پارس ناز پورتال

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

خودروهای شاسی بلند با توجه به امکاناتی که در اختیار ما قرار می دهند معمولا قیمت بالایی دارند و ما ارزان ترین و با کیفیت ترین های این رده از خودرو را به شما معرفی می کنیم. این روزها تب خودروهای شاسی بلند در بازار ایران شدت گرفته و کراس اوورهای کره‌ای و حتی چینی به جایگاه خوبی در این بازار دست پیدا کرده‌اند.

 

اکنون باید دید که با قیمتی مناسب، چه خودروهای شاسی بلندی را می‌توان خرید. در این مطلب می‌خواهیم 15 مورد از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران که در بازه قیمتی 100 میلیون تومان قرار دارند را معرفی کنیم.سلیقه خودرویی ما ایرانی‌ها در دهه‌های گذشته، متفاوت بود. در دهه 40 هجری شمسی، خودروهای بزرگ‌جثه‌ی آمریکایی،

 

بازار ایران را در اختیار خود گرفته بودند و در دهه 50 خودروهای آلمانی مورد توجه قرار گرفتند. با ورود به دهه 60 و 70 شمسی، خودروهای ژاپنی و کره‌ای جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کردند و پس از دهه 60 نیز خودروهای شاسی بلند با استقبال بسیار زیادی از سوی مشتریان مواجه شد.

 

قبل از بازگشایی واردات خودروهای خارجی در سال 2005 میلادی، خودروهایی مانند نیسان رونیز، میتسوبیشی پاجرو، انواع پاترول و تویوتا لندکروزها در تعداد محدود، تنها گزینه‌های موجود در بازار شاسی بلندهای ایران بودند اما با آغاز واردات خودروهای خارجی، تنوع خودروهای این کلاس بسیار بیشتر از گذشته شد. ایرتویا به عنوان نمایندگی محصولات

 

تویوتا در ایران در سال 2005 شاسی بلند جدید خود یعنی پرادو را در 6 تیپ مختلف وارد بازار کشورمان کرد و این شروعی بود بر تب شاسی بلندسواری در ایران. این تب در سال‌های بعد با خودروهای هیوندای سانتافه و نیسان مورانو  ادامه پیدا کرد تا این که به دوران گرانی رسیدیم و اوضاع تغییر پیدا کرد.

 

تا قبل از شدت پیدا کردن تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، خودروهای شاسی بلند و کراس اوور کامپکت در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان قرار داشتند و SUVهای متوسط و فول سایز نیز با قیمت 40 تا 100 میلیون تومان قابل خرید بودند اما پس از آن قیمت‌ها با جهش ناگهانی مواجه شدند. اکنون در این مطلب می‌خواهیم 15 مورد از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران را معرفی کنیم که در بازه قیمتی 100 میلیون تومان قرار دارند.

 

1. تویوتا راو4 (Toyota RAV4)

خودروهای شاسی بلند کامپکت در بازار ایران از جایگاه مناسبی برخوردارند. تویوتا RAV4 یکی از شاسی بلندهایی است که برای استفاده‌های درون شهری بسیار عالی به نظر می‌رسند. البته نسل جدید این خودرو اکنون با قیمت بالاتر از 200 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسند اما مدل‌های 2008 و 2009 آن را می‌توان با قیمت مناسب‌تری تهیه کرد.

 

مدل 2009 این کراس اوور با کیفیت با پیشرانه‌ی 2.4 لیتری 4 سیلندر و قدرت 168 اسب بخار با قیمت 127 میلیون تومان در دسترس است و هر مدل بالاتر آن حدود 6 میلیون تومان گران‌تر خواهد شد. این در حالی است که در سال 90 و پیش از بالا رفتن نرخ ارز، تویوتا راو 4 در سه تیپ متفاوت با قیمت 60 الی 64 میلیون تومان عرضه می‌شد. شیشه ضد بخار عقب، فرمان تلسکوپی، سیستم صوتی با 6 بلندگو و بدون مانیتور، سانروف و کروز کنترل از جمله امکانات این خودرو است.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

