردن عفونت‌هاي تنفسی، عفونت ادراری و قارچ ناخن، میتوان بهره گیری کرد.

 

پونه کوهی به صورت خشک و یا تازه مورد بهره گیری قرار می گیرد. شما میتوانید به سادگی این گیاه پرخاصیت را در منزل پرورش داده و در طول سال از آن بهره گیری کنید.