پارس ناز پورتال

بهترین راه های موثر برای افزایش سرعت گوشی

بهترین راه های موثر برای افزایش سرعت گوشی

بهترین راه های موثر برای افزایش سرعت گوشی 

به شما برترین روش هایي را معرفی میکنیم که میتواند در افزایش سرعت کارکرد گوشی هاي اندویدی موثر واقع گردد. به استثنای افرادی که هر شش ماه یک‌بار گوشی هوشمند خود را تعویض می‌کنند تا به نوعی پیشگام در این صنعت باشند، کاهش سرعت عملکرد تلفن ها موضوعی طبیعی هست. در این مطلب هدف تنها اندروید یا آیفون نیست،

 

بلکه کاربران هر دو پلتفرم در مورد کاهش سرعت گوشی خود شکایاتی را مطرح می‌کنند و می‌خواهند بدانند که چرا گوشی انها همانند روز اولش سریع نیست.در کاهش سرعت گوشی ها چندین علت بالقوه وجود دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی دلایل این امر و انچه برای مقابله با آن باید انجام دهید بپردازیم.

 

دقت داشته باشید که تمامی صحبت هاي ما در رابطه با کاهش عملکرد دستگاه هایي هست که بیش از یک سال مشغول فعالیت میباشند. کاهش سرعت هاي کوتاه مدت نظیر مواردی همچون نشت حافظه اغلب با راه اندازی مجدد قابل حل هست.

 

1. زمانی که شما گوشیتان را خریداری می‌کنید، حاوی یک نسخه مشخص از سیستم عامل هست. شاید اندروید 4.4 کیت کت باشد و شاید آی او اس 7 باشد که هر دو سال 2013 عرضه شده اند. زمانی که این دو نسخه نرم افزاری عرضه شده بودند، هدف از توسعه انها آلبوم واحدی از مشخصات سخت افزاری بوده هست. در جهش سریعی به امروز، مشخصات سخت افزاری پیشرفت زیادی را به دست آورده اند.

 

قابلیت هایي به دو پلتفرم اندروید و آی او اس اضافه شده هست و این بهبودها طبعا مشخصات سخت افزاری جدیدتری را نیز می طلبد. در این مورد کار زیادی از دست شما بر نمی‌آید. آزادانه آپدیت هاي کوچک «به طور مثال آپدیت از اندروید 7.0 به اندروید 7.1» را انجام دهید، اما از آپدیت هاي بزرگ «به طول مثال آپدیت از اندروید 7.1 به اندروید 8» بپرهیزید.

 

گوشیتان را در دوران خودش حفظ کنید و اگر میخواهید از مزیت هاي سیستم عامل هاي جدیدتر بهره مند شوید، دستگاه خود را ارتقا بخشیده و آن را با یک گوشی جدیدتر تعویض کنید.

 

2. در حالیکه تمام نرم افزارها همچنان به افزودن قابلیت هاي اخیر غیرضروری محکوم میباشند، اپلیکیشن هاي تلفن همراه یکی از بدترین مجرمان به حساب می‌آیند. حتی اپلیکیشن هاي سبک و کم حجم نیز می‌توانند در طول مدت اثرات خودشان را بگذارند. اما یکی از مهم ترین مواردی که اغلب توسعه دهندگان هیچ توجهی به آن ندارند،

 

منابعی هست که توسط اپلیکیشن هاي انها مورد بهره گیری قرار می‌گیرد. درواقع هرچه که به جلو میرویم و دیوایس ها به طول کلی با بهبود سخت افزاری همراه می‌شوند، توسعه دهندگان نیز اکثر از مدیریت تغذیه کردن منابع دور می‌شوند.به طور مثال به اپلیکیشنی نظیر اسپاتیفای و مقایسه چگونگی آن با چیزی که در سال 2014 بود می‌پردازیم. نسخه سال 2014 این اپلیکیشن بر روی گوشی هاي امروزی بدون هرگونه اشکالی قابل اجرا هست،

 

اما نسخه امروزی طبیعتا برای گوشی هاي تولید آن سال مشکل ساز خواهدبود. هر اپلیکیشنی که اکثر از منابع شما بهره گیری می‌کند را کنار بگذارید و یک اپلیکیشن سبک را جایگزین آن کنید. این اپلیکیشن ها میتوانند شامل برنامه هاي یادداشت برداری، مالتی مدیا، شبکه هاي مجازی و آفیس شوند. در بعضی موارد، نسخه قدیمی تر یک اپلیکیشن را نیز می‌توانید در اینترنت بیابید.

 

3. یکی دیگر از دلایلی که میتواند به کاهش سرعت گوشی شما منجر شود، تعداد اپلیکیشن هاي زیادی هست که شما بر روی گوشی خود نصب کرده اید. تعداد زیادی از مردم فکر می‌کنند که تنها 10 اپلیکیشن یا اکثر را بر روی گوشی خود نصب شده دارند، اما وقتی می‌بینند که ناخواسته تعداد آنها به 40 یا 50 برنامه رسیده هست

 

متعجب می‌شوند. این مشکل از آنجایی نشأت می‌گیرد که تعداد زیادی از اپلیکیشن ها در پس اساس گوشی شما بدون آنکه بهره گیری اي از انها داشته باشید، فعال میباشند.به طور مثلا برنامه هاي مدیریت ایمیل همه ي وقت در حال چک کردن ایمیل هاي ورودی میباشند و پیام رسان ها نیز همواره در انتظار پیام هایي اخیر برای شما میباشند.

 

اپلیکیشن هایي که باتری گوشی شما را با حضور بیش از حد در پردازش هاي پس اساس می‌خورند را پیدا کنید. عکس والپیپر گوشیتان را یک عکس غیر متحرک گزینه کنید و از ویجت هاي اضافی بپرهیزید. اپلیکیشن هایي که بهره گیری نمیکنید را حذف کنید و پردازش در پس اساس را در اپلیکیشن هاي غیرضروری به حالت غیرفعال درآورید.

 

4. تمامی گوشی هاي هوشمند و تبلت ها بر روی یک فلش مموری اجرا میشوند که یک نوع حافظه جامد مدیوم همراه با قطعات بدون حرکت هست. اغلب انواع این فلش مموری ها را NAND می نامند. در حالیکه NAND سریع و مقرون به صرفه هست، اما چندین مورد هست که میتواند بر روی عملکرد آنها تاثیر بگذارد.

 

در رده اولیه حافظهNAND وقتی پر میشود، کندتر می‌شود. مکانیسم دقیق پشت این تکنولوژی فراتر از یک نوشته کوتاه هست، اما همین قدر کافیست که بگوییم هرچه تعداد بلوک هاي خالی این حافظه اکثر باشد، عملکرد کلی مموری نیز بهتر خواهدبود.

 

زمانی که فضای ذخیره سازی پر باشد، از دست دادن سرعت گریبان گیر شما میشود. توصیه میکنیم همۀ وقت} ظرفیت خالی دستگاهتان را زیر 75 درصد نگه دارید. اگر حافظه داخلی گوشی شما هشت گیگابایت هست، تلاش کنید فضای خالی آن از دو گیگابایت کمتر نباشد. همین طور شما میتوانید با بهره گیری از تکنیکی به نام «هموارکردن پوشش» در تضعیف عملکرد دستگاهتان تاخیر ایجاد کنید.