2. هیوندای سانتافه (Hyundai Santafe)

نسل اول این کراس اوور سایز متوسط در ابتدا در تعداد محدود وارد ایران شد اما از سال 2005 و با بازگشایی واردات خودروهای خارجی، نسل دوم سانتافه توسط آسان موتور به بازار کشورمان ورود پیدا کرد. هیوندای سانتافه در بالاترین سطح امکانات رفاهی قرار داشت و از پیشرانه 6 سیلندر خورجینی با حجم 2.7 لیتر و قدرت 189 اسب بخار بهره می‌برد.

 

جعبه دنده 4 سرعته‌ی سانتافه مانند سایر خودروهای کره‌ای چندان عملکرد خوبی نداشت و کیفیت ساخت آن نیز در مقایسه با محصولات کیا موتورز خیلی رضایت‌بخش نیست. پس از رسیدن به کارکرد حدود 50 هزار کیلومتر، امکان بروز ایراد در سیستم برق، به صدا افتادن قطعات کابین، از کار افتادن سانروف و تنظیم‌کننده‌های الکتریکی صندلی وجود دارد.

 

در سال 2010 نیز تغییراتی در این خودرو ایجاد شد و پیشرانه‌ی 3.5 لیتری 376 اسب بخاری جای موتور ضعیف قبلی را گرفت اما باز هم نسل اولیه سانتافه در ایران بسیار محبوب‌تر از نسل‌های جدید بود. گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور پارک در مدل 2009، مانیتور و دوربین دنده عقب در مدل‌های سفارشی، سانروف، تودوزی چرم و آینه‌های الکتروکرومیک از جمله امکانات هیوندای سانتافه است.

 

در حال حاضر، سانتافه مدل 2007 تا 2009 با قیمت 90 الی 110 میلیون تومان در بازار ایران خرید و فروش می‌شود و نمونه فیس لیفت و 3.5 لیتری آن نیز حدود 130 میلیون تومان قیمت دارد.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

3. نیسان رونیز (Nissan Roniz)

رونیز یکی از پیشگامان ورود خودروهای شاسی بلند به بازار ایران در دهه 80 شمسی بود و از سال 1382 توسط پارس خودرو به عنوان جانشین خلف نیسان پاترول به خیابان‌های کشورمان آمد. رونیز در واقع نسل اول خودروی نیسان زترا (XTERRA) بود و به صورت اختصاصی برای بازارهای ایران و چین فیس لیفت شد. از 4 سال پیش،

 

تولید نیسان رونیز در پارس خودرو متوقف شد اما هنوز هم یکی از آفرودرهای محبوب در میان مشتریان است. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری این خودرو 134 اسب بخار قدرت داشت و در مدل‌های بعدی با تغییراتی که ایجاد شد، قدرت آن به 160 اسب بخار رسید.

 

گیربکس 5 سرعته با سیستم چهار چرخ متحرک سنتی، مناسب خودروهای آفرود طراحی شده بود. 2 ردیف صندلی با پوشش پارچه‌ای با صندوق عقبی که ظرفیت بار بالایی داشت در کنار برخی امکانات پایه در این خودرو دیده می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت رونیز 15.2 ثانیه بود که به همراه مصرف سوخت ترکیبی 11.35 لیتر در هر 100 کیلومتر،

 

چهره‌ای آرام را از نیسان رونیز به نمایش می‌گذاشت. تجربیات 10 ساله‌ی مصرف‌کنندگان ایرانی نشان می‌دهد که رونیز قابلیت آفرود بالایی دارد اما سواری خشک آن کمی توی ذوق می‌زند.هم‌اکنون نمونه‌های سالم مدل 89 رونیز را می‌توان با قیمت 85 میلیون تومان و یا حتی کمتر خریداری کرد.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

4. کیا سورنتو (Kia Sorento)

کیا سورنتو یکی دیگر از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران است که از سال 2008 توسط شرکت اطلس خودرو وارد کشورمان شد. بسیاری از افراد، این خودروی کره‌ای را برادر ناتنی هیوندای سانتافه می‌دانند اما این موضوع تنها در مورد نسل دوم و سوم (فعلی) سورنتو صدق می‌کند.

