پارس ناز پورتال

اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیا

اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیا

اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیا 

وقتی اعتصاب و اعتراض مردمی در پیش باشد پلیس ها همیشه در این میان دخیل هستند و برخی با خشونت و برخی هم با مدارا و مهربانی صحنه های دیدنی را بوجود می آورند.آنها برای نشان دادن اعتراض خود، روش های عجیب و غریب و شگفت انگیزی را به کار گرفته اند. روش هایی که گاه باورش هم غیرممکن است

 

اما به هر حال این آدم ها تلاش کرده اند با این روش ها به هدفی که دنبال می کردند برسند، آنها رکورددارهای اعتصاب در سراسر دنیا هستند.از اعتصاب های یک نفره تا اعتصاب های گروهی. در سخت ترین شرایط آب و هوایی و یا حتی با مخالفت و سرکوبی نیروهای پلیس، اما هیچ چیز مانع این معترضان نمی شود تا بالاخره بتوانند به خواسته های خود برسند.

 

اعتصاب با پاشیدن شیر
مدتی پیش اعتصاب کنندگان در بروکسل، راه جدیدی را برای نشان دادن اعتراض خود پیدا کردند؛ پاشیدن شیر گاو به سمت نیروهای پلیس. در این اعتصاب دامدارانی که به خاطر پایین آمدن قیمت شیر، عصبانی و معترض بودند، برای نشان دادن اعتراض به همراه گاوهای خود به خیابان آمده و مستقیما از گاوهای خود به سمت ماموران پلیس شیر می پاشیدند.

 

بنا به گزارش ها، تعداد اعتصاب کنندگان بیش از دو هزار و 500 نفر بود. آنها به غیر از پاشیدن شیر، تایرهای اتومبیل ها را نیز آتش می زدند. گاوها که از این همه هیاهو، شلوغی و دیدن آتش وحشت زده شده بودند، وحشی شده و به طرف مردم فرار می کردند. این اعتصاب به خاطر تخریب خیابان ها و کشته شدن تعداد زیادی گاو یکی از پرهزینه ترین اعتصاب های دنیا به حساب می اید.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیاتخریب خانه با بولدوزر
در سال 19789 بسیاری از اهالی شهر ساحلی فورت والتون در فلوریدا، در اعتراض به زیاد شدن مالیات ها مسلح شده و به سمت ماموران دولتی شلیک می کردند که البته بسیاری از آن ها دستگیر و محاکمه شدند. در میان این افراد، یک فروشنده خودرو، اعتراض خود را به عجیب ترین شکل ممکن نشان داد،

 

در تمام مدتی که مردم به بالا رفتن مالیات ها اعتراض داشتند، شکایت های زیادی از دولت به خاطر اینکار به دادگاه فرستاده شده بود اما اهمیتی داده نشد.فروشنده خودرو در ابتدا در نظر داشت تا با آتش زدن خانه اش، مردم را جمع کرده و به این طریق اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند اما پس از مدتی متوجه شد

 

که حتی با آتش زدن خانه باز هم مجبور به پرداخت مالیات است ولی وقتی فهمید به خانه ای که تخریب شده باشد هیچ مالیاتی تعلق نمی گیرد با یک بولدوزر خانه خود را تخریب کرد تا از دادن مالیات معاف شود.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیاتغییر نام به نشانه اعتراض
«جنیفر تورنبرگ» جوان نوزده ساله ویرجینیایی، یکی دیگر از کسانی است که غیرمعمول ترین راه های اعتصاب را انتخاب کرد. او برای نشان دادن اعتراض خود به کالبدشکافی حیوانات زنده برای انجام آزمایش های علمی، نام خود را به نام آدرس وب سایت حمایت از حیوانات، تغییر داد.البته خانواده او همچنان او را جنیفر می نامند اما همه مدارک او به نام جدید تغییر کرده است.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیاگروه معترضان خرابکار
یکی از عجیب ترین گروه های اعتراض کننده، گروهی به نام «هواپیماهای احمق» هستند. این گروه که از سال 2005 توسط سه نفر به نام های جاس گارمن، ریچارد جورج و گراهام تامسون تاسیس شد از همان ابتدا، فعالیت خود را بر کم کردن رفت و آمد هواپیماها متمرکز کرد هدف آن ها از این کار، کمک کردن به کمتر گردم شدن زمین به خاطر فعالیت بی رویه هواپیماها بود.

