پارس ناز پورتال

اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخ

اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخ

اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخ 

چقدر اطلاعات در مورد کره زمین دارید؟آیا به سیاره ها و کره های خارج از کره زمین فکر کردید؟چه اطلاعاتی از کره مریخ دارید؟اطلاعاتی که در مورد کره مریخ در دست است چقدر واقعیت دارد؟

 

بشر تاکنون توانسته به اطلاعات مهمی درباره کره مریخ دست یابد اما هنوز هم تا کشف رازهای بزرگ آن، راه زیادی باقی مانده است. در ادامه با یازده حقیقت درباره کره مریخ آشنا خواهیم شد.

 

کوه های یخ در قطب های کره مریخ هم وجود دارند. عمق یخ های قطب شمالی مریخ، ۲ مایل (۳ کیلومتر) بوده و وسعت آن با تگزاس برابری می کند.

اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخمحفظه آتشفشانی المپوس مونز، تقریبا دو برابر ارتفاع کوه مانوآ لوآ در هاوایی است.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخعمق والس مارینریس، ۴ برابر و طول آن ۶ برابر بزرگتر از گرند کنیون محاسبه شده است.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخگرند کنیون در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده؛ درازای این دره، ۴۴۶ کیلومتر، پهنای آن ۲۹ کیلومتر و عمق آن، ۱۸۰۰ متر اندازه گیری شده است.

 

سطح سیاره مریخ تقریبا با خشکی های زمین برابر است؛ البته به خاطر داشته باشد که ۷۱ درصد از سیاره زمین را آب تشکیل می دهد و منظور تنها خشکی های سیاره زمین هستند.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخکره مریخ قبلا اقیانوس داشت. اما کل حجم آن در مجموع، به اندازه ۱.۵ درصد تمام آبهای زمین بوده است.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریختسونامی در اقیانوس های مریخ هم رخ می داد. بلندترین آنها با ارتفاع ۴۰۰ پا، تقریبا به بلندی چرخ و فلک چشم لندن بود.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخمیانگین دمای هوای روزانه در کره مریخ ، منفی ۸۱ درجه فارنهایت یعنی ۱۳۸ درجه خنک تر از میانگین دمای زمین است.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخاتمسفر مریخ، ۶۱ برابر رقیق تر از اتمسفر زمین بوده و تقریبا تمام حجم آن را گاز دی اکسید کربن تشکیل داده است. این گاز، تنها ۰.۰۴ درصد از اتمسفر زمین را تشکیل می دهد.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخسفر به مریخ کار مشکلی است. تقریبا یک سوم ماموریت های فرود به مریخ موفقیت آمیز نبوده اند. ۲۴ ماموریت با شکست مواجه شدند؛ این در حالیست که ۱۷ ماموریت با موفقیت سپری شده است.

 

۲ ماموریت مختلط نیز انجام شده که در آن مدارگرد ها با موفقیت و بخش فرود آن با شکست مواجه شده است.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخماموریت به کره مریخ در دهه های اخیر کمتر انجام می شود. در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، ۲۳ فرود انجام شده؛ این در حالیست که در هزاره جدید، تنها ۱۰ پرتاب به سمت سیاره مریخ صورت گرفته است.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریختقویم ها را علامت گذاری کنید؛ سال نوی مریخی، ۵ ماه می ۲۰۱۷ خواهد بود.اطلاعات مفید و جالب در مورد سیاره مریخ