پارس ناز پورتال

استفاده های جالب و کاربردی از دهان شویه

استفاده های جالب و کاربردی از دهان شویه

استفاده های جالب و کاربردی از دهان شویه 

دهان شویه علاوه بر این که می تواند دهان ما را ضدعفونی کند کارهای بسیار مفید دیگری نیز می تواند برای ما انجام دهد. آیا می دانستید دهان شویه علاوه بر خوشبو نگه داشتن بوی دهان کاربردهای دیگری هم دارد؟ خاصیت ضد قارچ و ضد عفونی کننده آن می تواند برای مصرف های روزانه در خیلی موارد مفید باشد.

 

از درمان آکنه و جوش گرفته تا تمیز کردن شیشه ها و از بین بردن بوی بد پا.در این جا به چند نمونه از موارد کاربرد دهان شویه اشاره کرده ام که هیچ ارتباطی با دهان و دندان ها ندارد.

 

از بین برنده بو

استفاده های جالب و کاربردی از دهان شویه

دهان شویه می تواند بوهایی که ماندگار هستند را از بین ببرد.

 

بعد از خرد کردن سیر و پیاز مقدار کمی دهان شویه روی دست ها بمالید.

 

در حمام کمی با لیف کمی دهان شویه به پاها بمالید تا بوی بد آن از بین برود.

 

همچنین می تواند با قرار دادن دستمال کاغذی آغشته به دهان شویه در داخل سطل زباله بوی بد آن را از بین ببرید.

 

از بین برنده قارچ روی ناخن ها و پاها

دهان شویه و سرکه را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. یک عدد پنبه به آن آغشته کنید و سپس ۳ مرتبه در روز روی پاها و ناخن ها بمالید. اگر این کار را دائما انجام دهید بعد از چند هفته نتیجه آن را خواهید دید.

 

جلوگیری از شوره

خاصیت ضد قارچ دهان شویه باعث شده به عنوان بهترین مبارز شوره شناخته شود. قبل از حمام دهان شویه و آب را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. پس از این که موها را با شامپو شستشو دادید این محلول را به کف سر بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید.

 

درمان نیش پشه ها

جای نیش پشه ها بسیار آزار دهنده است. اگر مقداری پنبه را آغشته به دهان شویه کنید و روی جای نیش پشه بمالید خارش آن را از بین می برد.

 

قابل مصرف به عنوان تونر صورت

اگر تونر صورت ندارید می توانید از دهان شویه به جای آن استفاده کنید. دهان شویه هم آرایش و آلودگی ها را پاک می کند و هم با جوش ها مبارزه می کند. کمی دهان شویه به پنبه بزنید و روی صورت بمالید. اگر پوست حساسی دارید از این ماده استفاده نکنید.

 

جلوگیری از عفونت

اگر تاتو یا پیرسینگ انجام داده اید از دهان شویه برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید. خیلی ساده هر روز کمی دهان شویه روی قسمت های تاول زده بزنید.

 

جلوگیری از کبودی

برای این که از کبودی جلوگیری کنید یا این که کبودی را از بین ببرید پنبه را به دهان شویه آغشته کنید و روی قسمت های آسیب دیده بمالید.

 

قابل استفاده به عنوان دئودورانت

در مواقع ضروری دهان شویه می تواند کمک بزرگی باشد. یک عدد پنبه را بردارید به دهان شویه آغشته کنید و زیر بغل بمالید.

 

از بین بردن شپش

دهان شویه در از بین بردن شپش هم بسیار موثر است. تمام موها را آغشته به دهان شویه کنید. سپس با کلاه روی موها را بپوشانید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب بشوئید.

 

ریلکس کردن پاها

استفاده های جالب و کاربردی از دهان شویه

برای آرام کردن پاهای خسته ظرفی را پر از آب گرم کنید. با درب بطری دهان شویه ۲ تا ۳ پیمانه داخل آب بریزید و پاها را به مدت ۱۵ دقیقه درون آن قرار دهید.

 

تمیز کردن بطری

تمیز کردن داخل بطری ها و از بین بردن بوی آن ها چالش بزرگی برای خانم های خانه دار است. دهان شویه و آب را به نسبت ۱ بر ۳ با هم ترکیب کنید داخل بطری ها بریزید و بعد از یک شبانه روز بشوئید.

 

تمیز کردن مسواک

دهان شویه خاصیت ضدعفونی کننده دارد. بنابراین برای تمیز کردن مسواک عالی است. فقط مسواک را به مدت چند دقیقه داخل دهان شویه قرار دهید و سپس با آب گرم بشوئید.

 

تمیز کردن حمام

اگر می خواهید کاشی های حمام تمیز و براق شوند آن ها را با یک پیمانه آب و نصف پیمانه دهان شویه تمیز کنید. برای از بین بردن میکروب ها و بوی بد دستشویی نصف پیمانه دهان شویه داخل دستشویی بریزید و بعد از یک ساعت با برس توالت بشوئید.

 

دور کردن پشه ها

حشرات بوی نعناع را دوست ندارند. بنابراین می توانید از دهان شویه برای دور کردن مگس، پشه و حتی مورچه ها استفاده کنید.

 

تازه نگه داشتن گلها

استفاده های جالب و کاربردی از دهان شویه

گل های تازه را داخل آب قرار دهید. داخل نصف لیتر آب با درب بطری ۳ پیمانه دهان شویه بریزید تا گل ها مدت بیشتری بمانند.