 

تا سال 2008 این گروه 50 عضو اصلی داشت و آن قدر مشهور شد که خبرگزاری های مهمی مانند گاردین اخبارشان را منتشر می کردند. اعتراض این گروه به این صورت است که هر بار به یک فرودگاه رفته و به شکلی در رفت و آمد هواپیماها یا سوار و پیاده شدن مسافران اختلال ایجاد می کنند، برای مثال در سال 2007 ورودی فرودگاه منچستر را قفل کردند و اجازه ورود به هیچ کس ندادند.

 

در سال 2009 نیز با برپایی چادر بر روی باند فرود و ورودی های فرودگاه سوتهمپتون، اجازه فرود به هیچ هواپیمایی ندادند و هیچکس هم حق ورود به فرودگاه را نداشت. در سال 2015 اعضای این گروه با ایجاد اختلال بر روی مدارهای برج مراقبت فرودگاه هیترو باعث کنسل شدن 25 پرواز شدند.

 

اعضای این گروه معترض بارها توسط نیروهای پلیس دستگیر شده اند و تا به حال خسارات مالی بسیار زیادی را به فرودگاه های مختلف وارد کرده اند اما باز هم به کارهای خود ادامه می دهند و هنوز هم ماموران امنیتی موفق به فروپاشی این گروه اعتصاب کننده و خرابکار نشده اند. آنها گاهی با خوابیدن روی زمینه شکل های مختلفی را از جمله پرواز ممنوع و ایست می نویسند.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیارکورددار اعتصاب
طولانی ترین مدت اعتراض متعلق به کانی پیسیوتوی آمریکایی بود که پس از گذراندن 35 سال مقال کاخ سفید، در اول فوریه 2016 جان خود را از دست داد.این فعال صلح طلب از سال 1981 مقابل کاخ سفید چادر زده و بیش از سه دهه همان جا زندگی می کرد به طوری که در تمام دنیا مشهور شده بود.

 

او همه سختی ها را از بدی آب و هوا گرفته تا بی احترامی و توهین مردم تحمل می کرد تا با این کار، اعتراض خود را به تخریب دنیا و جنگ هایی که آمریکا به راه انداخته نشان دهد. به گزارش پارس ناز کانی در اسپانیا به دنیا آمد و در سال 1960 به نیویورک مهاجرت کرد. چند سال بعد با یک مهاجر ایتالیایی تبار ازدواج کرد و کودکی به نام اوگلا را به فرزندی پذیرفتند.

 

پس از چند سال شوهر او، به کارهای خلاف کشیده شد و درمقابل اعتراض های کانی و دخترش، کانی را به بیمارستان روانی و اوگلا را با پرونده های دروغین راهی زندان کرد. اوگلا در یک درگیری در زندان، جان خود را از دست داد و از آن به بعد بود که کانی تصمیم گرفت با بی رحمی و جنگ مبارزه کند.

 

او توانست بالاخره از بیمارستان روانی رهایی یابد و بعد از آن بود که عضو گروه مخالفان بمب هسته ای شد و تصمیم گرفت به تنهایی اعتصابی طولانی مدت را شروع کند.در تمام این سال ها، کانی مجبور بود برای محافظت از خودش کلاه کاسکت بر سر بگذارد چون بسیاری از مردم و بخصوص رانندگانی که از آن جا می گذشتند او را با سنگ مورد حمله قرار می دادند.

 

در سال 2013 کانی مجبور شد برای چند روز چادر خود را ترک کند. در این زمان، ماموران پلیس، چادر و وسایل او را جمع کرده و با خود بردند، کانی آنقدر بدون وسیله و به نشانه اعتراض در همان محل ایستاد که ماموران مجبور شدند دوباره تمام وسایل و چادر او را به وی پس بدهند. این زن شگفت انگیز در گرمای شدید تابستان،

 

باران سیل آسا و برف سنگین زمستان در چادر خود می ماند، بدون این که وسیله گرمایشی درست و حسابی ای داشته باشد. کانی در زمان مرگ 80 سال داشت و از سلامت جسمانی خوبی هم برخوردار نبود.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیازندگی بالای جرثقیل
کیم جین سوک اهل بوسان کره جنوبی یکی دیگر از عجیب ترین اعتصاب کنندگان دنیا است زیرا او به خاطر اخراج 400 نفر از کارکنان شرکت کشتی سازی ای که در آن مشغول به کار بود، 200 روز بر بالای یک جرثقیل 35 متری زندگی کرد.

