پارس ناز پورتال

افراد موفق شب هنگام چه کارهایی انجام می دهند؟

افراد موفق شب هنگام چه کارهایی انجام می دهند؟

افراد موفق شب هنگام چه کارهایی انجام می دهند؟ 

دنبال کردن زندگی افراد موفق میتواند ما را در مسیری که آنان تا پیروزی پیموده اند قرار دهد, شبها افراد پیروز کارهای زیر را انجام میدهند. اگر “برنامه هاي صبحگاهی” را در گوگل سرچ کنید در عرض چند ثانیه هزاران نتیجه جستجو نمایش داده میشود. برنامه هاي صبحگاهی باعث میشوند روزهای سازنده تر و شادتری داشته باشیم.

 

باعث میشوند مادرهای پرمشغله بتوانند به کارهای ضرب الاجل خود برسند و روسای بزرگ جلسات کاری را از دست ندهند و در پایان هر دو شام با گمان آسان در کنار خانواده میباشند.اما برنامه صبحگاهی تنها نیمی از معادله را پر میکند و یک برنامه صبحگاهی قوی با یک برنامه شبانه قوی شروع میشود.بنجامین فرانکلین هر روز عصر از خودش میپرسد: چه کاری را امروز مفید انجام داده ام و چه کاری را باید مفید انجام بدهم؟

 

بنجامین با پرسیدن این سوال ها از خودش روی کارهایی که انجام داده و کارهایی که نتوانسته انجام بدهد تمرکز میکند. او با اینکار موفقیت هایش را می‌بیند و برای موفقیت هاي صبح روز بعد خودش را حاضر میکند.

 

در واقع خصوصیت هاي یک برنامه شبانه قوی به شکل زیر هست:

تامل کردن و به اتمام رساندن روز
و نوشتن یک برنامه تکمیلی برای فردا

 

این برنامه کمک میکند به نتایج مثبت تمرکز کنید و برنامه امروز را به اتمام برسانید. و در پایان گوشی و تمام وسایل الکترونیک را خاموش می‌کنید.دیگر می‌دانید که برنامه فردا چیست بنابراین ذهن نیمه هشیارتان هنگام خواب برای دشواری های راهکار پیدا می‌کند.وقتی به انسان هاي موفقی مانند بنجامین فرانکلین, آریانا هافینگتون یا حتی بتهوون نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کلید موفقیت شان شبها زود خوابیدن و صبح ها زود بیدار شدن هست.

 

آنها قبل از اینکه جهان بیدار شود بیدار بودند و این به ذهنشون کمک میکنه که بهتر روی مسائل تمرکز کنن و در جهت اهدافشان قدم هاي بیشتری بردارند. و همین ثبات در برنامه هایشان بود که انها را به موفقیت می‌رساند.

 

آریانا هافینگتون چای می‌خورد, دوش میگیرد و شبها هنگام خواب گوشی را به اتاقش راه نمی‌دهد. او در برنامه هایش بسیار منظم و قانونمند هست. برنامه اي که به بدنش اجازه میدهد هنگام خواب کاملا خاموش شده و به خواب تمرکز کند.بتهوون هر شب ساعت ۱۰ به رختخواب می رفت تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شده و روی هنرش کار کند.

 

تغییری عالی با برترین نتایج
برای ایجاد یک برنامه درست شبانه باید عادت ها را تغییر بدهید.هنگامی که یک برنامه شبانه را شروع کردم مجبور شدم بعضی از عادت هاي بد را کنار بگذارم. مثلاً دیگر تا ساعت ۱۱ خواب نبودم. یا بستنی خوردن هاي شبانه به دلیل اینکه بچه ها خواب بودند و خیلی موارد دیگر… این تغییرات بزرگ بودند اما یک شبه رخداد نیفتادند. در واقع ابتدا با تغییرات کم شروع کردم و کم کم زمان به انها اضافه کردم.

 

اغلب ما به علت اینکه لقمه هاي بزگتر از دهان بر می داریم نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم. می‌دانستم که با تغییر دادن عادت هایم می‌توانم برای خودم یک برنامه شبانه بسازم. برنامه اي که من را به موفقیت میرساند.

 

با زود خوابیدن شروع کردم, گوشی و وسایل الکترونیک را خاموش کردم و کتاب خواندم, وعده هاي خوراکی ام را تغییر دادم و صبح ها نوشیدنی هاي کافئین دار نخوردم. برنامه شبانه ساختار هرروز تان را تغییر میدهد و باعث می‌شود به جای عقب نشینی وارد عمل شوید.

 

هر زمانی که خواستم به عادت هاي بد قبل ام برگردم به فوایدی که از تغییرات بردم و به موفقیت هاي دیگران فکر کردم و یادآور شدم که برنامه هاي هرروز آنها باعث موفقیت شان شده هست.

 

با کمترین ها و ابتدایی ترین ها شروع کنید

 

برنامه شبانه حتماً نباید پیچیده و چندان باشد. هر قدمی که در جهت مسیر درست بردارید شما را به موفقیت نزدیک تر میکند.

 

احتمالا شب زنده داری را دوست داشته باشید اما تحقیقات نشان داده هست که موفقیت در زود خوابیدن هست و گرچه این تنها علت نیست و کارهایی که هنگام غروب انجام می‌دهید نیز مهم میباشند. بعنوان مثال کتاب خواندن, خاموش کردن گوشی و وقت گذراندن با خانواده.

 

اگر تصمیم گرفته اید یک برنامه شبانه درست داشته باشید و به موفقیت برسید گام هاي زیر را دنبال نمایید:

 

شبها زود بخوابید و روزها زود از خواب بیدار شوید.
دست کم یک ساعت قبل از خواب تلفن همراه ها را خاموش کنید و در عوض کتاب بخوانید یا در کنار خانواده باشید.
هر شب روی کارهایی که انجام شده یا نشده فکر کنید.
برنامه فردا را بنویسید.
و در نهایت بخوابید.

 

این گام ها به شما کمک می‌کند عادت هاي بد را کنار گذاشته و وقت خوابتان تنظیم شود و در نتیجه ذهن ناخودآگاه تان در حالیکه به خواب آرامی رفته اید روی برنامه هاي فردا تمرکز میکند.برنامه شبانه باعث ایجاد عادت هاي مفید میشود و عادت هاي مفید هم باعث رسیدن به موفقیت می‌شوند.