پارس ناز پورتال

افراد با اعتماد به نفس بالا این کارها را نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا این کارها را نمی کنند

افراد با اعتماد به نفس بالا این کارها را نمی کنند 

کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند تعداد زیادی از خصوصیات اخلاقی که باعث می‌شود عزت نفسشان زیر سوال رود را انجام نمی دهند. برای آن که بتوانید با غرور راه بروید و اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید به این 15 نکته دقت کنید که آدم هاي با اعتماد به نفس بالا از انجام آن‌ها اجتناب می‌ورزند. آدم هاي با اعتماد به نفس بالا به توانایی‌شان برای پیروز شدن اعتماد دارند.

 

اگر شما به خودتان اعتماد نداشته باشید چرا سایرین باید به شما اعتماد کنند؟ برای آن که بتوانید با غرور راه بروید و اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید به این 15 نکته دقت کنید که آدم هاي با اعتماد به نفس بالا از انجام انها اجتناب می‌ورزند.

 

۱. آنان عذر نمی‌آورند.

آدم هاي با اعتماد به نفس بالا مسئولیت افکار و اعمال خود را به عهده می گیرند. آنان ترافیک را در دیررسیدن به محل‌کارشان مقصر نمی دانند آن ها دیر رسیده‌اند. کاستی‌هاي خود را با جملاتی مثل “وقت ندارم” یا به اندازه‌ي کافی مفید نیستم بهانه‌ تراشی نمیکنند آنان مطمئن میباشند زمان کافی دارند و آن‌قدر خود را بهبود میدهند تا به اندازه‌ي کافی مفید باشند.

 

۲. از انجام کارهای مهیب حذر نمی کنند.

آدم هاي با اعتماد به نفس بالا اجازه‌ نمی دهند ترس بر زندگی‌شان چیره شود. آنان میدانند چیزهایی که از انجام آن ترس دارند اغلب همان کارهایی هست که نیاز دارند به انجام برسانند تا به همان فردی که مدنظرشان هست تبدیل شوند.

 

۳. آنان در حباب آسودگی زندگی نمی کنند.

آدم هاي با اعتماد به نفس بالا از ماندن در منطقه‌ي امن و آرام اجتناب میکنند، زیرا میدانند در حباب آسودگی رویاهای‌شان از بین میروند. انها فعالانه در جست‌وجوی احساس ناآسودگی میباشند، زیرا می دانند در تنگنا قرار دادن خودشان برای دستیابی به موفقیت ضروری هست.

 

۴. آنان کارها را به هفته‌ي بعد موکول نمیکنند.

آدم‌هاي با اعتماد به نفس بالا میدانند که اگر یک طرح مفید همین امروز اجرا شود بسیار بهتر از این هست که یک طرح فوق‌العاده در روزهای آتی اجرا شود.آن‌ها منتظر زمان مناسب یا شرایط مفید نمی‌مثل زیرا می دانند این واکنش‌ها ناشی از ترس از تغییر میباشند. آنان اینجا اکنون و همین امروز وارد عمل میشوند زیرا این‌جا همان جایی هست که پیشرفت رخ می دهد.

 

۵. آنان از اظهارنظرهای دیگران آزار نمی‌بینند.

آدم‌هاي با اعتماد به نفس بالا درگیر بازخوردهای منفی دیگران نمی شوند. آنان مادامی‌که به سعادت دیگران اهمیت می دهند و تلاش می کنند تأثیر مثبتی بر جهان داشته باشند، خودشان را درگیر اظهارنظرها و عقاید منفی دیگران نمیکنند چرا که آنان هیچ کاری برای این موضوع نمی توانند انجام دهند.آنان میدانند که دوستان حقیقی‌شان، آنان را همان‌گونه که میباشند می‌پذیرند، از این رو نگران بقیه‌ي افراد نیستند.

 

۶. آنان مردم را قضاوت نمی کنند.

آدم هاي با اعتماد به نفس بالا تاب تحمل ماجراهای غیرضروری و شخصی سایرین را ندارند.آنان نیازی احساس نمی کنند پشت سر دوستان‌شان حرف بزنند، در بحث‌هاي شایعه‌پراکنی در مورد همکارشان شرکت‌کنند یا به افرادی که عقیده‌اي مخالف آنان دارند طعنه بزنند. آنان از همان چیزی که میباشند احساس راحتی میکنند و نیازی نمی‌بینند که در زندگی سایر مردم کنکاش کنند.

 

۷. آنان اجازه نمیدهند کمبود منابع سد را‌ه‌شان شود.

آدم‌هاي با اعتماد به نفس بالا توانایی بهره‌گیری از هر منبع موجود، چه کوچک و چه بزرگ، را دارند. آنان میدانند همه ي‌ي کارها با خلاقیت و مداومت امکانپذیر هست. انها با بروز مشکلات خودشان را به در و دیوار نمی زنند بلکه روی یافتن یک راه‌حل متمرکز می شوند.

