پارس ناز پورتال

اشتباهات هنگام ورزش پیاده روی

اشتباهات هنگام ورزش پیاده روی

اشتباهات هنگام ورزش پیاده روی 

ورزش پیاده روی بسیار مفید است اما ممکن است ما این ورزش را بطور اصولی و مفید انجام ندهیم و استفاده کاملی از ورزش نبریم . زمانی که به انجام تمرینات می رسد اکثر کارشناسان پیاده روی را توصیه می کنند زیرا انجام آن برای همه افراد آسان است و یک راه موثر برای افزایش سلامت قلب ، کاهش وزن و کنترل استرس می باشد.

 

با توجه به محبوبیت پیاده روی هیچ تعجبی ندارد که برخی از ما تلاش می کنیم تا فشار را بیشتر کنیم و با اضافه کردن وزنه به مچ پا و یا ایجاد شیب بیش از حد بر روی ترد میل سعی در افزایش فشار داریم. اما انجام این کارها ضرروی نیست. برخی از این فعالیت ها می تواند مضر نیز باشد پس بهتر است یک پیاده روی طبیعی را تجربه کنید.

 

ـ استفاده از وزنه مچ پا : زمانی که به پیاده روی سریع می روید و از وزنه های مچ پا استفاده می کنید بهتر است بدانید که هیچگونه نیازی به این وزنه ها نیست.

 

مشکل استفاده از وزنه مچ پا در حین راه رفتن این است که بدن انسان بگونه ای طراحی نشده که پاهای سنگین وزن داشته باشد. این وزن اضافی می تواند باعث شود که ماهیچه های پا بیش از حد کار کنند و فشار زیادی بر روی آنها باشد در نتیجه تاندونی که عضله را به استخوان متصل می کند در معرض خطر است.

 

بنظر می رسد که شما کالری بیشتری می سوزانید و ماهیچه های خود را قوی می کنید اما این تصور کاملا غلط است زیرا پای شما در معرض خطر است.

 

ـ حمل دمبل با دست : اگر در حین پیاده روی دمبل حمل می کنید تا کالری بیشتری بسوزانید و به بازوان خود شکل دهید. بهتر است که از اینگونه وسایل جانبی در حین پیاده روی استفاده نکنید تا فشار کمتری به مفاصل وارد آید.

 

مسلما وزنه ای که می توانید در طول پیاده روی ۳۰ دقیقه ای خود حمل کنید آنچنان قابل توجه نیست که بتواند تغییر محسوسی در ماهیچه های شما ایجاد کند. همچنین سعی کنید در حین پیاده روی بر روی تردمیل دمبل به دست نگیرید زیرا امکان دارد تعادل خود را از دست دهید در نتیجه در معرض خطر خواهید بود.

 

ـ افزایش بیش از حد شیب تردمیل : بدون شک بالا رفت از تپه فوایدی بهمراه خواهد داشت. به شما کمک می کند چربی بیشتری بسوزانید ، به عضلات پای شما حجم می دهد و از نظر قلبی و عروقی در سلامت خواهید بود. اما ارزش این پیاده روی زمانیکه شیب تردمیل را بیش از حد افزایش دهید از بین می رود.

 

افزایش بیش از حد شیب باعث وارد آمدن فشار به کمر شما می شود. اما اگر مطمئن هستید که می توانید بر روی شیب تند راه بروید سعی کنید به جلو خم شوید و دست خود را به نرده تردمیل بگیرید تا فشاری روی کمر نباشد.

 

ـ پیاده روی در مسیرهای سنگی : راه رفتن بر روی زمین های ناهموار بهترین روش برای به چالش کشیدن تعادل شماست. بی درنگ تعامل بین گروهای ماهیچه ای آغاز می شود و کالری بیشتری می سوزانید و از نظر قلبی و عروقی آمادگی کسب می کنید.

 

هرچند که این نوع از پیاده روی یک فاجعه بشمار می آید. زیرا تلاش برای افزایش سرعت با توجه به وجود سنگریزه ها بی ثمر خواهد بود و مچ پای شما در معرض خطر خواهد بود. این نوع از پیاده روی شما را از نظر ذهنی بیشتر درگیر می کند.

 

ـ حرکات غیر معمول و تکراری : برخی از حرکات ورزشی نظیر لانژ ، حرکات پا و یا حرکات دست نه تنها باعث می شود که انجام آنها مسخره بنظر برسد بلکه امکان آسیب دیدگی یک نقطه خاص را افزایش خواهد داد. اگر می خواهید که عضلات همه نواحی فعال باشند بهتر است که در کلاس های ایروبیک و یا رقص شرکت کنید.

 

در آخر به یاد داشته باشید که برای سوزاندن کالری و جلوگیری از آسیب دیدگی فرم پیاده روی معمول خود را حفظ کنید.