پارس ناز پورتال

نشانه های افراد باهوش و با قدرت ذهنی بالا

نشانه های افراد باهوش و با قدرت ذهنی بالا

نشانه های افراد باهوش و با قدرت ذهنی بالا 

افراد باهوش مي توانند در موقعیت هاي مختلف اقدامات کاملا درست و به جایی انجام دهند و بدین ترتیب اکثر مواقع پیروز میباشند.همه ي ما چالش ها و نقاطی بحرانی در زندگی مان داریم. مثل یک دوست یا همکار بد، یک شغل بی ثمر یا یک ارتباط‌ پر مشاجره. چالش هاي زندگی تان هر چه که باشندباید قوی باشید

 

با یک ذره بین اخیر به تمام مسائل زندگی نگاه کنید و اگر مي خواهید پیروز باشید تصمیم هاي قاطعانه بگیرید.در ظاهر همۀ چیز ساده به نظر مي رسد. دوستان مفید مي خواهیم، شغل مفید، ارتباط‌ مفید و…اما اینقدرها هم ساده نیست.

 

قوی بودن از نظر ذهنی کمی سختاست به خصوص اگر احساس کنید که در مشکلی گیر افتاده اید. شکستن قالب ها و حرکت در مسیر اخیر به ثبات جرات و شجاعت نیاز دارد که تنها انسان هایي که ذهنی قوی دارند از آنها بهره مند میباشند.جایی که همۀ مردم فقط مشکل و مانع را مي بینند کسانی که ذهن قوی دارند راه غلبه بر آن مانع را مي بینند.

 

وقتی کارخانه توماس ادیسون در سال 1914 سوخت و 23 میلیون دلار برای او ضرر به همراه آورد پاسخی که توماس داد بسیار ساده بود خدا را شکر که تمام اشتباهاتمان سوخت اکنون مي توانیم همه ي چیز را از نو شروع کنیم.واکنش ادیسون خلاصه اي از نگرش قدرت ذهنی هست مشاهده فرصت ها و انجام عمل هنگام ناامیدی.

 

عادت هایي میباشند که مي توانید برای ایجاد یک ذهن قوی آنها را به کار بگیرید. اینها استراتژی هایي میباشند که مي توانید از همین امروز شروع کنید.

 

هوش عاطفی بالایی دارند

هوش عاطفی پایه و زمینه قدرت ذهنی هست. بدون توانایی درک و تحمل عواطف و احساسات منفی و به کارگیری خلاقانه آنها هرگز نمیتوانید ذهنی قوی داشته باشید. لحظاتی که قدرت ذهنی تان را مورد آزمایش قرار مي دهد همزمان هوش عاطفی تان را نیز امتحان مي کند. هوش عاطفی انعطاف پذیر هست

 

و با درک و تلاش تقویت مي شود. 90 در صد انسان هاي پیروز هوش عاطفی بالایی دارند و سالیانه 28 هزار دلار اکثر از رقیبانشان که هوش عاطفی پایینی دارند به دست مي آورند.

 

اعتماد به نفس دارند
توان ذهنی تاثیر زیادی در توانایی ها و موفقیت هاي شما دارد. تحقیقات اثبات کرده هست کسانی که اعتماد به نفس دارند درآمد بیشتری کسب مي کنند و سریع تر از دیگران ترفیع مي گیرند. کسانی که ذهن قوی دارند قدرت نظارت ترس ها و شک و تردیدها را دارند و اعتماد به نفسشان الهام بخش دیگران هست.

 

به راحتی نه مي گویند
هر چه نه گفتن برایتان سخت تر باشد استرس آشفتگی و افسردگی بیشتری را تجربه مي کنید. کسانی که ذهنی قوی دارند مي دانند نه گفتن رفتار سالمی هست. انها هنگام نه گفتن از به کار بردن جملاتی چون فکر نمی کنم بتونم یا مطمئن نیستم پرهیز مي کنند. انها با اعتماد به نفس کامل نه مي گویند چون مي دانند با نه گفتن به یک وظیفه اخیر به وظایفی که همین حالا دارند احترام گذاشته اند و فرصت انجام آنها را به خودشان مي دهند.

