پارس ناز پورتال

معجزه انبه برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم

معجزه انبه برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم

معجزه انبه برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم 

انبه برای جلوگیري از ابتلا به مریضی سرطان دهانه رحم در خانم ها پیشگیري مي کند و مصرف آن برای زنان به شدت پیشنهاد مي شود.انبه یکی از میوه هاي پرطرفدار و پر خاصیت هست. بعنوان مثال خوردن انبه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار خوب هست. زیرا این میوه سرشار از پتاسیم هست

 

گفته مي‌شود در طب چینی از انبه برای درمان اسهال و تعریق چندان بهره گیری مي‌كردند.همین طور گفته مي‌شود انبه از طریق کمک به تجزیه پروتئین و چربی به هضم غذا هاي سنگین و چرب کمک مي‌كند.پزشكان چینی معتقدند كه انبه به آرامش و تمركز فكر و آرام کردن افکار كمك مي‌كند.

 

فواید خاص انبه
انبه و فشار خون بالا
از آنجا كه انبه منبع غنی پتاسیم هست مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مناسب هست.به دنبال یکسری تحقیقات علمی، محاسبه شده هست كه دریافت 2300 تا 3100 میلی‌گرم پتاسیم در روز مي‌تواند به كاهش فشار خون كمك كند تا حدی که میزان مرگ و میر ناشی از این عارضه را تا 25 درصد كاهش مي‌دهد.

 

انبه و کم خونی
 به گزارش پارس ناز خطر بروز کم خونی در بین افراد غیر گوشت‌خوار خصوصاً در مورد زنانی كه فاقد ذخائر آهن میباشند بسیار بالا هست.از این رو مصرف منابع گیاهی آهن به همراه مواد خوراکی كه به جذب آهن کمک مي‌کنند ضروری هست.ویتامین C و بتا كاروتن موجود در انبه هر دو از موادی میباشند كه به جذب آهن كمك مي‌كنند.

 

تصور مي‌شود كه بتا كاروتن با تشكیل كمپلكسی با آهن، آن را به صورت محلول در روده نگه مي‌دارد و مانع از اثر مواد شیمیایی گیاهی مثل فیتات‌ها در کاهش جذب آهن مي‌شود.

 

انبه و سرطان دهانه رحم
انبه دارای آنتی‌اكسیدانی به نام بتاكریپتوزانتین هست. مطالعه بر روی 15000 زن به مدت 15 سال نشان مي‌دهد كه سطح بالای بتاكریپتوزانتین در خون با کاهش قابل دقت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم مرتبط هست.بنابراین زنان با افزایش دریافت منابع غنی بتاکریپتوزانتین مثل انبه مي‌توانند خود را نسبت به این نوع سرطان محافظت کنند.