پارس ناز پورتال

استیون اسپیلبرگ علیه ترامپ فیلم می سازد

مجموعه : اخبار سینما
استیون اسپیلبرگ علیه ترامپ فیلم می سازد

استیون اسپیلبرگ علیه ترامپ فیلم می سازد 

ترامپ با ورود و دخالت های زبانی بیجا در زمینه های مختلف برای خود مخالفان بسیار زیادی را جمع کرده است که اهالی سینما هم یکی از آن ها می باشند. استیون اسپیلبرگ برای کارگردانی فیلم «The Post» قرارداد امضا کرد. در این فیلم تام هنکس و مریل استریپ نقش‌های اصلی را بازی خواهند کرد.

 

داستان فیلم درباره نقش روزنامه واشنگتن‌پست در انتشار اسناد پنتاگون در سال ۱۹۷۱ است که بر اساس آن‌ها دولت جانسون به شکل سیستماتیک نه تنها به عموم مردم بلکه به کنگره آمریکا نیز دروغ گفته بود.تام هنکس در این اثر سینمایی نقش بن بردلی سردبیر واشنگتن‌پست را بازی می‌کند و مریل استریپ در نقش کی گراهام ظاهر خواهد شد. این زوج برای حق خود در انتشار اسنادی که از پنتاگون به بیرون درز کرده بود، دولت فدرال را به چالش کشیدند.

 

 به گزارش پارس ناز ساخت این فیلم در شرایط فعلی سیاسی آمریکا بسیار به موقع به نظر می‌رسد، نه تنها به این دلیل که ترامپ از زمان به قدرت رسیدن مدام در حال مخالفت با رسانه‌ها بوده و آن‌ها را «دشمن مردم آمریکا» خوانده، بلکه علاوه برآن در دورانی به سر می‌بریم که انتشار اسناد محرمانه دولتی در فضای مجازی به اوج خود رسیده است.

 

به نظر می‌رسد که فیلم تازه اسپیلبرگ فضایی شبیه به فیلم «افشاگر/ Spotlight» داشته باشد که در هشتادوهشتمین دوره اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.کمپانی فیلمسازی استیون اسپیلبرگ و کمپانی فاکس سرمایه‌گذاران این اثر سینمایی هستند و فیلمنامه‌ آن را لیز هانا خواهد نوشت. لیز هانا در این باره در توییتر نوشت: «بی‌شک این رویایی بود که به حقیقت پیوست»