 

نسل اول سورنتو با پیشرانه‌ی ضعیف V6 با حجم 3.3 لیتری عرضه شد که یک جعبه دنده 5 سرعته خودکار نیز بر روی آن قرار داشت. روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف در نمونه‌های فابریک شرکتی، آینه وسط الکتروکرومیک و گرم‌کن صندلی جلو، نمونه‌هایی از امکانات رفاهی سورنتو به شمار می‌رود.

 

در مجموع کیا سورنتو را می‌توان خودرویی مناسب برای مصارف خانوادگی دانست. قابلیت‌های آفرود سورنتو در مقایسه با محصول هیوندای بسیار بهتر است و دلیل این امر نیز می‌تواند ارتفاع بالاتر آن از سطح زمین و بهره‌گیری از پیشرانه‌ی بهتر باشد؛ اما در مقابل، چهره‌ی قدیمی‌تر، فضای کابین قدیمی‌تر و در کل طراحی محافظه‌کارانه‌تر سورنتو

 

در برابر هیوندای سانتافه باعث می‌شود که بسیاری از مشتریان، خرید سانتافه را ترجیح بدهند. در حال حاضر نسل اول کیا سورنتو با قیمت 86 تا 105 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

5. نیسان مورانو (Nissan Murano)

نیسان مورانو با ظاهر جالب و اغواگر خود از سال 2002 در بازارهای جهانی عرضه شد و از سال 2007 توسط پارس خودرو و برای رقابت با پرادو، سانتافه و سورنتو به ایران آمد. اما ظاهر عجیب، مصرف سوخت بالا و جعبه دنده CVT که در آن زمان شناخته شده نبود باعث شد که استقبال خیلی خوبی از آن نشود. این خودرو با پیشرانه 3.5 لیتری V6 که قدرت 245 اسب بخار را ارائه می‌داد، یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود عمل می‌کرد.

 

مدل 2008 مورانو در بازار ایران با امکاناتی چون سانروف، تنظیم برقی موقعیت پدال، کیسه هوای جلو و پرده‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار و ظرفیت 5 سرنشین به قیمت 100 میلیون تومان در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. در مجموع نیسان مورانو گزینه‌ی مناسبی برای استفاده‌ خارج از جاده‌ای نیست اما می‌توانید از سواری راحت آن لذت ببرید.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

6. بی ام و ایکس 3 (BMW X3)

شاید باور این که یک خودروی شاسی بلند آلمانی در میان ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران باشد کمی عجیب به نظر برسد اما بی ام و X3 که از سال 2005 وارد کشورمان شده همواره یکی از پرفروش ترین خودروها در میان مشتریان ایرانی بوده است. ایکس 3 با دو پیشرانه متفاوت 2.5 لیتری و 3 لیتری در بازار عرضه شده که نمونه 2.5 لیتری آن با قدرت 192 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن‌متر و نمونه 3 لیتری با قدرت 272 اسب بخار و گشتاور 315 نیوتن‌متر عرضه می‌شد.

 

بی ام و ایکس 3 در مدل‌های 2005 تا 2007 یعنی پیش از فیس لیفت با قیمت کمتر از 100 میلیو تومان قابل خریداری است اما پیشنهاد می‌شود که اگر قصد خرید این خودرو را دارید به سراغ مدل‌های کم کارکرد و بعد از 2007 باشید.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

7. کیا اسپورتیج (Kia Sportage)

کیا اسپورتیج نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین و ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران است که به نوعی خواهر دوقلوی هیوندای توسان نیز محسوب می‌شود. نسل اول اسپورتیج در سال 1993 میلادی در قالب یک کراس اوور 5 درب کوچک به بازار جهانی راه یافت و در سال 2004 نیز نسل دوم آن معرفی شد. این خودرو بر روی پلتفرم مشترک با توسان و البته با ظاهری شبیه به آن ساخته شد.

