پارس ناز پورتال

ارتباط مصرف لبنیات و بروز آکنه

ارتباط مصرف لبنیات و بروز آکنه

ارتباط مصرف لبنیات و بروز آکنه 

برای اینکه پوست سالمی داشته باشیم علاوه بر مصرف کرم های روی سطح پوست باید از نظر تغذیه هم به پوست رسیدگی کنیم. پوست بزرگترین ارگان بدن است. با در نظر داشتن این موضوع به سادگی می توان برنامه غذایی که برای قلب و مغز مفید است را به افزایش سلامت پوست نیز ارتباط داد.

 

توت های سرشار از آنتی اکسیدان، سبزیجات چلیپایی، اسید چرب های امگا3، و غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین می توانند پوستی براق و درخشان را به ارمغان بیاورند. اما لبنیات چه؟ گاهی باعث بروز مشکلاتی برای سیستم گوارش می شوند، اما برای سلامت استخوان ها خوب هستند. علم درباره لبنیات و پوست چه چیزی به ما می گوید؟

 

شکلات و غذاهای چرب از دشمنان قدیمی پوست و عامل بروز آکنه هستند. به تازگی شیر و گلوتن از عاملان اصلی جوش شناخته شده اند. تحقیقات آکادمی آمریکایی پوست نشان داده لبنیات می تواند روی اکنه تاثیر بگذارد. محققان از 200 نفر در سنین 14 تا 19 سال درباره برنامه غذایی شان سوال پرسیدند، و مشخص شد افرادی که مشکل آکنه دارند

 

در مقایسه با کسانی که مشکلی ندارند بیشتر شیرهای کم چرب و بدون چرب مصرف کرده اند. اما این تحقیقات رابطه ای بین آکنه و شیر پرچرب یا لبنیات کامل پیدا نکرد.این نتیجه گیری همگام با مطالعات قبلی است، اما محققان شفاف سازی کردند عواملی مانند این همیشه یکسان عمل نمی کنند.

 

چرا شیر پرچرب برای جلوگیری از آکنه مناسب تر است؟ چربی شیر نیز حاوی چربی های اشباع است، و دیگر اسید چرب ها را نیز دارد که باعث بهبود سوخت و ساز سالم و کاهش مقاومت به انسولین می شود. چربی لبنیات اسید چرب های چندگانه هم دارد که به سوخت و ساز کمک می کنند، اما برای کنترل آکنه این سطح انسولین است که اهمیت دارد. احتمال بر این است که وقتی انسولین بالا می رود،

 

غدد چرب تحریک می شوند، و جوش به وجود می آورند. اگر شیر پرچرب جلوی این افزایش را بگیرد، بنابراین کمتر جوش خواهیم زد.پس باید مصرف شیر کم چرب را قطع کنیم؟ اگر درگیر آکنه هستید، توصیه نمی شود که یک غذا را به کلی حذف کنید، بهتر است ابتدا با متخصص پوست صحبت کنید.