پارس ناز پورتال

ارتباط فکر اقتصادی و لاغری افراد

ارتباط فکر اقتصادی و لاغری افراد

ارتباط فکر اقتصادی و لاغری افراد 

این حرف بصورت یک باور در جامعه درآمده است که افراد دارای فکر اقتصادی و صرفه جو همیشه کم وزن و لاغر هستند. تا حالا به این نکته دقت کرده اید که افرادی که افکارشان اقتصادی است در مقایسه با افراد ولخرج لاغرتر هستند؟در میان فامیل و دوستان تان میتوانید اینگونه افراد را ببینید.

 

حالا یک سوال:چرا اینطور است؟چه دلیل یا دلایلی وجود دارد که افراد اقتصادی نسبت به افراد ولخرج لاغر هستند؟پیشنهاد میکنیم ادامه را دنبال نمایید.به نظر شما دست­ ودلباز یا مقتصد بودن ارتباطی با چاقی و لاغری دارد؟ فکر می کنید آنهایی که در خرج کردن پول حساسیت به خرج می دهند از اندام متناسب تری بهره مند هستند یا آنهایی که راحت و بدون حساب دست در جیب می کنند؟

 

شاید در نگاه اول ارتباطی میان روحیه اقتصادی افراد با چاقی یا لاغری آنها دیده نشود؛ ولی واقعیت این است که دیدگاه افراد نسبت به چگونه پول خرج کردن بر وزن آنها تأثیر مستقیمی دارد. بنا بر یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، آن دسته افرادی که تمایل بیشتری به پس انداز کردن دارند لاغرتر از آنهایی هستند که برنامه ریزی خاصی برای خرج کردن پولشان ندارند.

 

دانشمندان با مطالعه سه مقیاس: شاخص توده بدنی، درصد چربی بدن و دور کمر به این نتیجه رسیده اند که خصوصیات اقتصادی افراد بر اندازه هر یک از این موارد اثرگذار است؛ هر چند زنان و مردان از این حیث با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل این عامل نقش پر رنگ تری در میزان وزن زنان ایفا می کند. بر این اساس، اغلب زنان مقتصد دور کمر باریک تری نسبت به دیگران دارند.

 

ارتباط میان تناسب اندام و چگونگی هزینه کردن پول بیش از هر چیز به این موضوع مربوط می شود؛ که افراد ولخرج اغلب به دنبال لذت جویی در لحظه هستند و کم تر پیش می آید که به خاطر دوراندیشی پول های خود را پس انداز کنند. در واقع، آنها برای بهره مندی از لذت غذا خوردن چندین بار در هفته به رستوران می روند،

 

انواع و اقسام غذاهای چرب و شیرین را تجربه می کنند و کمتر پیش می آید دست رد به سینه غذاهای جدید بزنند. همین مسئله باعث افزایش چربی، دور کمر و در نهایت ابتلا به انواعی از بیماری ها می شود.در نقطه مقابل آنهایی که اهمیت بیشتری برای پول قائل هستند

 

و برای خرج کردن آن برنامه ریزی خاصی دارند کمتر سراغ رستوران ها و غذاهای ناسالم می روند. آنها ترجیح می دهند غذایی با هزینه کمتر و سالم تر را در خانه بخورند حتی اگر آن غذا تکراری باشد و همین عادت سلامت وزن آنها را تا حدی تضمین می کند.