 

از سال 2007 تعداد محدودی از کیا اسپورتیج به بازار ایران وارد شد اما شرکت اطلس خودرو از سال 2008 واردات رسمی آن را آغاز کرد. این کراس اوور کامپکت با پیشرانه و جعبه دنده یکسان با هیوندای توسان و عملکرد دینامیکی هم‌سطح با آن عرضه شده و امکاناتی مانند تودوزی چرم مصنوعی، سنسور پارک در نمونه‌های فول، کروز کنترل، سانروف دوحالته، شیشه‌های آنتی UV و دودی ردیف عقب و تهویه مطبوع خودکار در اختیار مشتریان قرار گرفت.

 

این کراس اوور پرطرفدار در سال 2009 دچار تغییراتی شد و با چهره جذاب‌تر به بازار راه پیدا کرد. هم‌اکنون، کیا اسپورتیج با قیمتی مشابه هیوندای توسان یعنی بین 70 تا 100 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

8. برلیانس وی 5 (Brilliance V5)

15 سال پیش کره جنوبی با تلاش و زحمت فراوان توانست موفقیت خود را در صنعت خودرو به اثبات برساند و امروزه چینی‌ها در حال طی کردن همین مسیر هستند. آن‌ها سعی دارند با عرضه‌ی خودروهای ارزان‌قیمت و الگوبرداری از خودروهای پرفروش جهانی، جایگاه خود را در بازار خودرو به دست آورند. اما مهم‌ترین ایرادی که به خودروهای چینی گرفته می‌شود، کیفیت نه چندان بالای محصولاتشان است.

 

در این میان، کمپانی برلیانس در سال 2003 قراردادی را با BMW ثبت کرد تا خط تولید سری 3 و 5 این برند مطرح آلمانی را با کیفیت مشابه آن‌ها در کشور چین راه‌اندازی کند و خودروی برلیانس V5 نیز در واقع نسخه‌ی چینی بی ام و X1 است که با همکاری آلمانی‌ها در کارخانه برلیانس ساخته شد.

 

برلیانس وی 5 دو سال پیش توسط سایپا به ایران آمد و با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ با قدرت 112 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن‌متر و بهره‌گیری از جعبه دنده 5 سرعته خودکار در بازار کشورمان عرضه شد. کیسه هوای جلو و جانبی، ترمز ضد قفل (ABS)، روکش چرم صندلی، سیستم صوتی با 8 بلندگو و تهویه مطبوع دستی نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی است که بر روی این خودرو تعبیه شده است. برلیانس وی 5 با قیمت کمتر از 85 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

9. رنو داستر (Renault Duster)

شرکت نگین خودرو به عنوان واردکننده رسمی محصولات رنو در ایران از چند سال پیش، خودروهای این برند فرانسوی را به کشورمان وارد می‌کند. در این میان، داستر به عنوان برادر بزرگ‌تر لوگان یا همان ال 90 یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. رنو داستر یک کراس اوور جمع و جور با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 16 سوپاپ است

 

که قدرت 135 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. با استفاده از جعبه دنده 6 سرعته دستی، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت 10.2 ثانیه به دست خواهد آمد. همچنین ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و کاسه‌ای در عقب برای وزن 1300 کیلوگرمی این خودرو مناسب به نظر می‌رسد.

