پارس ناز پورتال

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیا

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیا

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیا 

کشور اسپانیا پر است از زیبایی و جذابیت , این کشور که در جنوب غرب قاره اروپا قرار دارد سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند . اسپانیا محبوب گردشگران است. آلمانی‌ها به‌شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم خود می‌دانند. هر سال میلیون‌ها نفر به اسپانیا سفر می‌کنند و امسال نیز بر تعداد گردشگران نیز افزوده خواهد شد. چرا همه عاشق اسپانیا هستند؟

 

به گزارش دویچه وله در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند. گرچه اکثر این جشن‌ها ریشه مذهبی دارند، اما ارائه غذاهای لذیذ، موزیک و حضور با لباس‌های سنتی به این جشن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاگردشگران مزه “تاپاس” (Tapas) را که از غذاهای ملی این کشور محسوب می‌شود، فراموش نخواهند کرد. تاپاس جمع لفظ “تاپا” است و به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود. البته مجموع آن‌ها اغلب ناهار یا شام کامل محسوب می‌شود.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاآلمانی‌ها می‌گویند:«اسپانیا، جشنی برای حواس پنج‌گانه است». بدون تردید در کنار غذا‌های لذیذ، موسیقی، آواز و رقص فلامنکو بخش فراموش نشدنی دیگری از جذابیت‌های اسپانیا است.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاسن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است. این شهر در سال ۲۰۱۶ یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا است. سواحل سن سباستین سال‌هاست که بهشت موج سواران از سراسر دنیا است.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاموزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد. این موزه که توسط فرانک او گری، آرشیتیک معروف آمریکایی طراحی شده از سال ۱۹۹۷ به این سو به نماد شهر تبدیل و سالی یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاعناصر مدرن شهرسازی و معماری از زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۹۲ بر فضای بندر بارسلون که مرکز کاتالان‌ها است، تاثیر گذاشته است. با این حال ساختار این شهر هنوز هم تحت تاثیر آنتونی گاودی، آرشیتکت مشهور اسپانیایی است که بسیار جلوتر از زمان خود می‌اندیشید و عمل می‌کرد. (عکس از Casa Batlló)

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیامادرید، پایتخت اسپانیا، یکی از مراکز فرهنگ و هنر جهان محسوب می‌شود. در این شهر بیش از ۲۰ موزه وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها “پرادو” است که به تاریخ هنر اروپا بین قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی می‌پردازد. در موزه ملکه سوفیا (عکس) بیشتر به هنر قرن بیستم پرداخته می‌شود. در اینجا تعدادی از آثار پابلو پیکاسو نگهداری می‌شوند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیایکی از معروف‌ترین راه‌های پیاده‌روی – زیارتی دنیا در اسپانیا وجود دارد که پس از ۸۰۰ کیلومتر به “سانتیاگو” ختم می‌شود. این شهر در دروان قرون وسطی بعد از رم و بیت المقدس / اورشلیم یکی از مهمترین شهرهای زیارتی مسیحیان بوده است.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیادشت‌های بیکران و آسیاب‌های بادی در مرکز اسپانیا. “دن کیشوت” رمان معروف “سروانتس” نویسنده بزرگ اسپانیایی در این منطقه نوشته شده است و گردشگران می‌توانند در توری به طول ۴۰۰ کیلومتر در حال و هوای آن قرار گیرند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیانظر یکسانی در مورد گاوبازی وجود ندارد. برخی آن را نماد سنتی مردانگی و نبرد تن به تن انسان و گاو می‌دانند که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. برخی هم گاوبازی را سنتی مبتنی بر “حیوان آزاری” می‌دانند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیامسجد کوردوبا با ۸۶۵ ستون در سال ۷۵۸ میلادی در محله قدیمی یهودیان این شهر ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسایی به آن افزوده شد.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاردپای حکومت ۸۰۰ ساله اعراب را می‌توان در اندلس مشاهده کرد. بازمانده‌های فراوانی از معماری موروها در اندلس بجا مانده‌است. این منطقه واپسین دژ مقاومت موروها پیش از بازپس‌گیری از سوی پادشاهان کاتولیک بود. گشت و گذار در الحمرا، کاخی که مشرف بر شهر گِرانادا است، بین ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاکوستا بلانکا بعد از پاریس و لندن دارای بیشتر هتل در قاره اروپا است. گردشگردان عاشق آفتاب و دریا اسپانیا را در دهه ۵۰ میلادی کشف کردند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیادریا، ساحل، غذای خوب، طبیعت زیبا، امکانات فرهنگی و آنچه که گردشگران امسال بیش از پیش به آن توجه دارند: “امنیت” است. امسال اسپانیا بخش اعظم گردشگرانی که عازم مصر، تونس، ترکیه و یونان بودند را به خود جلب کرده‌است. بنا برگزارش‌های رسمی ۶۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ تعطیلات خود را در اسپانیا گذرانده‌اند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیاهر سال آلمانی‌های زیادی به اسپانیا سفر می‌کنند. مقصد بسیاری از گردشگران آلمانی جزیره مایورکا است. بسیاری از ثروتمندان آلمانی در دهه‌ها و سال‌های گذشته در این جزیره ویلاهای لوکسی نیز خریداری کرده‌اند. علاقه آلمانی‌ها به این جزیره به حدی است که برخی به شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم آلمان می‌دانند.

اسپانیا یکی از قطب های گردشگری دنیا