پارس ناز پورتال

همه اطلاعات بدست آمده از Galaxy S8

همه اطلاعات بدست آمده از Galaxy S8

همه اطلاعات بدست آمده از Galaxy S8 

سامسونگ Galaxy S8 با طراحی زیبا و عالی منتظر بیرون آمدن به بازار است و برخی از اطلاعات مربوط به آن به بیرون درز کرده است. پس از اتفاقات ناگواری که برای فبلت گلکسی نوت 7 به وجود آمد، حالا بسیاری از کاربران و البته طرفداران محصولات شرکت سامسونگ منتظر معرفی پرچمدار جدید این کمپانی هستند.

 

بر اساس خبرها و شایعات منتشر شده، سامسونگ گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) از نظر طراحی ظاهری، کیفیت دوربین و همچنین هوش مصنوعی پیشرفت بسیار زیادی نسبت به نسل پیشین خواهد کرد.به دلیل پروژه‌های فراخوانی‌ گلکسی نوت 7 و ضررهای مالی که در این بخش به وجود آمد،

 

سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2016 به میزان بسیار زیادی ضرردهی داشت. تنها معرفی یک گوشی هوشمند پرچمدار است که می‌تواند سود همیشگی سامسونگ را در زمینه تولید و فروش گوشی های هوشمند به این کمپانی بازگرداند. سامسونگ گلکسی اس 8 محصولی است که پتانسیل انجام این روند را دارد.

 

 تا به امروز خبرهای رسمی و غیر رسمی بسیار زیادی از این گوشی منتشر شده است. حالا قصد داریم تمامی اطلاعات منتشر شده در زمینه های مختلف را به ترتیب بررسی کنیم.

 

سامسونگ گلکسی اس 8 : تاریخ عرضه

شرکت سامسونگ چندی پیش رسما شایعات منتشر شده در مورد معرفی زود هنگام گلکسی اس 8 را تکذیب کرد. بنابراین به احتمال بسیار زیاد در تاریخ بیست و ششم ماه فوریه (مصادف با هشتم اسفند ماه) شاهد معرفی رسمی این گوشی خواهیم بود. این تاریخ با زمان برگزاری رویدادهای MWC هم پوشانی دارد.

 

در نتیجه احتمالا مثل همیشه شاهد رونمایی از این گوشی طی مراسم MWC 2017 خواهیم بود. از طرفی عرضه رسمی آن نیز دو تا سه هفته پس از معرفی شروع خواهد شد.

 

سامسونگ گلکسی اس 8 : قیمت

به دلیل ارتقا همه جانبه گوشی، بر اساس گزارشات و شایعات منتشر شده، احتمالا با افزایش قیمت گلکسی اس 8 مواجه باشیم. هر چند به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ می‌بایست قیمت این گوشی را در حد معقولانه‌ای نگه داشته و حتی آن را کمی کاهش دهد تا از این راه به جذب دوباره مشتریان و خریداران محصولات خود بپردازد.

 

اما مسئله مهم دیگر در مورد شرکت سامسونگ این است که کمپانی کره‌ای طی این چند ماه ضررهای بسیار زیادی را متحمل شده و حالا می‌بایست هر چه زودتر آنها را جبران کند. قیمت بالای گلکسی اس 8 به دلیل وجود ویژگی ها و قابلیت های سطح بالا و حرفه‌ای تقریبا موردی مسلم خواهد بود.

 

البته قیمت نسخه های گوناگون این گوشی بستگی به میزان حافظه داخلی پیشفرض آنها خواهد داشت اما در هر صورت در بهترین حالت ممکن، می‌توان قیمت هایی مشابه با سری گلکسی اس 7 را برای آن در نظر گرفت.

همه اطلاعات بدست آمده از Galaxy S8

در حقیقت با توجه به این ساختار، نسخه آنلاک گلکسی اس 8 با میزان حافظه داخلی 32 گیگابایتی 669 دلار قیمت خواهد داشت. مدل اج با میزان حافظه داخلی 32 گیگابایتی نیز 769 دلار ارزش گذاری خواهد شد. البته بعضی از شایعات و خبرها، برای نسخه پایه این گوشی میزان حافظه داخلی پیشفرض 64 گیگابایتی را در نظر گرفته‌اند.

 

در صورت به وقوع پیوستن این موضوع، قیمت آن را می‌بایست کمی بیشتر از آن چیزی که گفته شد به حساب آورد. علاوه بر آن اضافه شدن ویژگی های جدیدی مانند دوربین دوگانه یا حسگر تشخیص دهنده عنبیه چشم نیز می‌توانند همگی به قیمت این گوشی در مقایسه با گلکسی اس 7 بیفزایند و پتانسیل آن را به منظور تبدیل گلکسی اس 8 به یک پرچمدار گران قیمت افزایش دهند.

 

سامسونگ گلکسی اس 8 : مشخصات فنی

مسلما هیچ کدام از مشخصات فنی گلکسی اس 8 که به آن اشاره می‌کنیم را کمپانی کره‌ای تایید نکرده است. در واقع بر اساس شایعات و گزارشات منتشر شده، گلکسی اس 8 از یک نمایشگر سوپر امولد 5.5 اینچی با دقت 4K استفاده خواهد کرد. تراشه اسنپدراگون 830 کوالکام یا اگزینوس 8895 سامسونگ

 

در درون این گوشی قرار خواهد گرفت و میزان حافظه رم دستگاه نیز احتمالا برابر با شش گیگابایت خواهد بود. البته شایعاتی قبلا منتشر شده بود مبنی بر آن که این گوشی از صفحه نمایشی با ابعاد 5.1 اینچ با دقت QHD استفاده خواهد کرد.