 

کیسه هوای جلو و جانبی، سیستم تهویه مطبوع دستی استاندارد، اینترفیس سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، صندلی چرمی و باربند طرح کروم نیز آپشن‌هایی هستند که بر روی رنو داستر قرار می‌گیرند.مدل 2015 این خودرو هم‌اکنون با قیمت حدودی 100 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

10. جیلی امگراند ایکس 7 (Geely Emgrand X7)

جیلی نیز یکی دیگر از خودروسازان بزرگ چین است که اولین بار در سال 2012 با خودروی امگراند ایکس 7 وارد ایران شد. محصولات این کمپانی با ظاهر به‌روز و کیفیت ساخت مناسب به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار کشورمان تبدیل شده‌اند. شرکت جیلیران برای رقابت با کراس اوورهای موجود در بازار ایران اقدام به واردات شاسی بلند جیلی امگراند ایکس 7 با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری کرده است که قدرت 162 اسب بخار را ارائه می‌دهد.

 

مصرف سوخت ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب صفر تا صد 12 ثانیه در برابر وزن 1564 کیلوگرم، از جمله خروجی‌هایی است که با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک از این خودرو می‌توان گرفت.سانروف برقی، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، مه‌شکن عقب و جلو، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، اینترفیس فرمان، پاور ویندوز 4 پنجره،

 

روکش چرمی صندلی‌ها، باک سوخت ضد انفجار و دوربین دید عقب از جمله امکاناتی است که بر روی خودرو قرار گرفته است. شرکت جیلیران موتور، خودروی امگراند X7 را با قیمت 112 میلیون تومان به فروش می‌رساند و با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان نیز می‌توان مدل‌های پایین‌تر آن را خریداری کرد.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

11. هیوندای توسان (Hyundai Tucson)

هیوندای توسان را می‌توان پرطرفدارترین و مشهورترین کراس اوور کامپکت در بازار ایران دانست که در سال 2007 توسط شرکت آسان موتور وارد کشورمان شد. این خودرو در سال 2004 بر پایه پلتفرم هیوندای النترا به بازار جهانی راه پیدا کرد و در سال 2006 یک نسخه فیس لیفت از آن معرفی شد. این خودرو با پیشرانه 2.7 لیتری سری میو به همراه گیربکس 4 سرعته خودکار در ایران عرضه شد و سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند نیز بر روی آن قرار گرفته است.

 

هیوندای توسان در حال حاضر یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران است و با قیمت 72 الی 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این کراس اوور 4.3 متری، گزینه‌ی مناسبی برای استفاده‌های درون شهری و حتی خارج از شهر است و از نظر امکانات نیز کمبودی در آن دیده نمی‌شود.

 

کیسه هوای جلو و جانبی، گرم‌کن صندلی جلو، تودوزی چرم، کروز کنترل، سنسور پارک در نمونه‌های 2008 به بالا و کسب 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی از جمله ویژگی‌های توسان به شمار می‌رود.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

12. نیسان قشقایی (Nissan Qashqai)

نیسان قشقایی خودرویی است که ارادت ژاپنی‌ها را نسبت به قدمت ایران اثبات می‌کند و حتی در برخی از کشورهای خارجی (به جز ژاپن و استرالیا) با همین نام به تولید می‌رسد. قشقایی در سال 2007 در خط تولید نیسان قرار گرفت و پیشرانه کم‌حجم 4 سیلندر بنزینی در آن استفاده شد.

 

نیسان قشقایی در سال 2009 با قدرت موتور 139 اسب بخار و گشتاور 198 نیوتن‌متر وارد ایران شد. جعبه دنده 6 سرعته خودکار به همراه سیستم چهار چرخ متحرک، شتاب صفر تا صد کیلومتر 11 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر برای این خودرو ارائه شده است.

 

قشقایی با طول 4.3 متر و گیربکس CVT هیچ قابلیت آفرودی ندارد و تنها برای مصارف درون شهری مناسب خواهد بود. قیمت مدل 2009 تا 2011 این خودرو در بازار ایران در حدود 95 الی 115 میلیون تومان است.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

13. سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara)

سوزوکی گرندویتارا در واقع اولین کراس اووری بود که به صورت رسمی وارد بازار ایران شد. گرندویتارا در ابتدا با یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و دو تیپ اتومات و دستی از سال 1386 به ایران آمد و سپس یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری نیز برای آن عرضه شد که می‌توانست با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج رقابت کند.

