پارس ناز پورتال

انجام این کارها حس ناامیدی به کارمندان می دهد

انجام این کارها حس ناامیدی به کارمندان می دهد

انجام این کارها حس ناامیدی به کارمندان می دهد

حس ناامیدی وقتی برای کارمندان بوجود آید خوشایند نخواهد بود و روی پیشرفت کلی آلبوم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ما بعنوان مدیر و کارفرما باید به جای دقت به جزییات بی اهمیت، به معنای اصلی مدیریت دقت کنیم تا به کارمندان خود کمک کنیم که به برترین شکل ممکن از توانایی هاي خود بهره گیری کنند.

 

مدیریت را به شکلهای گوناگون و متفاوتی معنا کرده اند اما تعریفی که «متیو آدامز» از مدیریت ارائه داده، برترین تعریفی هست که تا به حال شنیده ام. او مدیریت را به این صورت تعریف میکند: «مدیریت یعنی به قدری فروتن باشید که اولویت را با کارمندان خود قرار دهید تا شرکت بتواند پیشرفت کند.»

 

نکته مهم در این تعریف این هست که بعنوان یک مدیر باید به نیازها و تصمیمات خود غلبه کنید تا باعث پیشرفت شرکت تان شوید. همین طور متوجه می‌شوید که مدیریت سه بخش مجزا اما وابسته به هم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این سه بخش عبارتند از: مدیر، کارمند و کسب و کار.

 

مدیریت یک خیابان یکطرفه نیست؛ همه ي را تحت تاثیر قرار میدهد.

آیا شما با هدر دادن وقت کارمندان تان در حق آن ها کوتاهی میکنید؟

متاسفانه ما بعنوان یک مدیر، هیچ وقت به معنای حقیقی مدیریت دقت نمیکنیم. مدیریت این نیست که شما به کارمندان تان دستور دهید تا خودتان را راضی کنید یا به هدف هاي مشخص خودتان برسید. مدیریت یعنی خودخواهی را کنار بگذارید و کارمندان خود را در جایگاه مناسب قرار دهید تا بتوانند باعث پیشرفت شرکت و خودشان شوند. با دقت به این نکات، آیا شما در حق کارمندان تان کوتاهی میکنید؟

 

آیا وقت آن ها را هدر می‌دهید؟

پس بیایید نگاهی به متعارف ترین روشهای اشتباهی که باعث میشود مدیران کسب و کار، کارمندان شان را گمراه کنند بیندازیم و ببینیم چگونه می‌توان بر این اشتباهات غلبه کرد.

 

1. شما به اندازه کافی واضح و شفاف صحبت نمی‌کنید

شما باید برای بالا بردن ارزش کارمندان تان، برای هر کدام نسبت به هدف هاي بزرگ شرکت، هدف هاي کاری جداگانه تعیین کنید. با این شغل ما مطمئن میشوید که کارمندان به اندازه کافی با انگیزه اند و میتوانند باعث نتایج مثبت در کسب و کار شوند.

 

متاسفانه تعداد زیادی از مدیران عکس روشنی از هدف اصلی شرکت به کارمندان نمی‌دهند. بر زمینه ارزیابی بیش از سه هزار کارمند از شرکت هاي گوناگون توسط گالوپ، تنها 41 درصد از آن ها می دانستند هدف شرکت شان چیست و کدام ویژگی شرکت شان را در بازارهای جهانی متمایز میکند. این یعنی از هر ده کارمند شش نفر درک درستی از هدف اصلی شرکت شان ندارند.

 

شما مسئول پیشرفت کارمندان و در نتیجه کسب و کارتان هستید. بعنوان مدیر، شما باید اولویت خود را با شفاف سازی هدف هاي تان قرار دهید وگرنه شما در حق همه ي بی عدالتی میکنید و به طور صریح می‌توان گفت وقت کارمندان تان را هدر می‌دهید.

 

2. شما در رعایت مقررات افراط میکنید.

اکثر مالکان کسب و کار، مدیرعاملان و مدیران در صنعت هاي متفاوت، به اشتباه فکر می‌کنند که قانون و مقررات کلید یک مدیریت پیروز هست. با اینکه وضع مقررات و حفظ آن ها نیز منافعی دارد اما افراط در اینکار سرانجام کارمندان را بی انگیزه می‌کند و به توانایی مدیریت شما صدمه میزند.

 

به یاد داشته باشید مدیریت بازرسی کردن نیست. اگر شما فهرستی از قوانین طولانی دارید و کارمندان شما مجبور به اطاعت از این قوانین میباشند، شما مدیریت را با بازرسی کردن اشتباه گرفته اید و در نتیجه مانع رشد کسب و کارتان می‌شوید.

 

3. شما با کارمندان تان صمیمی نیستید.

فکر کنید به قبل برگشته اید و یک کارمند معمولی هستید، از مدیران و مافوق خود چه انتظاری دارید؟ در اکثر موارد پاسخ، رفتار مناسب و صمیمی بودن هست. یک مدیر باید با کارمندان ارتباط خوبی داشته باشد تا کارمندان بتوانند نظرات و انتقاداتش را جویا شوند و به فرصت هاي کاری جدیدی دست پیدا کنند.

 

راه هاي زیادی برای صمیمی بودن وجود دارد اما در این جا فقط سه راهکار مشخص و قابل اجرا به شما ارائه می‌دهیم تا مشاهده نمایید صمیمی بودن در عمل به چه صورت هست.

 

الف – در اتاق کارتان را باز بگذارید.

اکثر مدیران و کارفرمایان هنگام گفت و گو با افراد جویای کار و جلساتی که با کارمندان تازه کار دارند، وانمود میکنند باز بودن در اتاق شان یک سیاست همیشگی هست. اما آیا واقعا همین طور هست؟ اگر میخواهید کارمندان تان متوجه شوند شما با آن ها صمیمی هستید؛ محسوس ترین کار باز گذاشتن در اتاق تان هست.

 

ب – لبخند بزنید و با کارمندان ارتباط نگاهی داشته باشید.

آیا وقتی در شرکت تان قدم میزنید اخم می‌کنید و مستقیم به روبرو نگاه می‌کنید؟ حتی اگر سهوا این طور رفتار میکنید باید بدانید که با اینکار شما به کارمندان نتان میگویید که بهتان نزدیک نشوند. شما می‌توانید به شکل دیگری قابل احترام باشید. بنابراین لبخند بزنید و با آن ها ارتباط نگاهی داشته باشید. اینکار بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار هست.

 

ج – در ارائه نکات و پیشنهاد به کارمندان پیش قدم باشید.

 به گزارش پارس ناز کارمندان «به خصوص کارمندان مطیع» به ندرت خواستار پیشنهاد و نکات مهم می‌شوند. بعنوان یک مدیر، شما باید در اینکار پیش قدم باشید. با کارمندان شروع به صحبت کنید و نکاتی راکه به ذهن تان میرسد به آن ها بگویید.

 

مدیران مفید همه ي وقت صمیمی و در دسترس میباشند. اگر شما خود را در اتاق کارتان محبوس کرده اید بهتر هست روش کارتان را تغییر دهید. از کارمندان به برترین نحو بهره گیری کنید. هدف اصلی شما باید این باشد که از وقت کارمندان تان برای پیشرفت کسب و کارتان بهره گیری کنید. اگر شما هر کدام از این اشتباهات را مرتکب شوید از وقت شان بهره گیری مناسبی نکرده اید.