پارس ناز پورتال

اضطراب را بدون دارو و به راحتی درمان نمایید

اضطراب را بدون دارو و به راحتی درمان نمایید

اضطراب را بدون دارو و به راحتی درمان نمایید 

اضطراب مریضی هست که کمتر به درمان آن دقت می شود، امروز به شما روشهای قطعی درمان پریشانی بدون دارو را معرفی می‌کنیم. تجربه درجاتی از پریشانی طبیعی هست ولی نوع شدید و مزمن آن میتواند همراه با دشواری های جدی سلامت باشد.برای پیش گیری از پریشانی‌هاي متعارف در زندگی که هنوز نیازی به درمان‌هاي دارویی ندارند، راهکارهای زیادی توصیه شده هست:

 

مصرف عصاره اسطوخودوس: بیمارانی که در مطب در انتظار نوبت خود میباشند با استشمام رایحه اسطوخدوس آسان‌تر این زمان را بردباری می کنند. برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده‌اند این رایحه در طول آزمون به آن ها آرامش میدهد. در یک تحقق آلمانی مشخص شده که عصاره اسطوخدوس باعث کاهش علامت‌هاي پریشانی می شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم ها هست.

 

نوشیدن چای بابونه: بابونه حاوی دو ماده شیمیایی آپی ژنین و لوتئولین هست و مطالعات مرکز پزشکی پنسیلوانیا نشان داده افراد مضطربی که ۸ هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می کردند، بسیار اکثر از بیمارانی که دارو می خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده هست.

 

فعالیت بدنی: افزایش ساخت اندورفین ناشی از ورزش با احساس مفید و افزایش خلق و خوی مرتبط هست. اگر بر زمینه یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش مییابد و احساس سلامت بیشتری می کنید. از جمله دلایل پریشانی، مریضی و چاقی هست که در اثر ورزش کردن هر دو آن ها از بین می روند.

 

تجربه حمام گرم: حمام گرم تسکین دهنده و ارام بخش و در عین حال تنظیم کننده میزان خلق و خو و پریشانی هست. با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود را کاهش می دهید. احساس گرما به عصب‌ها فرمان بازرسی حالت میدهد که روی سروتونین فرارسان هاي عصبی تأثیر می گذارد. گرم کردن بدن را میتوان نوعی ورزش نیز دانست.

 

پرهیز از کافئین: کافئین اگرچه منجر به افزایش انرژی میشود، ولی می تواند به همان میزان شما را عصبی و پریشان کند. به جای مصرف مداوم کافئین موجود در قهوه، شکلات، نوشابه می توانید چای سبز را آزمون کنید. محققان اثبات کرده‌اند آل- تیانین موجود در چای سبز، موجب بازرسی ضربان قلب و فشار خون و در نتیجه کاهش پریشانی میشود.

 

بررسی رژیم خوراکی: کمبود ویتامین ب ۱۲ منجر به ایجاد پریشانی میشود؛ اتفاقی که بین گیاه خواران اکثر میوفتد. این ویتامین اکثر در محصولات حیوانی یافت می شود. مصرف بیش از اندازه کافئین، الکل و قندهای افزودنی نیز باید از فرمان خوراکی حذف شود. مطالعات هم‌چنین نشان داده‌اند که مصرف غذا هاي فراوری شده و سرشار از چربی‌هاي اشباع و غذا هاي سرخ شده، در نهایت منجر به افزایش حملات پریشانی خواهد شد.

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: برترین راه طبیعی برای کاهش پریشانی، قرار گیری در معرض نور خورشید هست. جذب ویتامین دی از راه نور خورشید باعث کاهش علائم افسردگی و پریشانی می شود. حتی مشخص شده افرادی که زیر نور آفتاب و در فضای باز پیاده روی می کنند،

 

سطح هورمون‌هاي استرسشان نسبت به افرادی که در باشگاه‌هاي ورزشی، فعالیت بدنی دارند، بسیار پایین‌تر هست. قرار گیری هرروز ۲۱ دقیقه در معرض نور آفتاب برای جذب ویتامین دی و کاهش پریشانی توصیه میشود.