پارس ناز پورتال

درباره اعتیاد به دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن

درباره اعتیاد به دیدن تصاویر و فیلم های مستهجن

درمورد اعتیاد به دیدن عکسهای و فیلم های مستهجن 

تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان میباشند که همه ي وقت عادت به نگاه کردن عکسهای و فیلم های مستهجن دارند و به نوعی به آن وابستگی پیدا کرده اند.در اوایل سن بلوغ به علت ترشح هورمونهای جنسی نوجوانان علاقه مند به دیدن یا کنجکاوی درمورد مسائل جنسی میباشند که اگر در این باره هیچ کنترلی بر تمایلات خود نداشته باشند، به آسیب هاي متعدد روحی و روانی از جمله اعتیاد به مسائل جنسی اختلال جنسی دیدن گری انحراف جنسی و.!! منجر مي شود

 

بنابراین بهتر هست برای رفع مشکل خود اقداماتی راکه در ادامه مطرح مي شود، انجام دهید.جوانی 19 ساله هستم و به دیدن عکسهای مستهجن معتاد شده ام و با اینکه چند بار توبه کرده ام ولی باز به دیدن این عکسهای مي روم. نمی‌دانم چه کنم؟

 

پاسخ کارشناس

مخاطب گرامی، دقت شما به این مسئله و تلاش برای ترک گناه، نشان دهنده روحیه معنویت گرا و خداجوی شماست و گرچه همۀ ما در شرایطی ممکن هست دچار خطایی بشویم که برای اصلاح آن نیازمند گرفتن کمک فکری از دیگران و تلاش بیشتری از جانب خود هستیم.

 

پیشنهاد هایي برای رفع مشکل تان

در اوایل سن بلوغ به علت ترشح هورمونهای جنسی، نوجوانان علاقه مند به دیدن یا کنجکاوی درمورد مسائل جنسی میباشند که اگر در این باره هیچ کنترلی بر تمایلات خود نداشته باشند، به آسیب هاي متعدد روحی و روانی از جمله اعتیاد به مسائل جنسی، اختلال جنسی دیدن گری، انحراف جنسی و … منجر مي شود بنابراین بهتر هست برای رفع مشکل خود اقداماتی راکه در ادامه مطرح مي شود، انجام دهید.

 

تصمیم قاطع بگیرید

ابتدا قصد و نیت خود را قطعی کنید. با دقت به این‌ که اشاره کرده اید که چندبار توبه کردم اما دوباره به سراغش مي روم، در این اساس در منابع دینی پیشنهاد هایي مثل خواندن نماز و دعای مخصوص توبه وارد شده که مي توانید آن را از منابع دریافت کنید تا در این راه با قاطعیت بیشتری قدم بردارید.

 

زمان هاي وسوسه شدن را شناسایی کنید

زمان هایي راکه اکثر وسوسه تماشای چنین صحنه هایي مي شوید، شناسایی و آن را محدود و متوقف کنید. احتمالا اوقات بیکاری یا برعکس، مشغولیت‌هاي فکری یا استرس اساس ساز این ماجرا مي شود یا زمانی که دچار بی برنامگی روزمره هستید. پس سعی کنید این اوقات را با برنامه ریزی درست جهت دهی کنید تا بتوانید در مقابل تمایلات خود مقاومت کنید. همین طور در صورت ذخیره و نگه داری این عکسهای حتما آنها را پاک و حذف کنید.

 

از تنهایی بپرهیزید

از تنهایی و خلوتی که اساس ساز تحریک شما به این مسئله هست، پرهیز کنید یعنی کامپیوتر در معرض دید دیگران باشد یا در تنهایی به سراغ کامپیوتر و تلفن همراه نروید و اینترنت خود را در این ساعات قطع و خاموش کنید. همین طور به افکاری که شما را تشویق به دیدن این عکسهای مي کند، دقت کنید و افکار مثبت و مفیدتر را جایگزین آن کنید.

 

اگر از فکرتان مي گذرد «یک عکس» «فقط یک لحظه نگاه کنم دیگه نگاه نمیکنم»، سریع به مقابله با این فکر برآیید تصمیم من جدی هست و اصلا نگاه نخواهم کرد.

 

اگر پیروز شدید …

بعد از هر زمان موفقیت در برابر این وسوسه، خدا را شکر کنید و به خود پاداش دهید. این پاداش مي تواند یک تحسین و آفرین گفتن به خود باشد یا یک کار لذت بخش مثل خوردن یک غذایی خاص یا شرکت در یک دورهمی دوستانه سالم. سعی کنید لذت آنی این رفتار را با لذت پایدار ترک گناه و یک رفتار غلط به تعویق بیندازید. به لغزش ها و برگشت‌هاي احتمالی بی دقت باشید و از مسیر ترک این رفتار خارج نشوید.