پارس ناز پورتال

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

مجموعه : حذف شده است
ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

 

ارگاسم چیست؟ این سوال را حتماً از خودتان پرسیده اید و حتماً داستان هاي زیادی درباره آنرا از زبان خیلی ها شنیده اید. ارگاسم در زنان و مردان بـه معنای رسیدن بـه اوج لذت جنسی اسـت، اما گاهی این تعریف بطور نادرست در ذهن ها تعبیر می شود، و این تعریف نادرست در مورد زنان احتیاج بیشتری بـه التیام فهم آن دارد. در ادامه حقایق جالبی در مورد ارگاسم در زنان را می‌خوانیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

پیش نویس در مورد ارگاسم زنان

اُرگاسم، حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی اسـت کـه بر اثر تحریک جنسی بـه دست می آید کـه در مردان با انزال همراه اسـت. در زنان، هنگام ارگاسم نوک پستان‌ها سیخ و برانگیخته و سفت می شود، سوراخ مقعد زنان سریعاً باز و بسته و کلیتوریس آن‌ها بزرگ و پرخون می شود. در بعضی از زن‌ها با فوران مایع انزال از واژن مرحله ارگاسم پایان می یابد. پس از ارگاسم مرحلهٔ آرامش آغاز می شود.

 

ارگاسم درد را التیام می‌ بخشد

آیا از سردرد رنج میبرید؟ شاید یک رابطه جنسی برای شـما مفید باشد. شواهدی وجوددارد کـه نشان می دهد ارگاسم می تواند انواع مختلفی از درد‌ها را التیام بخشد کـه از جمله آن می توان بـه آرتروز، درد پس از جراحی و حتی درد زایمان اشاره کرد.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

این مکانیسم بدلیل آزاد شدن ماده شیمیایی بنام اکسی توسین در طول ارگاسم اسـت. اکسی توسین باعث ایجاد آرامش و نیز ایجاد حس‌هاي خوب دیگر می شود. اگر چـه التیام درد حاصل از ارگاسم کوتاه اسـت و ۸ تا ۱۰ دقیقه دوام دارد، اما تحقیقات نشان می دهد حتی فکر بـه رابطه جنسی میتواند دردها را التیام بخشد.

 

استفاده از کاندوم به کیفیت ارگاسم آسیبی نمی‌ زند

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

اگر فکر میکنید استفاده از کاندوم تأثیر خاصی بر روی کیفیت ارگاسم شـما دارد باید بدانید کـه آن گونه نیست. تحقیقات نشان می دهد زنان برخلاف برخی تصورات نادرست، چـه با کاندوم و چـه بدون کاندوم ارگاسم مشابهی را تجربه می کنند. در واقع کاندوم فقط باعث میشود یک زوج بتوانند زمان بیشتری را در رابطه جنسی بگذرانند و بـه مردان کمک میکند کـه سریعا دچار انزال نگردند.

 

سی درصد از زنان در به ارگاسم رسیدن مشکل دارند

اگر شـما تاکنون در بـه اوج رسیدن در رابطه جنسی مشکل داشته‌اید باید بدانید کـه تنها نیستید. بر اساس تحقیقات مختلف، از هر ۳ زن یک نفر در هنگام رابطه جنسی در رسیدن بـه ارگاسم مشکل دارد. همچنین گفته می شود حدود ۸۰ درصد زنان در صورتی کـه رابطه جنسی فقط بـه صورت مقاربت واژن انجام شود در ارگاسم مشکل دارند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

دراین شرایط علاوه بر تحریک نقاط حساس بدن در زمان رابطه جنسی، درمان‌هاي دکتری نیز وجود دارند کـه میتوانند کمک کننده باشند. اختلال جنسی زنان بسیار معمول بوده و تا ۴۳ درصد دیده میشود. این اختلال جنسی کـه با عدم توانایی در بـه ارگاسم رسیدن مرتبط اسـت امروزه بـه یک بحث مهم در تحقیقات علم دکتری تبدیل شده اسـت.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

برای برخی زنان تستوسترون درمانی بـه صورت موضعی و یا مصرف برخی دارو‌هاي دهانی میتواند یاری دهنده باشد، اما درمان‌هاي دکتری کمی هستند کـه اثبات شده باشند. با توجه بـه این‌کـه اختلال جنسی در زنان می تواند در اثر وجود بیماری‌هاي دیگری نیز باشد باید با پزشکتان برای بررسی وجود یا عدم وجود مشکلات تیروئیدی، افسردگی و یا دیابت صحبت کنید.