 

انسان هاي منفی را خنثی مي کنند
سر و کار داشتن با آدم هاي منفی کسل کننده و ناامید کننده هست. کسانی که ذهنی قوی دارند با نظارت احساسشان مي توانند رفتارشان را در مقابل انسان هاي منفی و مسموم نیز بازرسی کنند. زمانی که قرار هست با آن گونه افراد برخورد داشته باشند عقلانی عمل مي کنند و اجازه نمیدهند که عصبانیت و ناامیدی به انها راه پیدا کند. انها دیدگاه شخص مقابل را هم در نظر مي گیرند و به دنبال راه حلی برای آن مي گردند.

 

تغییر را مي پذیرند
کسانی که ذهنی قوی دارند انعطاف پذیر و وفق پذیر میباشند. انها مي دانند که ترس از تغییر نگرشی هست فلج کننده و تهدیدی هست برای موفقیت و شاد بودن. تنها زمانی مي توانید از تغییر منفعت ببرید که آن را بپذیرید. باید با آغوش باز و ذهن باز فرصت هایي که تغییر ایجاد مي کنند را بپذیرید.

 

شکست را مي پذیرند
کسانی که ذهن قوی دارند شکست را مي پذیرند زیرا مي دانند که جاده موفقیت با همین شکست ها هموار مي شود. هیچ کس بدون پذیرفتن شکست نمیتواند موفقیت را تجربه کند. اشتباهات باعث مي شوند مسیر غلط را بشناسید و راه برای موفقیت هموار شود. بزرگترین پیشرفت ها زمانی به سراغ تان مي آیند

 

که احساس ناامیدی داشته باشید. همین ناامیدی باعث مي شود متفاوت فکر کنید، به دنیای بیرون نگاه کنید و راه حلی را مشاهده نمایید که تا کنون نمیدیدید.

 

روی اشتباهات تمرکز نمیکنند
کسانی که ذهن قوی دارند مي دانند چیزی که توجهتان را به آن متمرکز کرده اید تعیین کننده احساستان هست. وقتی روی مشکلات متمرکز شوید استرس و احساسات منفی خواهید داشت و این مانع از عملکرد مناسب شما مي شود. اما اگر روی کارهایی برای بهتر کردن خودتان متمرکز شوید احساس مثبت در خودتان ایجاد کرده

 

و عملکردهای بهتری خواهید داشت. این افراد از مشکلات فاصله مي گیرند اما آنها را فراموش نمیکنند و با نگهداشتن آن در یک فاصله امن به موفقیت هایي در آینده مي رسند.

 

خودشان را با دیگران مقایسه نمیکنند
کسانی که ذهن قوی دارند هرگز درمورد دیگران قضاوت نمیکنند و هیچوقت برای اینکه نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند دیگران را تخریب نمی‌کنند. مقایسه کردن ها انسان را محدود مي کند. حسادت و پشیمانی بازرسی زندگی را از دست تان خارج مي کند انرژی را از آدم مي گیرد. کسانی که ذهن قوی دارند

 

هیچ وقت انرژی و وقتشان را برای مقایسه و قضاوت دیگران هدر نمیدهند. به جای حسادت دیگران را تحسین کنید و به موفقیت هاي دیگران شاد شوید.

 

ورزش مي کنند
تحقیقات نشان داده کسانی که دو بار در هفته ورزش مي کنند شایستگی هاي فکری، اجتماعی و ورزشی بیشتری دارند. به علاوه عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری دارند. علت تمام اینها ترشح هورمون اندورفین هنگام ورزش هست.

 

به اندازه کافی استراحت مي کنند

خواب در افزایش قدرت ذهنی تاثیر بسزایی دارد. هنگام خواب مغز پروتئین هاي سمی راکه نتیجه فعالیت هاي عصبی هنگام بیداری هست حذف مي کند، متاسفانه مغز تنها زمانی که خواب هستید مي تواند اینکار را انجام دهد. پس اگر به اندازه کافی استراحت نکنید و نخوابید پروتئین هاي سمی در سلول هاي مغز باقی مي مثل و توانایی درست فکر کردن را از شما مي گیرند.چیزی که هیچ کافئینی نمیتواند آن را جبران کند.