پارس ناز پورتال

قرار ازدواج دختر عمو و پسرعمو از کجا آمده است؟

قرار ازدواج دختر عمو و پسرعمو از کجا آمده است؟

قرار ازدواج دختر عمو و پسرعمو از کجا آمده است؟ 

همۀ میگویند قرار ازدواج دخترعمو و پسرعمو را در آسمان ها بسته اند، آیا این سنت برای یک جامعه مفید هست یا تاثیرات منفی دارد؟ قطع به یقین این جمله را بارها و بارها در زندگیتون شنیدین که میگن عقد دختر عمو و پسرعمو را توی آسمان ها نوشته اند. بعضی از فرهنگ ها و خانواده ها، ازدواج هاي فامیلی را به دلایل مختلفی مورد پسند قرار میدهند

 

و ازدواج کردن با افراد غریبه را خیلی نمی پذیرند. اما به راستی تا چه حد این موضوع اهمیت دارد؟ آیا در ازدواج هاي فامیلی میزان جدایی و طلاق کمتر هست؟ و آیا در ازدواج هاي فامیلی محبت بین همسران اکثر هست؟ برای رسیدن به جواب این سوالات بهتر هست که مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

قطعا همۀ ي پدر و مادرها به فکر این میباشند که در تمام اساس، برترین ها را برای فرزندانشان فراهم کنند. در اساس تحصیل، امانات رفاهی، خوراک، پوشاک وو همین طور مهم تر از همه ي ي اینها، برترین مورد برای ازدواج هست. یکی از مسایلی که کمک میکند یک فردی ازدواج خوبی را داشته باشد، شناخت طرف مقابلش هست.

 

بعضی از خانواده ها فکر میکنند که اگر فرد مورد نظر برای ازدواج با فرزندشان، از بستگان دور یا نزدیکشان باشد، احتمال خوشبختی فرزندشان اکثر هست. برای همین هم، رو به ازدواج هاي فامیلی می آورند.

 

لازم نیست کل فامیل باخبر بشوند!!!
یکی از مشکلاتی که ممکن هست در هر ازدواجی رخ بدهد، مسایل مربوط به ژنتیک و اختلالات ژنتیکی در فرزندان انها هست. توصیه می‌شود اگر شما هم طرفدار ازدواج فامیلی هستید در وهله اول گذشته از خواستگاری رفتن و ایجاد وابستگی بین شما و طرف مورد نظرتان، همین طور گذشته از این که به تمام فامیل و بستگان خواستگاری کردنتان را بیان کنید، در ابتدا به یک مرکز مشاوره ژنتیک مراجعه کنید و از نظر ژنتیکی مورد بررسی قرار بگیرید.

 

اگر نظر مشاور ژنتیک برای ازدواج شما مثبت بود، حالا زمان آن می‌رسد که راجع به انتظاراتتان و همین طور ملاک ها و معیارهایتان برای ازدواج با یکدیگر صحبت کنید. خاطر اینکار هم این هست که اگر خدای نا کرده بعد از صحبت هاي مفصلی که در جلسات خواستگاری انجام داده اید، مشاور ژنتیک به شما جواب منفی بده، اینجاست که شما وارد یک ارتباط عاطفی شده اید و نمیدانید که باید چه تصمیمی را بگیرید.

 

مشاوره ژنتیک یا آزمایش ژنتیک؟
لازم هست که افراد خویشاوندی که قرار هست با هم ازدواج کنند، هم به مشاوره ژنتیک بروند و هم آزمایش ژنتیک را انجام بدهند و از هیچ کدام از آنها چشم پوشی نکنند. در مشاوره ژنتیک، سوال و جواب انجام میشود و از طرفین شرح حال گرفته می‌شود ولی در آزمایش ژنتیک صرفا فقط آزمایش گرفته می‌شود و مشابه برداری انجام میشود. بهتر هست که مشاوره و آزمایش ژنتیک، هر دو با هم انجام شوند.

 

مشاوره خانواده
گذشته از هر ازدواجی طرفین باید یک ارزیابی سنجیده اي از یکدیگر داشته باشند. این مساله در ازدواج هاي فامیلی هم باید رعایت بشوند و از این قاعده مستثنی نیستند. حتما بعد از مشاوره و آزمایش ژنتیک، به یک مشاور خانواده مراجعه کنید و راجع به ازدواجتان با مشاور صحبت کنید.

 

آزمایش ژنتیک برای ازدواج فامیلی

یکی از مشکلات ازدواج هاي فامیلی عدم تحقیق کردن نسبت به طرف مقابل می باشد

 

مزایای ازدواج فامیلی
ازدواج فامیلی از مزایای خوبی برخوردار هست. مهمترین این مزایا تناسب خانوادگی طرفین هست. همین طور تناسب در آداب و فرهنگ این خانواده ها وجود دارد. تناسب در فرهنگ و ارزش ها هم از مزایای ازدواج هاي فامیلی هست.

 

معایب ازدواج هاي فامیلی
یکی از مهم‌ترین معایب ازدواج هاي فامیلی، احتمال ایجاد مریضی هاي ژنتیکی در فرزندانشان هست. مشکل دیگری که در ازدواج هاي فامیلی وجود دارد عدم تحقیق کردن نسبت به طرف مقابلتان می باشد. یکی از راه هایي که باید طرف مقابل را بشناسیم تحقیق کردن هست. اگر ازدواج فامیلی باشد معمولا اینکار نشدنی هست و گفته میشود که ما آنها را می شناسیم و خانواده خوبی میباشند و نیاز به تحقیق ندارند.

 

احتمال ایجاد اختلالات ژنتیکی در این افراد نیز اکثر هست. حتی اگر در فرزندشان چیزی نمایان نشود در نسل هاي بعدی دیده می‌شود.

 

گوش به زنگ باشید
به صورت کلی یک سری از افراد نسبت به بقیه اکثر در معرض خطر میباشند. توصیه می‌شود که افراد زیر حتما گذشته از ازدواج مشاوره و آزمایش ژنتیک را انجام بدهند.

 

1- افرادی که خویشاوند میباشند و قصد ازدواج با یکدیگر را دارند.
2- دختر خانم هاي زیر 18 سال و بالای 33 سال که قصد ازدواج دارند.
3- پسران بالای 40 سال که قصد ازدواج دارند.
4- دختر و پسری که اختلالات ژنتیکی حتی ضعیف بودن چشم را دارند و قصد ازدواج را دارند.
5- افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند و بستگان درجه 1 آنها اختلالات ژنتیکی دارند.
6- افرادی که مشاغل پرخطر دارند و یا در مناطق پرخطر زندگی می‌کنند و قصد ازدواج دارند.
7- افرادی که در آزمایشگاه ها، سونوگرافی ها و رادیولوژی ها کار می‌کنند و قصد ازدواج دارند