پارس ناز پورتال

اصول چیدن میز شام را یاد بگیریم

اصول چیدن میز شام را یاد بگیریم

اصول چیدن میز شام را یاد بگیریم 

اصول چیدن میز شام برای داشتن سفره زیباتر که می تواند حس بهتری را برای خوردن شام دور هم داشته باشد. دعوت از فامیل یا دوستان برای مناسبت های بزرگ و کوچک برای یک وعده غذایی، همیشه خاص و دوست داشتنی است اما شاید به یک چالش بزرگ هم تبدیل شود؛

 

زیرا باید غذاهایی اشتها برانگیز و مطابق سلیقه همه افراد تدارک ببینید. یکی از راه ها چیدمان زیبا و دلنشین میز شام است. پس با این مطلب همراه باشید تا بهترین روش چیدمان میز شام را بررسی کنیم.

 

میز شام تان را با این نکته ها حرفه ای بچینید

تزیین محوطه میز شام

قبل از هر کاری باید به تمیز کردن محوطه میز شام خود بپردازید. لذت بردن از یک وعده غذایی به احساس رضایت از محیط اطراف شما بستگی دارد. اگر از موهبت خوردن غذا در فضای باز برخوردار هستید پس مطمئن باشید که میز غذای شما در بهترین شرایط جوی قرار دارد و محوطه اطراف عاری از هرگونه زباله است. می توانید از چراغ های تزیینی، شمع و … برای جلوه بخشیدن به چیدمان محل غذاخوری استفاده کنید. 

 

سفره میز شام

قبل از پهن کردن سفره اصلی، بهتر است میز خود را با یک سفره ضخیم پنبه ای بپوشانید. این کار باعث می شود ظروف روی میزتان حرکت نکنند و مانع از ایجاد سر و صدا در هنگام برداشتن یا قرار دادن ظروف می شود. در ضمن از یک رومیزی متناسب با ابعاد و شکل میز استفاده کنید و مطمئن شوید تمام گوشه ها و بخش های میز را پر می کند.

 

بشقاب

بشقاب های تخت را اول و بشقاب گرد را روی آن قرار دهید.

 

قاشق و چنگال

قاشق در سمت راست بشقاب و چنگال در سمت چپ آن است. در ضمن چاقو و قاشق کوچک بالای بشقاب ها نیز برای صرف دسر قرار می گیرد. در ضمن لیوان ها همیشه بالای چاقو قرار داده می شود.

 

دستمال سفره

دستمال سفره را می توانید با طرح ها و رنگ های مختلف انتخاب کنید و با هنر و سلیقه خود به آن ها فرم داده و روی بشقاب گرد قرار دهید. در انتخاب طرح و رنگ آن ها دقت کنید که با میز غذای شما هارمونی داشته باشد و مانع از شلوغ شدن بیش از حد میز شام شود.

 

چاشنی ها

چاشنی ها باید در محلی واقع شود که همه به آن دسترسی داشته باشند؛ مثلا یک جا سسی را برای دو تا سه نفر در نظر بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که همیشه یک بشقاب کوچک برای دور ریختن استخوان ها و … غذاهای خاصی مثل غذاهای دریایی در نظر بگیرید.

 

نکته : هرگز هیچ یک از مواد غذایی را با بسته بندی سر سفره قرار ندهید این کار زیبایی میز شما را کاملا از بین می برد.

 

منبع : khorasannews.com