پارس ناز پورتال

انتخاب بهترین بالش برای خوابیدن

انتخاب بهترین بالش برای خوابیدن

انتخاب بهترین بالش برای خوابیدن 

وقتی خوابیم باید همه حالت های بدنی ما در حالت نرمال و راحت قرار داشته باشند تا آرام و راحت بخوابیم. نحوه خوابیدن علت مهمی در ایجاد دردهای گردن و شانه بعد از بیدار شدن است، اما نحوه استفاده از بالش هم عامل مهمی در این زمینه است. نکته مهم این است که بسته به حالت خوابیدن ما، بالش مورد استفاده‌مان باید از ارتفاع و عرض مناسبی برخوردار باشد.

 

زنی 35 ساله هستم، حدود یک ماه است شب‌ها بعد از دو ساعت دراز کشیدن و خوابیدن دچار گردن درد و همزمان سردرد شدید می‌شوم طوری که مجبور می‌شوم بلند شده و دوباره بعد از یکساعت دراز بکشم؛ تا صبح از شدت گردن درد نمی‌توانم خواب راحتی داشته باشم و هر شب مجبورم مسکن مصرف کنم. می‌خواستم بپرسم آیا این دردها می‌تواند از نوع بالشم باشد؟

 

به گزارش سلامت نیوز ،دکترمجید ظهرابی عضو انجمن جراحان ستون فقرات امریکا در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت: اصولاً چه بالشی برای خواب بهتر و مناسب‌تر است؟ قبل از پاسخ به پرسش این خانم، این سؤال را مطرح کردم تا یادآور شوم که آیا اصولاً به بالش زیر سرمان و اهمیت آن فکر کرده‌ایم؟!

 

نحوه خوابیدن علت مهمی در ایجاد دردهای گردن و شانه بعد از بیدار شدن است، اما نحوه استفاده از بالش هم عامل مهمی در این زمینه است. نکته مهم این است که بسته به حالت خوابیدن ما، بالش مورد استفاده‌مان باید از ارتفاع و عرض مناسبی برخوردار باشد.

 

اگر عادت دارید به پشت بخوابید، بالش‌تان باید کوتاه وعریض باشد، به‌طوری که از زیر شانه‌ها تا زیر سر را پر کند و بپوشاند. البته فراموش نکنید که نسبتاً باید نرم هم باشد تا گودی گردن را پر کند. بیشترین هدف از گذاشتن بالش زیر سر، پرکردن گودی زیر گردن است. بالش‌های پرشده با پر معمولاً انتخاب‌های مناسبی هستند.

 

در صورتی هم که عادت دارید روی شانه‌ها (به پهلو) بخوابید، سعی کنید بالش را طوری انتخاب کنید که زیرسروگردنتان کاملاً پر شود و ستون فقرات، گردن و تنه در یک راستا واقع شوند.