پارس ناز پورتال

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها 

اگر می خواهید به خوبی از گوشی آیفون خود استفاده کنید تا کمترین استهلاک به باتری آن وارد شود می توانید نکته های زیر را مد نظر داشته باشید. سرعت گوشی ها سریع تر شده است اما در عمر باتری ها تفاوت زیادی ایجاد نشده. البته در گوشی های آیفون روش های مختلفی وجود دارد که بتوان با انجام آن ها عمر باتری را طولانی تر کرد.

 

اپلیکیشن هایی که باتری را خالی می کنند چک کنید

بستن برنامه و خارج کردن آن از حافظه هیچ تاثیری در عمر باتری ندارد. این کار حتی باتری بیشتری هم مصرف می کند چون آیفون مجبور است دوباره برنامه را در حافظه اجرا و راه اندازی مجدد کند.اما از iOS 7 به بعد اپلیکیشن هایی که در بک گراند باز هستند می توانند باتری مصرف کنند.

 

اگر می خواهید بدانید کدام یک از اپلیکیشن ها باتری را خالی می کنند این مسیر را بروید: Settings > Battery. در صفحه ای که باز می شود به شما نشان داده شده است که اپلیکیشن ها در طول ۲۴ ساعت گذشته و یک هفته گذشته چقدر باتری مصرف کرده اند. همچنین مدت زمانی که اپلیکیشن در بک گراند باز است

 

را هم نشان می دهد. اگر اپلیکیشنی که باز است زیاد هم کاربرد ندارد ولی باتری مصرف می کند آن را ببندید. بعضی اپلیکیشن ها کارای زیادی ندارند ولی شارژ زیادی از گوشی می گیرند آن ها را حذف کنید و اگر می توانید برنامه دیگری جایگزین آن کنید.

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

Low Power Mode را ابتدای روز فعال کنید

iOS 9 بخشی به نام Low Power Mode به گوشی اضافه کرده است. خود گوشی وقتی شارژ به ۲۰ درصد می رسد به صورت اتوماتیک این پیشنهاد را به شما می دهد. اما بهتر است خودتان اگر می دانید که شارژر در دسترس تان نیست این قسمت را حتما فعال کنید. برای این کار به قسمت Settings > Battery بروید و Low Power Mode را در حالت فعال قرار دهید.

 

البته نیاز نیست که این قسمت را برای همیشه فعال کنید چون ممکن است با این کار اپلیکیشن هایی که در بک گراند باز هستند رفرش نمی شوند.

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

تنظیمات آیفون را توئیک کنید

می توانید برای ذخیره باتری تنظیمات آیفون را توئیک کنید. به عنوان مثال اگر هرگز از بلوتوث استفاده نمی کنید آن را غیرفعال کنید، نور صفحه را کم کنید، زمان قفل شدن صفحه را کم کنید، سرویس لوکیشن را در برنامه ها محدود کنید. رفرش شدن ایمیل به صورت دستی شارژ کمتری نسبت به اتوماتیک وار می گیرد.

 

اگر نیازی به تماس و پیام ندارید گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. اگر در جایی هستید که آنتن ندارد گوشی تلاش می کند تا آنتن قوی داشته باشد و این از شارژ باتری کم می کند. البته حالت Low Power Mode خودش به صورت اتوماتیک خیلی از این توئیک ها را انجام می دهد.

 

یکسری از این موارد را فقط به خاطر عمر باتری انجام ندهید به عنوان مثال: اگر بلوتوث برای شما هیچ کاربردی ندارد سعی کنید همیشه آن را در حالت خاموش قرار دهید.

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

مراقبت از باتری

شاید این ها را شنیده باشید که: شارژ گوشی نباید مدام خالی شود، یا نباید زیاد به شارژ باشد، یا نباید شارژ گوشی کاملا خالی شود یا این که همیشه شارژ باشد. تمام این ها برای خودشان دلیل دارند.مراقبت از باتری بسیار مهم است چون عمر باتری را به حداکثر می رساند. و اما برای این منظور چه کنیم؟

 

بیشتر اوقات شارژ گوشی را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نگه دارید. سعی کنید شارژ به صفر نرسد. البته هر از گاهی این کار برای گوشی خوب است. گوشی را در جای گرم مثلا زیر آفتاب قرار ندهید برای باتری مضراست. نباید بگذارید شارژ گوشی برای مدت طولانی روی صفر درصد بماند در اسرع وقت آن را دوباره شارژ کنید.

 

باتری را برای همیشه نمی توان سالم نگه داشت چون همه باتری ها روزی عمرشان تمام می شود و مجبور هستید یک باتری جدید یا یک گوشی جدید بخرید. در آیفون این قابلیت وجود ندارد که ببینید سلامت باتری در چه حد است اما چند اپلیکیشن مثل CoconutBattery یا battery life را می توانید بدین منظور در گوشی نصب کنید

 

تا از سلامت باتری گوشی مطلع شوید. اگر بر اساس اطلاعات این اپلیکیشن ها از سلامت باتری گوشی رضایت ندارید یک باتری جدید را جایگزین کنید.

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

برای آیفون خود باتری کیس تهیه کنید

دوست دارید که عمر باتری طولانی تری داشته باشید؟ باتری کیس مشکل را حل می کند. و با شارژ اضافی که دارد عمر باتری را طولانی می کند. می توانید برای همیشه این کیس ها را همراه گوشی داشته باشید. دیگر با آن نیازی به وصل کردن کابل گوشی ندارید. شاید ظاهر گوشی کمی زشت و ضخامت آن زیاد شود اما عمر باتری طولانی تر می شود.

افزایش کارایی باتری آیفون با این روش ها

همیشه یک شارژر در دسترس داشته باشید

اگر نمی خواهید باتری کیس استفاده کنید شارژر را همه جا همراه و در دسترس داشته باشید تا در صورت لزوم استفاده کنید.به عنوان مثال: شارژر ماشین یا باتری اکسترنال تهیه کنید و همه جا همراه خود داشته باشید.