 

۸. آنان دست به مقایسه نمیزنند.

این افراد می دانند با هیچ شخص دیگری در رقابت نیستند.آن‌ها با هیچ‌کس جز شخصیت دیروز خودشان رقابت نمیکنند. آنان میدانند که قصه‌‌ي زندگی هر فردی آن‌چنان منحصر به فرد هست که مقایسه‌کردن کاری پوچ، ساده‌لوحانه، و بیهوده خواهد بود.

 

۹. آنان از جلب خوش‌آیندی دیگران لذت نمی برند.

آدم‌هاي با اعتماد به نفس بالا علاقه‌اي به جلب خوش‌آیندی همۀ افراد دور و بر‌شان ندارند. آنان به این نکته آگاه میباشند که تمام مردم با آن ها موافق نیستند، و زندگی همین هست. آنان به جای تمرکز بر کمیت روابط، به کیفیت روابط خود تمرکز می کنند.

 

۱۰. آنان نیازی به اطمینان مجدد فوری ندارند.

آدم‌هاي با اعتماد به نفس بالا نیازی به حمایت و یاری دیگران ندارند. آنان می دانند که زندگی همه ي وقت عادلانه نیست و کارها همۀ وقت} مطابق میل آنان پیش نمیرود.اگرچه انها نمیتوانند همه ي‌ي اتفاقات زندگی خود را نظارت‌کنند، اما بر قدرت خود -که بتواند به سمت جلو هل‌شان بدهد- برای نشان دادن واکنشی مثبت متمرکز میشوند.

 

۱۱. افراد با اعتماد به نفس بالا از حقایق ناخوشایند زندگی اجتناب نمیکنند.

آدم‌هاي با اعتماد به نفس بالا گذشته از این‌که مشکلات زندگی‌شان وخیم‌تر شوند با آن مقابله می کنند.آنان می دانند که مشکلات بی‌سروسامان زندگیشان در روزها، هفته‌ها و ماه‌هایي که می‌گذرند ضرب می شوند و تشدید میشوند. آنان ترجیح میدهند امروز گفت‌وگوی ناراحت‌کننده‌اي با شریک خود داشته باشند، تا اینکه یک حقیقت ناخوشایند را مخفی کنند و اعتماد را به خطر بیندازند.

 

۱۲. آنان به خاطر وجود موانع کوچک کنار نمیکشند.

آدم هاي با اعتماد به نفس هر زمان که زمین میخورند، دوباره برمی‌خیزند. آنان میدانند که شکست جزء غیرقابل اجتناب در مسیر رشد و شکوفایی هست. آنان مثل کارآگاهی در جست‌وجوی سرنخ‌هایي می گردند که نشان می دهد چرا کارشان درست پیش نرفته هست. پس از اصلاح برنامه‌شان دوباره اما این بار بهتر از گذشته تلاش میکنند.

 

۱۳. آنان به اجازه‌ي هیچ‌کس برای اقدام کردن نیاز ندارند.

آدم هاي با اعتماد به نفس بالا بدون تردید و دودلی وارد عمل میشوند. آنان هر روز، به خودشان یادآوری می کنند، “اگر من اینکار را نکنم، چه کسی باید آن را انجام دهد؟”

 

۱۴. آنان خودشان را به یک جعبه ابزار کوچک محدود نمیکنند.

آدم هاي با اعتماد به نفس بالا خودشان را به یک طرح و برنامه‌ي خاص محدود نمی کنند. آنان از هر و همۀ‌ي سلاح‌هایي که در دسترس‌شان هست بهره گیری میکنند، و به شکل خستگی‌ناپذیری اثربخشی هر روشی را آزمون میکنند، تا بفهمند کدام راهبرد با کم‌ترین هزینه از نظر زمان و تلاش، برترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

 

۱۵. آنان کورکورانه هر چه را در اینترنت میخوانند بعنوان یک حقیقت بدون تفکر نمی‌پذیرند.

 به گزارش پارس ناز آدم هاي با اعتماد به نفس بالا مقالات موجود در فضای اینترنت را فقط به این علت که نویسنده‌ي مطلب چنین گفته بعنوان حقیقت نمی‌پذیرند. آنان به تمام مقالات از دریچه‌ي نگاه منحصر به فرد خود می‌نگرند. آنان شکاکی سالمی دارند، بدین‌سان که از هر موضوع مرتبط با زندگی خود بهره میگیرند و بقیه را به‌دست فراموشی می‌سپارند.

 

اگرچه مطلب‌اي مثل این یک ورزش فکری دیدنی و سرگرم‌کننده میباشند آدم هاي با اعتماد به نفس بالا میدانند آنان تنها اشخاصی میباشند که قدرت تصمیم‌گیری درمورد‌ي معنی اعتماد به نفس را دارند.