پارس ناز پورتال

اعلام امن بودن یوتیوب از طرف گوگل

اعلام امن بودن یوتیوب از طرف گوگل

اعلام امن بودن یوتیوب از طرف گوگل 

گوگل از امن بودن سرویس یوتیوب صحبت کرده و به کاربران اطمینان داده است.به گفته مسئولین گوگل اطلاعات یوتیوب تا 97 درصد رمزنگاری شده است. گوگل به تازگی اطلاعاتی را منتشر نموده است که درآن ادعا می کند توانسته امنیت اطلاعات کاربران خود را در اتصال بین سرورهای یوتیوب و گوشی کاربران تا ۹۷ درصد برساند.

 

یکی از سیاست های امنیتی کمپانی گوگل برای افزایش امنیت در اتصال کاربران به حساب های کاربری و سایر امکانات سایت های زیر شاخه گوگل، استفاده از پروتکل HTTPS می باشد. در ابتدای امسال گوگل با ارائه اسنادی اعلام نمود که توانسته است با محوریت استفاده از پروتکل HTTPS ارتباط بین کاربران خود و سرورهای گوگل را رمز گذاری نماید.

 

طبق این گزارش در سرورهایی مانند گوگل درایو، جیمیل، نیوز و گوگل مپس با کمک پروتکل  HTTPS امن سازی شده اند و حالا این شرکت اعلام نموده است که این پروتکل را بر روی سرور های یوتیوب و تقویم گوگل نیز پیاده سازی نموده است.

اعلام امن بودن یوتیوب از طرف گوگل

کمپانی گوگل مدعی است که در حال حاضر یوتیوب تا ۹۷ درصد و تقویم گوگل تا ۹۳ درصد از پروتکل فوق بهره می برند.به دلیل حجم بالای اطلاعات و ارتباطات یوتیوب ایمن سازی آن نوعی چالش برای یوتیوب محسوب می گردد. به عقیده گوگل این ایمن سازی باعث بهبود یافتن تجربه استفاده از یوتیوب شده و با آزمایش های مختلف از دستگاه های متفاوت در این زمینه هیچ مشکلی وجود نداشته است.

 

در شرایط فعلی به سبب اتصال کاربران از دستگاه های متفاوت به حساب های کاربری خود این امکان وجود ندارد که گوگل بتواند امنیت سرور های خود را تا ۱۰۰ درصد برساند به همین سبب قصد دارد به مرور تمامی ارتباط های ناامن به یوتیوب را حذف نماید.