 

نقطه جی خودتان را پیدا کنید

آیا می توانید موضع یا نقطه جی خودتان را بیابید؟ نقطه جی بـه افتخار ارنست گرفنبرگ، متخصص زنان از کشور آلمان نامگذاری شده اسـت. ارنست گرفنبرگ بخاطر کشف نقطه جی درسال ۱۹۵۰ معروف می باشد. متخصصان پس از او نیز تحقیقات بسیار زیادی را بر روی این ناحیه در اندام جنسی زنان انجام داده‌اند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

می گویند این ناحیه شامل تعداد زیادی عصب اسـت و بـه زنان کمک می کند تا بتوانند ارگاسم طولانی‌تر و کامل‌تری را تجربه نمایند. البته نقطه جی در جهان یک موضوع بحث برانگیز بـه شمار می آید؛ بعنوان مثال محققان انگلیسی بر این باورند کـه چنین موضعی و جود ندارد.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

محققان ایتالیایی توانسته‌اند بـه کمک سونوگرافی چنین نقطه‌اي را بیابند ودر نهایت نتیجه تحقیقات خودرا دریک ژورنال معتبر چاپ نمودند. باوجود مخالفت‌ها و موافقت‌ها تعداد زیادی از کارشناسان از فرضیه وجود نقطه یا موضع جی حمایت میکنند و زنان را تشویق میکنند تا این نقطه را در خودشان پیدا کنند. مکان این موضع ممکن اسـت بین زنان متفاوت باشد، اما بیشتر اوقات درون واژن قرار داشته و بافتی ناهموار دارد.

 

ارگاسم زنان با افزایش سن بهتر می‌شود

افزایش سن باعث می شود شـما درباره تعداد زیادی از اتفاقات ناراحت و شاکی باشید، اما در مورد رابطه جنسی باید بدانید افزایش سن می تواند بشما کمک کند تا رابطه جنسی بهتری را تجربه کنید. بعنوان مثال باید بدانید کـه ۶۱ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۴ ساله، ۶۵ درصد افراد در سن ۳۰ سالگی و نیز ۷۰ درصد زنان در سن ۴۰ تا ۵۰ ساله ارگاسم را در رابطه جنسی تجربه می کنند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

تحقیقات تاکنون نشان نداده اسـت کـه چرا افزایش سن باعث ارگاسم آسان‌تر میشود، اما بنظر می رسد دلیل این موضوع افزایش تجربه در زنان بـه مرور سن باشد چرا کـه افزایش تجربه باعث میشود در هنگام رابطه جنسی اعتماد بـه نفس بیشتر داشته باشند و بیشتر لذت ببرند. همچنین وجود اعتماد و علاقه‌اي کـه در زندگی مشترک طولانی با کسی تجربه می کنند میتواند اعتماد بـه نفس انها را التیام بخشد.

 

از روش‌ های مختلف استفاده کنید

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

اگر شـما با رسیدن بـه ارگاسم در طول مقاربت مشکل دارید روش‌هاي مختلفی را امتحان کنید. جالب اسـت بدانید ارگاسم برای زنان بسیار آسانتر خواهد بود اگر آن ها در رفتارهای گوناگون جنسی شرکت کنند. بعنوان مثال ترکیب رابطه جنسی واژنی و دهانی احتمال ارگاسم زنان رابه حداکثر می رساند.