 

او دلیل انتخاب جرثقیل برای محل اعتصاب خود را این طور توضیح داد: «چند سال قبل هم این شرکت تعداد زیادی از کارکنان خود را به همین شکل اخراج کرد. تعداد زیادی از اخراج شدگان هیچ کار دیگری برای انجام نداشتند درحالی که باید خرج زندگی را تامین می کردند، یکی از آن ها بر بالای جرثقیلی رفت

 

و به نشانه اعتراض از آن جا خود را به پایین پرتاب کرد. من برای گرامیداشت یاد او، جرثقیل را برای اعتصاب انتخاب کردم.» کیم اعتراض خود را از زمستان پارسال آغاز کرده است.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیاکبوتران غول پیکر در خیابان
در می 2001 تعداد زیادی از مردم لندن با پوشیدن لباسی شبیه به کبوتران غول پیکر، در میدان ترافالگار تجمع کردند.اعتراض اصلی تجمع کنندگان به جمع آوری فروشندگانی بود که سال های بسیار زیادی در این میدان حضور داشتند و غذای کبوتر می فروختند.

 

این میدان به خاطر داشتن تعداد بسیار زیاد کبوتر و این که هر کسی که تمایل داشت می توانست از دانه هایی که فروشندگان می فروختند خریداری کرده و به کبوتران بدهد، شهرت زیادی داشت، اما دولت انگلیس با جمع آوری فروشندگان و محل ریختن دانه، باعث پراکندگی کبوتران شد.

 

تتجمع کنندگان به مدت یک روز با همان لباس های کبوتری تمام خیابان های منتهی به میدان ترافالگار را بستند تا به این طریق اعتراض خود را به این کار دولت نشان بدهند.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیااعتراض به اسارت وال
«دنیله دالس» نیوزیلندی، 30 روز در یک وان حمام زندگی کرد تا اعتراض خود را به زندانی کردن یک وال به نام لولیتا نشان دهد. این فعال محیط زیست بیست و نه ساله، از 10 صبح تا هفت بعدازظهر، در وان حمامی در بیرون پژوهشگاه دریای میامی می ماند تا اعتراض خودش را به گوش همه برساند. او با شش متر طول از سال 1970 تا به حال در این پژوهشگاه زندگی می کند و از گونه های کمیاب به حساب می آید.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیاسه هفته در آب به نشانه اعتراض
یک گروه از اهالی دهکده قوگالگان در هندوستان، برای اعتراض به دولت، اعتصاب عجیبی را ترتیب دادند.ماجرا از وقتی شروع شد که به خاطر بالاآمدن بیش از حد سطح آب رودخانه نارمادا، قرار بود آب سد رهاسازی شود اما با این کار، خانه ها و مزارع اهالی دهکده به خاطر سیل ویران می شد و دولت هیچ خسارتی برای آن پرداخت نمی کرد.

 

این مسئله باعث شد تا اهالی دهکده اعتصاب عجیبی را آغاز کنند. آن ها به نشانه اعتراض سه هفته درون آب رودخانه ایستادند. این آب در تمام مدت سه هفته در حال بالاآمدن بود طوری که در روزهای آخر به گردن معترضان رسیده بود.

 

اعتصاب کنندگان 245 نفر بودند که شالم 100 زن هم می شد. آنها در تمام مدت با یکدیگر شعرهای محلی می خواندند و از دولت می خواستند تا با بازکردن سد، زندگی آن ها را نابود نکند. این اعتصاب یکی از خطرناک ترین اعتصاب های دنیا نیز لقب گرفت، زیرا با بارش باران، سطح آب همچنان بالا می آمد

 

و همچنین موجودات مختلفی که در آب زندگی می کردند، بارها به این اعتصاب کنندگان حمله کرده و پای آنها را گاز گرفته بودند. بسیاری از این اعتصاب کنندگان توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند اما بالاخره آنها به حق خودشان رسیدند.
اعتصاب و اعتراض های دیدنی در سراسر دنیا