 

قدرت این پیشرانه 169 اسب بخار بود و با استفاده از گیربکس 5 سرعته خودکار، شتاب صفر تا صد آن به 12 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن به 11.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسید. این کراس اوور جمع و جور ژاپنی در حال حاضر یکی از پرفروش ترین و ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود.

 

در حال حاضر، مدل 2 لیتری این خودرو با قیمت 60 میلیون تومان و مدل 2.4 لیتری آن با قیمت 135 میلیون تومان به فروش می‌رسید. نسخه‌های کارکرده سال 90 گرند ویتارا نیز به قیمت حدودی 100 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

14. سانگ یانگ اکتیون (Ssang Yong Actyon)

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بین ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران، خودروی کره‌ای سانگ یانگ اکتیون نام دارد. سانگ یانگ در ابتدا با خودروی موسو به بازار کشورمان راه پیدا کرد اما به دلیل محدودیت واردات قطعات چندان با موفقیت همراه نبود. پس از آن که فعالیت شرکت رامک خودرو در ایران اوج گرفت،

 

محصولات جدیدتری از این کمپانی کره‌ای به کشورمان وارد شد که اکتیون یکی از آن‌ها بود. این SUV کامپکت از قابلیت فنی خوبی بهره می‌برد اما ظاهر و طراحی چندان جذابی نداشت؛ با این وجود قابلیت‌های خارج از جاده در کنار وضعیت مناسب برای استفاده درون شهری، آن را به یک خودروی با کارکرد خوب تبدیل کرد.

 

سانگ یانگ اکتیون از پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2.3 لیتر و قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 214 نیوتن‌متر برخوردار است که این میزان قدرت توسط گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. سیستم چهار چرخ متحرک، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی (HDC)، پایداری الکترونیکی ESP و ترمز ضد قفل ABS، عملکرد مناسبی را برای اکتیون فراهم می‌کند.

 

هم‌اکنون سانگ یانگ اکتیون مدل 2011 و 2012 با قیمت 90 الی 95 میلیون تومان و مدل فیس لیفت 2013 آن نیز با قیمت 100 الی 130 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران

15. سانگ یانگ کوراندو جدید (Ssang Yong New Korando)

نسل اول سانگ یانگ کوراندو بر پایه جیپ CJ7 و در دهه 80 میلادی تولید می‌شد و اصلا خودروی موفقی نبود. نسل دوم این خودرو نیز یک کپی الهام گرفته از محصولات جیپ در دهه 90 میلادی بود که تولید آن تا سال 2006 ادامه پیدا کرد و با دو پیشرانه 4 و 6 سیلندر مرسدس بنز آلمان به بازار ایران راه پیدا کرد.

 

نسل سوم کوراندو هم در سال 2010 میلادی روانه‌ی بازار شد و این بار حتی کلاس آن نیز تغییر کرد و به یک کراس اوور کامپکت تمام عیار تبدیل شد. چهره‌ی مدرن و استفاده از پیشرانه‌ی اختصاصی سانگ یانگ از جمله موفقیت‌های کوراندو جدید به شمار می‌رفت.

 

گروه رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات سانگ یانگ کره در ایران از چند ماه پیش فروش این خودرو را در کشورمان آغاز کرده است. نسل جدید کوراندو با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و قدرت 149 اسب بخار و همچنین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به همراه سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند در بازار عرضه می‌شود.

 

طراحی جذاب کابین به همراه تنظیم برقی صندلی جلو، اینترفیس غربیلک، گرم‌کن صندلی‌ها و پشت آمپرهای LED از جمله ویژگی‌های سانگ یانگ کوراندو جدید است. کوراندو مدل 2017 تیپ فول با قیمت 136 میلیون تومان (بدون مالیات) توسط شرکت رامک خودرو پیش فروش می‌شود.

ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار ایران