 

عزت نفس زنان در کیفیت ارگاسم زنان تأثیرگذار است

 

تحقیقات نشان میدهد زاویه دید یک زن نسبت بـه اندام جنسی خودش باکیفیت ارگاسم او رابطه مستقیمی دارد. استرن کـه یک دکتر زنان اسـت می گوید: «مـن بعنوان یک دکتر زنان با قاطعیت می‌تونم بگم کـه اندام جنسی در هر شخصی ظاهر متفاوتی داره و هیچ کدوم از اونها عالی و بی نقص نیستند. تا هر زمانی کـه واژن شـما دچار درد نشده و ترشحات غیرعادی رو تجربه نمیکنید یعنی سالم و نرمال هستید.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

باید بتونید پتانسیل ارگاسم خودتون رو با افزایش اعتماد بـه نفس زیاد کنید. خیلی مهمه کـه با خودتون جوری رفتار کنید کـه انتظار دارید دیگران هم با شـما همونجور رفتار کنن. بـه خودتون پیامهای خوب و مثبت بفرستید». یک راه حل دیگر هم آن اسـت کـه یک آینه جلوی خودتان بگذارید و بـه آن نگاه کنید! این‌کـه بتوانید خودتان را بشناسید شاید نخستین قدم در افزایش اعتماد بـه نفس باشد.

 

شکاف ارگاسم چیزی است که در دنیای واقعی وجود دارد

 

اگر چـه این نظر درست اسـت کـه تعداد کمی از مردان با ارگاسم مشکل دارند، اما متخصصان می گویند این موارد کمیاب اسـت. بجای آن، تعداد قابل توجهی از زنان می گویند کـه در آخرین رابطه جنسی خودشان ارگاسم را تجربه نکرده‌اند در حالیکه طرف مقابل آن‌ها احساس میکند این اتفاق افتاده اسـت.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

پزشکان معتقدند مـا هنوز هم یک شکاف ارگاسمی داریم بدین معنا کـه ۸۵ درصد مردان فکر میکنند در آخرین رابطه جنسی کـه داشته‌اند طرف مقابلشان بـه ارگاسم رسیده اسـت، اما فقط ۶۴ درصد ازآن‌ها در واقعیت بـه ارگاسم رسیده‌اند. راه حل چیست؟ خب کمی پیچیده اسـت، اما زنانی کـه در رابطه آسان هستند و بـه نقاط حساس بدنشان آگاهند بـه مرور زمان می توانند بدنشان رابه ارگاسم منظم عادت دهند.

 

در موارد معدودی ارگاسم بدون تحریک اندام‌ های جنسی اتفاق می‌افتد

 

شاید تعداد زیادی از مـا راجع بـه زنانی شنیده‌ایم کـه وقتی داخل قطار می نشینند یا ماساژ دریافت میکنند دچار ارگاسم میشوند، اما باید بدانید کـه این ها افسانه نیستند و واقعا وجود دارند. متخصصان بر این باورند کـه این یک پدیده واقعی اسـت. استرن میگوید:

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

«مـن یک دوستی داشتم کـه هر موقع از تردمیل استفاده میکرد بـه ارگاسم میرسید». ارگاسم‌هاي مکرر در بین امورات روزانه را میتوان با دو دلیل توضیح داد؛ ۱- جریان خون بالا در اندام جنسی ۲- لرزش و تماس با کلیتوریس. علاوه بر این جریان خون بالا و استراحت پس از ماساژ نیز ممکن اسـت باعث بـه ارگاسم رسیدن افراد شود.

 

برای بیشتر زنان زمان بیشتری برای ارگاسم نیاز است

 

تعداد زیادی از زنان نسبت بـه شریک جنسی‌شان نیاز بـه زمان بیشتری برای رسیدن بـه ارگاسم دارند و این موضوع کاملا طبیعیست. در واقع بر اساس آمار بیشتر زنان حدود ۲۰ دقیقه نیاز بـه فعالیت جنسی دارند تا بـه ارگاسم برسند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

اگر می بینید طرف مقابلتان زودتر از شـما بـه ارگاسم میرسد باید بدانید راه‌هایي وجود دارند کـه از سرعت او می‌کاهند. پرورش ذهنی میتواند گاهی کمک کننده باشد. اگر موضوع زودانزالی مطرح اسـت بهتر اسـت طرف مقابل شـما بـه یک دکتر و یا اورولوژیست مراجعه کرده و بـه کمک آن‌ها تکنیک‌هایي را یاد بگیرد کـه بتواند زمان رابطه را افزایش دهد.

