پارس ناز پورتال

ارور 404 را اینگونه در اینترنت رفع کنید

ارور 404 را اینگونه در اینترنت رفع کنید

ارور 404 را اینگونه در اینترنت رفع کنید

شما می توانید ارور 404 را در اینترنت رفع کنید،هروقت صفحه ای با این مضمون جلوی شما ظاهر شد نگران نباشید و از راه های زیر استفاده کنید. ارور ۴۰۴ یک کد وضعیت HTTP است و می خواهد بگوید صفحه ای که می خواهید در یک وب سایت به آن دسترسی پیدا کنید روی سرورشان پیدا نمی شود.

 

خطای ۴۰۴ Not Found معمولا توسط وب سایت های منحصر بفرد شخصی سازی می شود. برای مثال ممکن است این ارور را در صفحه ای با طراحی خلاقانه ببینید، جدای شکل های متنوع این خطا یک معنا دارد و آن هم دسترسی نداشتنتان به آن صفحه است.

 

این خطا را ممکن است به اشکال مختلفی ببینید که از این قرار هستند:

“۴۰۴ Error”

“۴۰۴ Not Found”

“Error 404”

“The requested URL [URL] was not found on this server”

“HTTP 404”

“Error 404 Not Found”

“۴۰۴ File or Directory Not Found”

“HTTP 404 Not Found”

“۴۰۴ Page Not Found”

 

خطای ۴۰۴ Not Found می تواند روی هر مرورگر یا سیستم عاملی ظاهر شود. بیشتر این خطاها دراینترنت و داخل مرورگر ویندوزها مشاهده می کنید.

 

در مرورگر Internet Explorer، پیغام The webpage cannot be found معمولا نشان دهنده خطای HTTP 404 است اما خطای ۴۰۰ Bad Request ممکن است چیز دیگری باشد.

 

علت خطاهای HTTP 404
از نظر فنی خطای ۴۰۴ از سمت سرویس گیرنده است، یعنی علت خطا خودتان هستید. برای مثال لینک را اشتباه تایپ کرده اید و یا آن صفحه به جایی دیگر منتقل شده یا پاک شده و شما نمی دانید.یکی دیگر از احتمالات این است که وب سایتی پیج یا منبعی (resource ) را منتقل کرده اما لینک قدیمی را به لینک جدید هدایت (redirect ) نکرده.

 

وقتی چنین اتفاقی می افتد به جای اینکه خودکار به لینک جدید هدایت شوید خطای ۴۰۴ را دریافت می کنید.

 

نکته: گاهی سرویس خدمات IIS مایکروسافت با گذاشتن عددی بعد از ۴۰۴ اطلاعات دقیق تری درباره خطای ۴۰۴ Not Found به کاربر می دهد.

 

چگونه خطای ۴۰۴ Not Found را درست کنیم؟
۱- با زدن دکمه F5 صفحه وب را مجدد امتحان کنید و یا دوباره در آدرس بار لینک را چک کنید و با زدن دکمه اینتر صفحه را رفرش کنید.خطای ۴۰۴ ممکن است به دلایل مختلفی خود را نشان دهد حتی ممکن است کاملا بی دلیل باشد، بنابراین گاهی یک رفرش کردن ساده صفحه کمک می کند مشکل حل شود.

 

۲- به دنبال خطا در لینک باشید. بیشتر اوقات خطای ۴۰۴ به دلیل اشتباه تایپ شدن لینک ظاهر می شود.

 

۳- هر بار یکی از سطوح دایرکتوری را در لینک کم کنید تا وقتی چیزی پیدا کنید.

 

برای مثال اگر لینک www.web.com/a/b/c.htm جواب نداد یک بخش عقب تر بیایید و www.web.com/a/b/ را امتحان کنید، اگر آنجا هم با خطای ۴۰۴ روبرو شدید به www.web.com/a/ بروید این کار شما را به سمت آنچه دنبالش هستید می برد و یا حداقل برایتان ثابت می شود آن صفحه دذیگر وجود ندارد.

 

نکته: اگر آنقدر عقب رفتید که به صفحه اصلی سایت رسیدید برای اطلاعاتی که به دنبالش هستید یک جستجو در سایت انجام دهید. اگر سایت قسمت جستجو نداشت سعی کنید با استفاده از لینک های موجود در قسمت دسته های سایت به عمق آن بروید و به دنبال مطلب مورد نظر خود بگردید.

 

۴- در یکی از موتور های جستجوی محبوب به دنبال آن صفحه بگردید. ممکن است مشکلتان اشتباه بودن لینک باشد بنابراین یک جستجوی ساده در گوگل یا Bing می تواند کمکتان کند.اگر صفحه مورد نظر خود را پیدا کردید بهتر است بوکمارک و یا قسمت لینک های محبوب خود را آپدیت کنید تا در آینده دوباره با خطای ۴۰۴ مواجه نشوید.

 

۵- اگر نشانه ای وجود دارد که به شما اطمینان می دهد خطای ۴۰۴ از طرف خودتان است، قسمت cache مرورگر خود را خالی کنید. برای مثال، اگر با گوشی خود می توانستید به آن لینک بروید اما با تبلت نمی توانستید پاک کردن cache مرورگر می تواند کمکتان کند.

 

اگر پاک کردن قسمت cache کار نکرد شاید پاک کردن کوکی ها (cookies ) و یا حداقل قسمتی که مربوط به آن سایت باشد کمکتان کند از خطای ۴۰۴ خلاص شوید.

 

۶- DNS servers را تغییر دهید که معمولا توسط کامپیوترتان استفاده می شود اما معمولا فقط اگر تمامی آن سایت به شما خطای ۴۰۴ می داد. مخصوصا اگر آن وب سایت برای دیگر افراد کار می کرد.

 

۷- در پایان، اگر همه این راه ها بی ثمر بود مستقیم با همان سایت تماس بگیرید. اگر صفحه ای که شما به دنبالش هستید حذف شده پس خطای ۴۰۴ کاملا درست است و آنها نیز این را برایتان خواهند گفت. اگر هم آن صفحه را جا به جا کرده باشند باز هم شما را در جریان لینک جدید قرار خواهند داد.