پارس ناز پورتال

چگونه برای افطار کوفته خوشمزه تهیه کنیم؟

مجموعه : آموزش آشپزی
چگونه برای افطار کوفته خوشمزه تهیه کنیم؟

چگونه برای افطار کوفته خوشمزه تهیه کنیم؟

غذا هاي خوشمزه و مفیدی زیادی وجوددارد مثل کوفته ، غذای بسیار مفید برای افطار هست . در این جا طرز تهیه این غذای مفید و خوشمزه گفته شده و از درست کردن آن لذت ببرید .

 

شايد اتفاق خوبی نباشد ولی اين روزها ديگر كمتر ‌مهمانی افطاری را می بينيد كه سفره اي با غذا هاي ساده داشته باشد؛ ديگر ‌مهمانی هاي افطاری همدست كمی از ‌مهمانی هاي رسمی مجلسی و عروسی ها ندارد.

 

صاحبخانه تا میتواند غذا هاي جور و واجور مقوی و متنوع بـه همراه انواع و اقسام دسرهای شيرين مخصوص افطار می‌گذارد كه مبادا ‌مهمانان روزه دار غذايی را دوست نداشته باشند و گرسنه بمانند.

 

نكته مهم اين اسـت كه سعی كرده ايم با ارائه روش تهيه غذا هاي متنوع و سنتی فصل، سفره افطاری تان را علاوه بر متنوع بودن خوشمزه و خاطره‌ انگيز كنيم.

 

درضمن علاوه بر غذاها دسرهای دكوراتيو و لذيذ مخصوص افطاری هم بـه اين سفره رنگ و جلای ديگری می بخشند. لذتشان را ببريد.

 

مواد لازم برای کوفته مناسب افطاری

 

 گوشت چرخ کرده500 گرم
آب1/3 پيمانه
 آرد نخودچی 300 گرم
پياز متوسط2 شماره
سبزی خرد شده «پيازچه و تره»1/2 پيمانه
تخم مرغ2 شماره
آلو خورشی150 گرم
نمک و زردچوبهبـه ميزان لازم
روغن مايعبـه مقدار كافی
شكر1/3 پيمانه
سرکه1/3 پيمانه

 

طرز تهیه كوفته ای مناسب افطار 

گوشت چرخ شده را دریک كاسه بزرگ ريخته و آرد نخودچی رابه آن اضافه كرده و با دست مخلوط كنيد. كمی آب هم اضافه كنيد تا عمليات مخلوط كردن آسان تر انجام شود.

 

سبزی هاي خرد شده رابه مواد داخل كاسه اضافه كرده و با نمک و زردچوبه مزه دار كنيد. كمی كه مواد رابا هم مخلوط كرديد، تخم‌مرغ ها را شكسته، بـه انها بيفزاييد و مواد رابا دست خوب ورز دهيد.

 

بعد از اينكه چسبندگی مايه كوفته بـه ميزان مورد نظر رسيد، بـه اندازه يک نارنگی از مايه را برداشته ودر كف دست بـه شكل گلوله درآوريد. حالا يک شماره آلو برداشته و با فشار انگشت در مركز كوفته قرار دهيد و بعد دوباره كوفته را جمع كرده و بـه صورت يک توپ شكل دهيد.

 

همه ی مواد كوفته رابه همين صورت بـه شكل توپ هاي كوچک با مغز آلو آماده كرده ودر يک سينی بچينيد و كناری بگذاريد. در يک تابه هم مقداری روغن ريخته و روی حرارت ملايم بگذاريد. وقتی روغن داغ شد، كوفته ها را در روغن داغ خوب سرخ كنيد.

 

كوفته هاي سرخ شده را از روغن درآورده روی يک دستمال يا يک صافی بگذاريد تا روغن هاي اضافی انها گرفته شود. حالا موقع درست كردن سس كوفته هاست. در يک كاسه كوچک مقداری سركه و شكر رابا يكديگر مخلوط كنيد.

 

در يک قابلمه يا تابه گود بزرگ كمی روغن ريخته و روي حرارت قرار دهيد و پيازهای خرد شده را در آن ريخته، سرخ كنيد. در آخر كمی زردچوبه هم اضافه كنيد.

 

سپس محلول سركه و شكر رابا يک پيمانه آب مخلوط كرده و كم كم بـه پياز داغ‌ اضافه كرده و حرارت را زياد كنيد تا سس بجوشد و كمی غليظ شود.

 

وقتی سس جوشيد، حرارت را كم كرده و كوفته ها رابه آرامی و يكی يكی بـه سس اضافه كنيد. حالا در قابلمه را بگذاريد و صبر كنيد تا كوفته ها بپزند و سس غليظ شود. درصورت تمايل براي مزه دار شدن سس كوفته ها، چند آلو در سس در حال جوشيدن بيندازيد.