 


 

قوانین مهمی برای ارضا شدن بهتر در خانم ها

 

ممکن اسـت از شنیدن این‌کـه چیزی کـه زنان از رابطه جنسی میخواهند با چیزی کـه شـما تصور میکنید متفاوت اسـت حيرت زده شوید. در حقیقت اگر شـما فکر می کنید کـه تنها چیزی کـه باعث رضایت جنسی بانوان میشود قدرت جنسی شریک جنسی و برقراری یک رابطه جنسی طولانی مدت اسـت سخت در اشتباه هستید.

 

پیش نوازی قبل از رابطه جنسی شرط اول برای ارضا شدن زن

 

اگر از خانم‌ها بپرسید، اکثر آن‌ها میگویند کـه خواهان پیش نوازی بیشتری در رابطه جنسی هستند. بنظر می رسد کـه اغلب مردان از پیش نوازی بعنوان یک مقدمه کوتاه برای شروع رابطه جنسی استفاده میکنند و سعی می کنند تا آنرا در کمترین زمان ممکن انجام دهند. این طرز فکر کاملا اشتباه اسـت، زیرا پیش نوازی برای بانوان یکی از لذت بخش‌ترین جنبه‌هاي جنسی اسـت.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

پیش نوازی بـه بانوان زمان کافی برای رسیدن بـه نقطه تحریک را می دهد، در واقع توانایی رسیدن بـه حالت تحریک در مردان بسیار سریع تر از زنان اسـت و پیش نوازی بـه بانوان کمک میکند بـه این نقطه برسند و از آنجا کـه رسیدن بـه این حالت برای بانوان دیرتر اتفاق می‌افتد مدت زمان طولانی‌تر پیش نوازی بـه تحریک بیشتر و بهتر آن‌ها کمک میکند. اشکال مختلفی از پیش نوازی وجوددارد.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

بنابر این اگر مطمئن نیستید، از شریک تان بپرسید چـه احساسی دارد و چـه چیزی بهترین حالت را برای وی ایجاد می کند. بـه یاد داشته باشید هر کس متفاوت اسـت و یک زن ممکن اسـت حرکت مورد نظر دیگران را دوست نداشته باشد. همچنین برای بانوان بسیار اهمیت دارد کـه بدانند دراین مرحله بـه ایشان و احساساتشان توجه کامل و کافی دارید.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

برای اینکار می توانید عمل پیش نوازی رابا نشان دادن توجه بـه آن‌ها از طرق مختلف مانند یک گردش دو نفره، تماشای فیلم و یا کمک در انجام امور منزل شروع کنید و با ایجاد یک چارچوب فکری آن‌ها را برای داشتن رابطه جنسی کاملا آماده کنید. همچنین می توانید با روش‌هاي مختلف علاقه خود رابه ایشان بـه صورت لفظی بیان کنید. برای مثال ارسال پیامی عاشقانه از محل کار می تواند برای داشتن رابطه جنسی خوب شگفتی‌زا باشد.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

این نوع ارتباطات همه ی از بهترین راه‌هاي تحریک خانم‌ها اسـت. در حقیقت، اگر قبل از این‌کـه سعی کنید مستقیم سراغ رابطه جنسی بروید، با تحت تاثیر قرار دادن تخیل شریک خود شروع کنید، در ادامه رابطه جنسی با کیفیتی خواهید داشت. اینها تمام نکاتی ریزی اسـت کـه بخوبی باعث ارضا شدن زن می شود.

