پارس ناز پورتال

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکس

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکس

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکس

برخی موارد ورزشکاران برای رسیدن به قهرمانی پا روی وجدان ورزشی خود گذاشته و تقلب می کنند.ما هم بهترین و جالب ترین این تقلب ها را برای شما لیست کرده ایم. در جهان ورزش تقلب و دوپینگ دیده می‌شود اما ورزشکاران تنها به این موضوع بسنده نمی‌کنند و با رفتاری غیر ورزشی یا به عبارتی استفاده از برخی حقه‌ها به دنبال کسب افتخار هستند.ورزشکاران متقلب را بشناسیم.

 

بازی پاک بعضی مواقع از نگاه ورزشکاران دور می‌ماند و تنها پیروزی برایشان اهمیت پیدا می‌کند. بیشتر ورزشکاران این‌چنینی، حقه‌شان رو می‌شود اما برخی دیگر بدون این که کسی متوجه شود به کار خود ادامه می‌دهند. شاید بهترین حقه‌ها آنهایی باشند که هیچ کس متوجه‌شان نشد اما برخی از آنها به عنوان بدترین فریب در جهان ورزش ثبت شدند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

 

دونده‌ای که مسیر را دور زد
یکی از به یادماندنی‌ترین حقه‌های تاریخ توسط رویسه روییس به ثبت رسید. دونده کوبایی توانست در سال 1980 قهرمان ماراتن بوستون شود. او رکورد قبلی‌اش (6 ماه پیش در ماراتن نیویورک) را 25 دقیقه بهبود بخشید. به همین علت باعث شد برگزار کنندگان و دیگر دوندگان به او مشکوک شوند. در نهایت مشخص شد او از مسیر میانبر استفاده کرده است.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسسنگین‌ترین ضربه تاریخ بوکس
یکی از سیاه‌ترین شب‌های تاریخ بوکس در شانزدهم ژوئن 1983 رقم خورد. در آن شب لوییس رستو، بیلی کالینز را شکست داد. تا اینجا همه چیز عادی به نظر می رسید اما با بررسی جراحت‌های صورت کالینز مشخص شد. این زخم‌ها خیلی عمیق و جراحت‌ها بیش از حد شدید بود. در نهایت مشخص شد رستو درون دستکش‌هایش پارچه‌ای که با گچ پر شده را جا داده است.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسشمشیر جادویی
بوریس اونیشچنکو شمشیرباز اهل شوروی در المپیک 68 مکزیک با فریب داوران باعث خشم هموطنانش شد. این ورزشکار در دسته شمشیرش تغییراتی را ایجاد کرده بود تا هر زمانی که می خواهد، چراغ به نفعش روشن شود و امتیاز بگیرد اما پیش از بازی برابر جرمی فاکس انگلیسی، حقه‌اش رو شد. اونیشچنکو از ادامه مسابقات محروم شد.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسمواد منفجره‌ای که تبدیل به چاقو شد
در سال 1989، شیلی در ماراکانا مغلوب برزیل شد و نتوانست به جام جهانی ایتالیا صعود کند. روبرتو روخاس، دروازه‌بان شیلی از پرتاب مواد منفجره تماشاگران بهره برد و با چاقو ابروهایش را زد و باعث لغو این بازی شد.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسخشن‌ترین حریف دنیا
رقابت گاهی اوقات به اوج خود می‌رسد، توین‌ هاردینگ و نانسی کریگان در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه 90 در اسکی روی یخ جز بهترین های این رشته بودند و رقابت سختی با یکدیگر داشتند. رقابت بین این دو نفر باعث تنش شد و به جایی رسید که در بازی‌های آمریکا کریگان و همسرش به زانو هاردینگ ضربه بزنند. این اتفاق باعث شد کریگان برای همیشه محروم شود.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسلکه سیاه تاریخ ورزش اسپانیا در بسکتبال
تیم بسکتبال معلولان اسپانیا در رقابت‌های پارالمپیک 2000 سیدنی حضور داشت و قهرمان شد اما دو بازیکن این تیم هیچ معلولیتی نداشتند.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسکوچک کردن دروازه
در سال 2009 دروازه‌بان تیم گوتنبرگ تیرهای دروازه خود را جابه‌جا کرد تا دروازه کوچک‌تر شود.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکسدوپینگ دوچرخه
یکی از معروف‌ترین حقه‌ها در مسابقات دوچرخه‌سواری دیده شد. فمکه فان‌دن‌درایش در دوچرخه‌اش موتوری کار گذاشته بود که سرعتش را بیشتر می‌کرد.

امان از دست این ورزشکاران متقلب +عکس