 

سامسونگ گلکسی اس 8 : دوربین

بازار انتشار اخبار دوربین های دوگانه برای گوشی های هوشمند بسیار داغ است. این مسئله حالا برای گلکسی اس 8 نیز تکرار شده و می‌گویند این گوشی از ماژول دوربین اصلی دوگانه در بخش پشتی خود برخوردار خواهد بود. در واقع بر اساس آخرین شایعات منتشر شده از سوی منابع کره‌ای،

 

گلکسی اس 8 از دو دوربین 16 مگاپیکسلی به عنوان ساختار دوربین اصلی و یک حسگر 8 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد.البته در مورد میزان دقت سنسور دوربین اصلی این گوشی خبرها و شایعات بسیار زیادی منتشر شده است.

 

تا جایی که از رزولوشن 12 تا 30 مگاپیکسلی، گزارشاتی را می‌توانیم برای این گوشی در رسانه های مجازی بیابیم. اما خبر جالب در مورد این گوشی آن است که سامسونگ به تازگی در حال کار کردن بر روی لنزی با گشودگی دیافراگم بسیار بالای f/1.4 است. در صورت قرارگیری چنین لنزی بر روی گلکسی اس 8 شاهد افزایش کیفیت بسیار بالای تصاویر حتی در تاریکی شب خواهیم بود.

 

سامسونگ گلکسی اس 8 : طراحی

نائب رئیس بخش موبایل شرکت سامسونگ رسما تایید کرد که گلکسی اس 8 از طراحی بسیار زیبا و لوکسی برخوردار خواهد بود. از طرفی شایعات منتشر در این حوزه بسیار کم هستند. علاوه بر آن هنوز دقیقا نمی‌دانیم که شرکت سامسونگ دقیقا به چه میزان می‌خواهد اساس طراحی گوشی های خود را در گلکسی اس 8 تغییر دهد. در حقیقت آیا طراحی گلکسی اس 8 مشابه با سری گلکسی اس 6 و 7 خواهد بود یا نه؟

 

یکی از شایعات جالب که به تازگی شاهد انتشار آن بودیم مربوط به این موضوع بود که گلکسی اس 8 از چهار سمت خود انحنا داشته و در واقع حالا بخش های بالا و پایین آن نیز کاملا از شیشه منحنی ساخته می‌شوند. دیگر شایعه اذعان دارد که گلکسی اس 8 در دو نسخه 5.1 و 5.5 اینچی به بازارهای فروش عرضه خواهد شد. از سویی دیگر هر دو مدل همانند نسخه اس 7 اج دارای انحنا بر روی نمایشگر خواهند بود.

همه اطلاعات بدست آمده از Galaxy S8

دیگر طراحی هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است مربوط به حذف کلید فیزیکی هوم گوشی است. علاوه بر آن خبرهایی در مورد احتمال وجود قابلیت تعویض باتری گوشی توسط کاربر نیز به گوش می‌رسد. این موضوع احتمالا به دلیل مشکلاتی است که برای باتری گلکسی نوت 7اتفاق افتاد.

 

شایعات دیگری که در این زمینه انتشار یافته مربوط به دستگاهی است که نمایشگر تمام بخش جلویی آن را پُر کرده است و هیچ حاشیه‌ای در اطراف نمایشگر دیده نمی‌شود.

 

سامسونگ گلکسی اس 8 : قابلیت‌ها

یکی دیگر از مواردی که نائب رئیس بخش موبایل سامسونگ رسما آن را تایید کرد مربوط به افزایش کارایی و بهبود در بخش هوش مصنوعی گلکسی اس 8 است. همان طور که احتمالا می‌دانید به تازگی سامسونگ شرکت Viv Labs را خریداری کرده است. این کمپانی در زمینه طراحی هوش مصنوعی فعالیت دارد.

 

مسلما صحبت های این مقام بلند پایه با این موضوع ارتباط نزدیکی خواهد داشت. اما در هر صورت می‌بایست به این موضوع نیز اشاره کرد که شاید برای جایگزین کردن دستیار صوتی جدید Viv با سرویس S Voice کمی دیر شده باشد و در گوشی گلکسی اس 8 شاهد این موضوع نباشیم.

 

علاوه بر آن انتظار داریم گلکسی اس 8 از فناوری واقعیت مجازی دی دریم گوگل (Daydream VR) نیز پشتیبانی کند. از طرفی این گوشی احتمالا از درگاه جدید یو اس بی تایپ سی (USB Type-C) بهره‌مند خواهد بود. در نتیجه کاربران می‌توانند مستقیما آن را به هدست جدید سامسونگ، گیر وی آر متصل نمایند.

 

همان طور که گفته شد، انتظار داریم این گوشی همانند نوت 7 از حسگر عنبیه چشم برخوردار باشد. از طرفی در رابط کاربری سامسونگ نیز تجدید نظر شده و با طراحی جدیدی روبه‌رو باشیم.آیا ویژگی های ذکر شده برای سامسونگ گلکسی اس 8 را مناسب و کافی می‌بینید؟ به نظر شما کدام یک از آنها را در آینده بر روی این گوشی پرچمدار خواهیم دید؟!