 

اندام تناسلی شریک خود را بهتر بشناسید

سعی کنید با آناتومی زنانه و بـه خصوص اهمیت ناحیه کلیتوریس در ارضا بانوان آشنا شوید. اگر میخواهید بدانید کـه چگونه نیاز‌هاي یک زن را در رخت خواب بطور مناسب برآورده کنید، باید بدانید دقیقا چـه قسمتی ازبدن شریکتان حساسیت بیشتری داشته و بیشترین تحریک پذیری نسبت بـه لمس را ایجاد میکند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

بر اساس مطالعات انجام شده و آمار‌هاي بدست آمده اکثر بانوان بیشترین میزان تحریک را از ناحیه کلیتورال یا همان کلیتوریس بدست می‌آورند و تحریک این ناحیه باعث ارضا شدن زن می شود؛ بنابر این از لمس و نوازش و یا رابطه جنسی دهانی در هنگام رابطه غافل نشوید. همچنین میتوانید از تغییر موقعیت و ترکیب حرکت‌هاي مختلف برای تحریک استفاده کنید.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

کافی اسـت برای کسب خاطرجمعی از اثربخشی کامل و رضایت بخش از شریکتان در رابطه با احساسی کـه دارد و چیزی کـه دوست دارد سوال بپرسید. بـه یاد داشته باشید کـه نباید بیش از حد پوزیشن خودرا تغییر دهید زنان باید وقت کافی برای تمرکز و گرفتن احساسات از انچه انجام می دهید داشته باشند. اگر موقعیتی پیدا کردید کـه او رابه درستی تحریک میکند، این پوزیشن را تا جاییکه بـه دلخواه اوست حفظ کنید.

 

از شریک تان اندام و ظاهرش تعریف کنید

بـه همسرتان این خاطرجمعی را بدهید کـه درنظر شـما زیباترین و از لحاظ جنسی جذاب‌ترین برای شـما اسـت؛ اینکار بـه ارضا شدن زن کمک میکند. وقتی در مورد ایجاد احساس اعتماد بـه نفس در اتاق خواب صحبت میکنیم منظور این اسـت کـه این حس را ایجاد کنیم کـه شریکمان تا چـه اندازه زیبا اسـت، از لحاظ جنسی عالی اسـت و چـه احساسی در مـا ایجاد می کند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

همانطور کـه پیش از این گفتیم اهمیت پیش نوازی دراین اسـت کـه قبل از شروع رابطه جنسی بـه آن بپردازیم. یکی از روش‌هاي پیش نوازی قبل از شروع رابطه جنسی می تواند تعریف و تمجید از همسر در اوقات مختلف روز و بـه طرق مختلف باشد. چنین چیزی حس بی نظیری بـه همسرتان خواهد داد و او را برای برقراری و حفظ یک رابطه جنسی دائمی با شـما ترغیب خواهد کرد.

 

برقراری ارتباط با همسرتان را فراموش نکنید

درست مانند سایر افکار، انچه کـه مردان در مورد رابطه جنسی انتظار دارند و فکر میکنند با طرز فکری کـه خانم‌ها دارند کاملا متفاوت اسـت. اگر بطور آشکارا و بی پرده درباره رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید و انچه را دوست دارید با وی در بین بگذارید و از انچه کـه او را راضی می کند بپرسید، می توانید با یک دیگر فانتزی‌هاي جالبی بسازید ودر هنگام برقراری رابطه جنسی ازآن‌ها ایده بگیرید.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

همچنین فراموش نکنید کـه صحبت کردن در زمان برقرای رابطه جنسی نیز می تواند در ارضا شدن زن تاثیر گذار باشد. اینگونه تصور نکنید کـه اگر شریک تان چیزی ابراز نمیکند همه ی چیز از نظر وی عالی پیش میرود، چرا کـه بانوان طبق معمول در بیان اینگونه موارد در طول رابطه خاموش میمانند و بنا بـه دلایلی مانند احساس خجالت و… ترجیح می دهند چیزی نگویند.

ارگاسم چیست | حقایقی در مورد ارگاسم زنان که نمی دانستید

بنابر این بسیار مهم اسـت کـه شـما ازآن‌ها در مورد احساسشان و عملکردتان سوال کنید و از ایشان بخواهید در مورد انچه کـه دوست دارند توضیح دهند. اما بـه این نکته توجه کنید کـه هیچ گاه در مورد این‌کـه آیا ایشان بـه ارگاسم رسیده اسـت یا نه سوال نپرسید، چرا کـه نه تنها صحبت دراین مورد نشان گر این می باشد کـه شـما بـه همسرتان توجه ندارید، بلکه نشان می دهد تمایل دارید هرچه سریع‌ تر بـه این مرحله برسید.