پارس ناز پورتال

مانند افراد پویا و خلاق رفتار کنیم

مانند افراد پویا و خلاق رفتار کنیم

مانند افراد پویا و خلاق رفتار کنیم 

همیشه در محیط هـای کاری یا اطراف ما افرادی هستند کـه از همه ی ی فعال تر هستند و مسیرشان هم همیشه روبه جلو و موفقیت است. در مشاغل گوناگون، افرادی پویا و خلاق حضور دارند کـه مورد تحسین همه ی ی هستند و پویایی این افراد هرروز بهتر و بیشتر از روز قبل میشود. اکثر کسانی کـه با این افراد برخورد دارند

 

بـه حالشان غبطه می‌خورند و دنبال روش‌هایی می‌گردند تا مانند آن‌ها شوند. اولین کاری کـه بـه ذهن چنین افرادی می رسد، این است کـه صبح را زودتر از روز قبل شروع کنند.باوجود تمام سختی‌هایی کـه انجام این کار دارد، آن‌ها بالاخره دست از سر رخت خوابشان برمی‌دارند اما در طول روز کسل میشوند.

 

انرژی زیاد تنها از نسیم دل‌انگیز صبحگاه بـه دست نمی‌آید. در ادامه ۶ فعالیتی را پیشنهاد میکنیم کـه انرژی فراوانی برای پویایی و خلاقیت در کارها بـه شـما می‌دهد.

 

1.صبحانه کامل و سالم بخورید

این کـه میگویند: صبحانه‌تان را بـه‌تنهایی میل کنید، درست است اما بهتر است بگوییم: صبحانه‌ سالم و کامل را بـه‌تنهایی میل کنید! صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌هـای غذایی است کـه اکثر افراد آن را نادیده میگیرند. این وعده‌ی غذایی در تأمین انرژی جسمی و روحی شـما نقش مهمی ایفا میکند.
مانند افراد پویا و خلاق رفتار کنیمباوجود این کـه محدودیتی در انتخاب نوع صبحانه وجود ندارد و هر کس میتواند مواد غذایی با کالری بالا مصرف کند اما این را هم در نظر بگیرید کالری کـه شیرینی و کیک و شکلات بـه شـما می دهند سریع‌تر از آن چـه فکر می‌کنید توسط بدن شـما مصرف می‌شوند و بـه اتمام می رسند. اگر میخواهید صبحانه انرژی تقریبا پایداری را بـه شـما دهد، مواد غذایی را انتخاب کنید کـه بیشترین میزان ویتامین و مواد معدنی را دارند.

 

2. ورزش کنید

همه ی ی‌ ما خیلی خوب میدانیم کـه ورزش مزایای زیادی دارد اما نمی‌دانیم بهترین زمان برای این کار صبح است. چند دقیقه نرمش در صبحگاه، نه‌تنها خوابی کـه هنوز در بدنتان هست را از بین میبرد، بلکه اکسیژن را بـه مغزتان می رساند و باعث میشود شـما در طول روز احساس بهتری داشته باشید. اگر هم معتقدید نرمش صبحگاهی رغبت‌انگیز نیست، می توانید با دوچرخه بـه محل کارتان بروید یا با فردی دیگر ورزش کنید.
مانند افراد پویا و خلاق رفتار کنیم3. مشکلات شخصی‌تان را در خانه جا بگذارید

حواس‌پرتی ازجمله مشکلاتی است کـه بیشتر شاغلان از آن می‌رنجند. حواس‌پرتی بـه دلایل گوناگونی ایجاد میشود کـه مهم ترین آن مشکلات شخصی است و گاهی باعث میشود فرد شغل خود را از دست بدهد؛ بـه همین دلیل عده‌ای درصدد حل مشکل برمی‌آیند. عواملی کـه باعث حواس‌پرتی‌تان میشوند

 

را بشناسید و ورود آن‌ها را بـه محدوده‌ افکارتان ممنوع کنید. اگر وظیفه‌ای را کـه بـه شـما سپرده میشود همان لحظه انجام دهید، تمرکزتان روی کار افزایش می‌یابد. بدانید کـه مشکلات شخصی متعلق بـه خانه و مشکلات کار متعلق بـه محل کار هستند.

 

4. بیندیشید

همان‌طور کـه ورزش خستگی را از جسم‌تان دور میکند، مدیتیشن یا تمرکز و تفکر عمیق هم روحتان را از حالت آشفتگی خارج میکند. این کار سلامت روحی و حتی جسمی شـما را تأمین میکند و باعث میشود برای شروع کار، جلسه، سخنرانی و هر آن چـه از آن بیم داشتید، آمادگی لازم را پیدا کنید. برای این کار تنها ۱۵ دقیقه وقت بگذارید و در این زمان، بـه خودتان انرژی مثبت دهید.

 

5. برای هرروز اهدافی داشته باشید

علاوه بر هدفی کـه هرروز برای شـما تنظیم می‌شود، اهداف دیگری کـه خودتان تنظیم کرده‌اید، پویایی خاصی را در شـما ایجاد میکند. فهرستی از اهداف روزانه‌تان تهیه کنید. این کار مهارت برنامه‌ریزی را در شـما تقویت میکند و بـه شـما می‌فهماند برای هر کار چـه مقدار زمان لازم است. اهدافتان را اولویت‌بندی کنید

 

تا بتوانید هوشمندانه کارکنید. این کار را در هنگام صبح، پیش از ورود بـه محل کارتان انجام دهید، چراکه محل کار روحیه‌ پرشور و حالی را کـه از نسیم صبحگاهی ناشی میشود را از بین می‌برد و مانع از تمرکز میشود.
مانند افراد پویا و خلاق رفتار کنیم6. تا می توانید از تلویزیون، لپ‌تاپ و بـه‌خصوص اینترنت دوری‌ کنید

اگر ازجمله افرادی هستید کـه برای مدت طولانی در اینترنت سیر میکنند و یا پتانسیل تماشای چند فیلم را دارند، پیشنهاد می‌کنیم کمی هم بـه فکر چشمان و مغزتان باشید و برای چندساعتی هم طبق میل آن‌ها رفتار کنید. شـما می توانید بـه‌جای گوش دادن بـه موسیقی‌هـای تکراری، محو آواز بی‌همتای طبیعت شوید،

 

بـه‌جای این کـه در اینترنت سیر کنید، کمی در پارک قدم بزنید و بـه‌جای این کـه فیلم ببینید، بـه دیدن اقوام و دوستان‌تان بروید و فیلمی زنده و همیشگی با آن‌ها در ذهن‌تان بسازید. شاید در ابتدا این کارها را بیهوده فرض کنید اما اگر تنها یکبار یکی از این کارها را انجام دهید، خواهید دید کـه تمام عمر اشتباه میکردید.