پارس ناز پورتال

افراد افسرده را از صفحه اینستاگرام بشناسید

افراد افسرده را از صفحه اینستاگرام بشناسید

افراد افسرده را از صفحه اینستاگرام بشناسید 

افراد افسرده میتوانند روحیات خود را به راحتی در صفحات اجتماعی از جمله اینستاگرام بروز دهند و به راحتی میتوان آنها را شناخت. از تصاویر اینستاگرام افسردگی افراد را تشخیص دهید. تشخیص مریضی افسردگی کار عمده ساده‌اي نیست. بیش از ۳۲۰ میلیون نفر در دنیا از این مریضی رنج میبرند. حالا نرم‌افزاری ساخت شده هست که می تواند از طریق تصویر‌هاي اینستاگرام ابتلا به افسردگی را تشخیص دهد.

 

از عکس هاي اینستاگرام افسردگی افراد را تشخیص دهید

نشریه تخصصی “EPG Data Science” گزارشی از تحقیقات دو پژوهشگر درمورد تشخیص مریضی افسردگی منتشر کرده هست. این دو پژوهشگر که کریستوفر دانفورت و آندرو ریس اسم دارند پیروز شده‌اند از طریق تصویر‌هاي پست شده روی شبکه اینستاگرام از گرایش و ابتلا به مریضی افسردگی در میان کاربران پرده بردارند.

 

گفته میشود بر زمینه تحقیقات این دو پژوهشگر، نرم‌افزاری تهیه شده که قادر به تحلیل تصویر‌هاي پست شده بوده و می تواند از طریق سنجش تصویر‌ها، آثار افسردگی در کاربران را تشخیص دهد.تحقیقات منتشرشده متکی بر تحلیل کارشناسانه ۴۳۰۰۰ تصویر از ۱۶۶ کاربر اینستاگرام هست.

 

رنگ و چهره

بر زمینه نتایج این تحقیقات، کسانی که مبتلا به مریضی افسردگی میباشند، کمتر تصویر‌هایي که تصویرگر چهره افراد باشد پست میکنند. از آن قبل، در تصویر‌هاي پست شده توسط این افراد اکثر رنگ‌هاي تیره و از جمله خاکستری، آبی یا سیاه و سفید به کار رفته هست.

 

کاربرانی که به افسردگی گرایش دارند یا مبتلا به این مریضی میباشند، اغلب از تصویر‌هاي رنگی نسخه سیاه و سفید می‌سازند و این تصویر‌‌ها را پست می کنند.

 

تشخیص مریضی افسردگی

مریضی افسردگی، یک مریضی بین‌المللی هست. بر زمینه آماری که از جانب سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، تنها در کشور کشور آلمان ۴ میلیون و یکصد هزار نفر مبتلا به افسردگی میباشند. به این ترتیب دو و نیم درصد کل جمعیت کشور از این مریضی رنج می برند.

 

نرخ ابتلا به مریضی افسردگی در سطح جهانی تقریباً دو برابر کشور آلمان هست. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که پیرامون مریضی افسردگی منتشر کرده، تعداد کسانی که در سطح جهانی به این مریضی مبتلا میباشند را ۳۲۱ میلیون نفر اعلام کرده هست.

 

آمار نشان میدهد که پزشکان عمومی تنها در ۴۲ درصد موارد پیروز به تشخیص مریضی افسردگی می شوند. از این‌رو، فرآوری این نرم‌افزار و بهره گرفتن از شبکه‌هاي اجتماعی و به‌ویژه از اینستاگرام برای تشخیص این مریضی کمک بزرگی به تعداد می رود.