پارس ناز پورتال

افراد موفق هرگز این جملات کلیشه ای را نمی گویند

افراد موفق هرگز این جملات کلیشه ای را نمی گویند

 افراد موفق هرگز این جملات کلیشه ای را نمی گویند 

افرادی که همه ي وقت در زندگی خود موفق میباشند کلماتی را بر زبان نمی آورند که باعث یاس و ناامیدی آنها شود مثل جملات زیر.چه چیز آدمهای پیروز را از بقیه متمایز می‌کند. شما برای اینکه آدمی پیروز باشید لازم هست فرق آنها را با بقیه بشناسید. برای رسیدن به موفقیت باید به طور مداوم با درس گرفتن از شکست‌ها تجربه به‌دست آورید.

 

متأسفانه عموماً دیده می‌ شود. آدم‌ها وقتی شکست میخورند از تجربه‌ي آن برای رویارویی با شکست بعدی بهره گیری میکنند. ولی آدمهای پیروز با بقیه فرق دارند.

 

آدمهای پیروز به ندرت جملات زیر میگویند:

۱.”پول نمیتواند خوشبختی بخرد.”

آدم‌هاي عادی این جمله را میگویند، چون (۱) هرگز به اندازه‌ي کافی پول ندارند و این نظریه را بارها آزمایش می‌ کنند، (۲) آنها از رویکرد “انگور ترش” (عصبانیت از چیزی که ندارند: م) بهره گیری میکنند.ولی آدمهای پیروز میدانند که پول قطعاً می توانید خوشبختی بخرد، آنها میدانند با پول می‌ توانند زمان بیشتری را برای انجام کارهایی بخرند که از آنها لذت می‌ برند، و به ویژه میتوانند به دیگران که خوشبختی کم‌تری دارند، کمک کنند.

 

۲. “برخی‌ چیزها هرگز تغییر نمی‌ کنند.”

آدم‌هاي عادی از این جمله برای دلداری دادن به خودشان در مواقعی بهره گیری میکنند که احساس میکنند از تغییری مثبت در جهان عاجز میباشند.ولی آدمهای پیروز میدانند در دنیای حقیقی فقط قوانین طبیعت و ریاضیات تغییر ناپذیرند. تغییر هر چیزی دیگر با تلاش صرف، امکان‌ پذیر هست.

 

۳. “ثروتمند، ثروتمندتر می‌ شود، و فقیر، فقیرتر”.

آدم‌هاي عادی این جمله را به این علت می‌ گویند که به جای تغییر زندگی و باورهایشان که به آنها امکان کسب ثروت را میدهد عذر و بهانه‌اي برای فقیرتر شدن بیاورند.ولی آدمهای پیروز جهان را سرشار از فرصت‌ها می‌بینند. آنها راه سخت خروج از فقر و فلاکت را اصلاً دست کم نمیگیرند، ولی می‌ دانند سرنوشت‌شان نیست که در فقر بمانند.

 

۴. “این سفر هست که اهمیت دارد نه مقصد.”

آدم‌هاي عادی این جمله را می‌ گویند چون به آنها اجازه می‌ دهد همۀ‌ي مسیر ناهموار را طی کنند تا اینکه بخواهند هدف‌گذاری کنند و به آن اهداف برسند.ولی آدمهای پیروز میدانند آدم‌ها بدون اهداف واقع‌بینانه و قانع‌کننده نمی‌ توانند کاری را صورت بدهند. این مقصد هست که اهمیت دارد چون بدون آن هرگز به جایی نخواهید رسید.

 

۵. “هیچ چیزی بی‌حکمت نیست.”

آدم‌هاي عادی این جمله را میگویند چون باعث می‌ شود حس بهتری را از حضور یک نیروی فراطبیعی در هدایت رویدادهای زندگی‌شان داشته باشند.ولی آدمهای پیروز دریافته‌اند که رویدادها اغلب تصادفی میباشند، کاری که انجام می‌ دهند اهمیت دارد، و آن کار هست که به رویداد‌ها معنی و مفهوم می‌بخشد.

 

۶.”خدایا شکرت پنج شنبه (و برای برخی افراد چهارشنبه) هست.”

آدم‌هاي عادی این جمله را میگویند چون از شغل‌شان متنفرند و می‌ خواهند آخر هفته را از تجربه‌ي همنشینی با هم لذت ببرند (این آدم‌ها عاشق همنشینی و دور هم بودن میباشند.)ولی آدمهای پیروز به آینده‌ برای استراحت و آسایش نگاه می‌ کنند و وقت و انرژی‌تان را با غرغر کردن و شکایت از طول هفته به هدر نمی دهند.

 

۷. “همۀ چیز نصیب آدمی می‌ شود که منتظر بماند.”

 به گزارش پارس ناز آدم‌هاي عادی این جمله را میگویند چون مجبور نیستند اقدامی را اتخاذ کنند و بنابراین نیازی ندارند ریسک شکست را بپذیرند.ولی آدم‌هاي پیروز میدانند موفقیت وقتی حادث میشود که اقدامی راکه اتخاذ میکنند در ذات خود ریسک شکست را داشته باشد.

 

۸. “صبر یک فضیلت هست.”

آدم‌هاي عادی این جمله را می‌ گویند چون نمی‌ خواهند اقدامی را انجام دهند. و الا، هیچ فضیلت خاصی در صبر پیشه کردن نیست.ولی آدمهای پیروز میدانند اگر شما بخواهید کاری را به سرانجام برسانید، بی‌تابی به شما فشار می‌آورد به جلو بروید، و بالا و پایین بپرید.