پارس ناز پورتال

استفاده از پوست موز برای مراقبت از پوست

استفاده از پوست موز برای مراقبت از پوست

استفاده از پوست موز برای مراقبت از پوست 

شما می‌توانید از پوست موز برای مراقبت از پوستتان بهره گیری هاي خوب بسیاری کنید که در زیر نکاتی در این ارتباط ذکر شده هست. موز در سراسر جهان به دلیل فواید متعددی که دارد, میوه اي محبوب هست. زیرا, منبع غنی از انرژی هست.متخصصان عنوان میکنند پوست این میوه هم دارای فواید متعددی برای سلامت هست که در ادامه به برخی از انها اشاره می‌شود.

 

سفید کننده دندان ها
پوست موز را به مدت ۲2 هفته بر دندان هایتان بمالید و خیلی زود شاهد نتیجه آن خواهید بود.

 

از میان بردن زگیل هاي پوستی
اگر دارای زگیل بر روی پوست تان هستید, این دشوار به اسانی از طریق پوست موز قابل حل هست. فقط کافی هست پوست موز را بر محل زگیل بمالید. اینکار از ظهور دوباره زگیل در آینده هم پیشگیري می‌کند.

 

آکنه و چین و چروک
موز بسیار برای مراقبت از پوست پرفایده هست. فقط کافی هست پوست موز را بر روی صورت تان, بخصوص قسمت هاي دشوار دار, بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. اینکار را هر روز انجام دهید تا نتیجه آن را ببنید.پوست موز به حفظ آب پوست هم کمک میکند. زرده تخم مرغ را به پوست موز له شده اضافه کنید. این مخلوط را بر روی پوست صورت تان مالیده و بعد از ۵ دقیه بشویید.

 

درمان مریضی پوستی پسوریازیس
پوست موز را بر روی قسمت درگیر به پسوریازیس بمالید. پوست موز دارای خواص نمناک کننده بوده و از میزان خارش می کاهد و به سرعت موجب بهبود پسوریازیس میشود.

 

حفاظت در برابر اشعه UV
پوست موز از چشم ها در برابر اشعه هاي زیان آور UV محافظت می‌کند. هم‌چنین ثابت شده هست که ریسک آب مروارید را نیز کاهش میدهد.

 

برخی نکات مهم
از پوست موز تازه بهره گیری کنید تا برترین نتیجه حاصل شود.هیچگاه موز بدون پوست را برای مدت طولانی نگه ندارید و بی درنگ بعد از پوست کندن مصرف کنید. همین طور پوست موز هم باید فورا بهره گیری شود.موز را در محلی خشک و خنک نگه داری کنید و همه ي وقت از گرما و نورآفتاب دور نگه دارید.هرگز پوست موز را در یخچال برای چند روز نگه ندارید.