پارس ناز پورتال

اشتباهاتی که در ابتدای استارتاپ نباید انجام داد

اشتباهاتی که در ابتدای استارتاپ نباید انجام داد

اشتباهاتی که در ابتدای استارتاپ نباید انجام داد 

وقتی قصد دارید یک استارتاپ تاسیس کنید باید دقت داشته باشید که برخی از کارها می تواند همۀ چیز را خراب کند. این روزها، برخی از سرمایه‌گذاران شروع به بهره گیری از بیگ‌دیتا کرده‌اند و مطمئنا سایرین همه ي دیر یا زود وارد این حوزه خواهند شد. اما احتمالا از خودتان پرسش کنید بیگ‌دیتا چه بهره گیری‌اي برای سرمایه‌گذاران دارد. در واقع، آن‌‍‌ها برای تصمیم‌گیری درست در خصوص سرمایه‌گذاری کردن از این فناوری بهره گیری میکنند.

 

اشتباهاتی که می توانند استارت‌آپ شما را در نطفه خفه کننداگر به آینده استارت‌آپ خود اهمیت می دهید از این ۱۳ کار دوری کنید.همه ي به‌خوبی می دانیم برای داشتن یک ایده استارت‌آپی و تجاری کردن آن نیاز به جذب سرمایه‌گذار هست. اما فرد سرمایه‌‌گذار از کجا باید متوجه شود که استارت‌آپ موردنظر ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟

 

این‌جاست که یکی از مباحت داغ این روزهای دنیای فناوری به کمک آن‌ها می آید. سرمایه‌گذاران برای رسیدن به یک تصمیم درست از فناوری بیگ‌دیتا بهره گیری می کنند. این اطلاعات شامل موارد بسیار زیادی می شود. احتمالا شما فکر کنید برای رسیدن به هدف خود که همان جذب سرمایه هست راه درستی را گزینه کرده اید اما همین راه ممکن هست موجب نابودی استارت‌آپ شما شود.

 

«استیو گودمن»، پایه‌گذار و مدیرعامل Restless Bandit، پیشنهاد‌هاي خوبی برای استارت‌آپ‌ها دارد. وی عقیده دارد برای رسیدن به موفقیت نباید هیچ‌کدام از کارهای زیر را انجام دهید:

 

1 – قرار دادن رزومه شخصی روی بردهای عمومی استخدام

به هیچ‌عنوان رزومه خود را روی تابلوهای اعلانی که مخصوص پیدا کردن شغل هست قرار ندهید، چون با اینکار نشان میدهید که اکثر از آن‌که به‌فکر راه‌اندازی یک شرکت باشید جویای پیدا کردن شغل هستید.

 

2 – انتقاد کردن از کارفرماهای فعلی یا قبلی در جاهای عمومی

اگر از کارفرمای فعلی یا قبلی خود دل پری دارید و فکر میکنید با انتقاد کردن از آن‌ها احساس رضایت به شما دست می دهد سخت در اشتباهید چون این مسئله نشان میدهد که کار کردن با شما فوق‌العاده سخت هست.

 

3 – برملا کردن اطلاعات خصوصی و محرمانه

اصلا به فکر جذب سرمایه‌گذار نباشید. برملا کردن اطلاعات محرمانه شرکت حتی در جاهایی که فکر میکنید خصوصی هست میتواند برای‌تان دردسرساز شده و درهای حبس را به‌روی شما باز کند.اشتباهاتی که می توانند استارت‌آپ شما را در نطفه خفه کننداگر به آینده استارت‌آپ خود اهمیت می دهید از این ۱۳ کار دوری کنید

 

4 – اعلان سالی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدید

تبعیض سنی همان‌قدر که داخل شرکت‌ها مهم هست بین سرمایه‌گذاران هم اهمیت دارد. اگر بیش از اندازه جوان یا مسن باشید، کمتر سرمایه‌گذاری پیدا میشود که آماده باشد به حرف‌هاي‌تان گوش دهد.

 

5 – اعلان تاریخ تولد

تاریخ تولد هم نمونه مورد بالاست حتی میتواند از آن‌هم بدتر باشد.

 

6 – اعلان آدرس محل زندگی

دزدان هویت می توانند با بهره گیری از آدرس منزل شما به حساب بانکی‌تان دسترسی پیدا کنند. احتمالاً پولی که در بانک گذاشته‌اید همان پولی هست که برای راه‌اندازی استارت‌آپ خود کنار گذاشته‌اید.

 

7 – بیان نقطه‌نظرات سیاسی «بدون درنظر گرفتن سیاستی که دارید»

از اظهارنظرهای سیاسی امتناع کنید، از گروه‌هاي سیاسی پشتیبانی نکنید چون با اینکار دست کم نصف سرمایه‌گذاران، همکاران و مشتریان خود را از دست می دهید.اشتباهاتی که میتوانند استارت‌آپ شما را در نطفه خفه کننداگر به آینده استارت‌آپ خود اهمیت می دهید از این ۱۳ کار دوری کنید

 

8 – اطلاعات خانواده و تفریحات‌تان را عمومی نکنید

احتمالا برخی از چیزها از نظر شما کوچک‌ترین خدشه‌اي به شخصیت و روابط کاری‌تان وارد نکند اما ممکن هست از نظر بقیه عمده خوشایند نباشد و همین مسئله میتواند برای شما گران تمام شود.

 

9 – هیچ چیز غیرقانونی منتشر نکنید

اگر به شما به چشم کسی نگاه کنند که از قانون تخطی کرده، هیچ‌کس آماده نخواهد بود روی شما سرمایه‌گذاری کند. ولی به‌دلیل داشته باشید: فقط پست‌هاي شما نیستند که اهمیت دارند، اگر کسی شما را تگ کند هم کارتان تمام هست.

 

10 – مطالبی که برخلاف رسم جامعه میباشند

تصویر‌هایي که از شما در محافل و مجالس گوناگون منتشر میشود بلافاصه اثر منفی خودش را نشان میدهد و باعث می شود کسی شما را جدی نگیرد.

 

11 – اپ‌هایي که با اجازه شما اطلاعات شبکه‌هاي اجتماعی که در آن‌ها حضور دارید را منتشر میکنند

آیا واقعا دوست دارید بقیه بفهمند که چند ساعت از وقت هرروز خود را صرف شبکه‌هاي اجتماعی و بازی‌هاي موبایلی می‌کنیداشتباهاتی که میتوانند استارت‌آپ شما را در نطفه خفه کننداگر به آینده استارت‌آپ خود اهمیت می دهید از این ۱۳ کار دوری کنید

 

12 – انتشار اظهارنظرهای احساسی و از روی عصبانیت

احتمالاً گاهی فکر کنید که بقیه مستحق برخورد تند شما میباشند و بخواهید از کسی ایراد بگیرید ولی ممکن هست اینکار باعث شود تا به شما به چشم یک فرد انتقاد کننده نگاه کنند.

 

13 – انتشار هر چیزی به‌صورت ناشناس

تا زمانی که درگیر TOR یا دارک وب نشده باشید واقعا چیزی به‌عنوان “ناشناس” در فضای وب وجود ندارد. اگر نمیخواهید اسم خود را روی یک پست بگذارید اصلا آن را منتشر نکنید.