پارس ناز پورتال

اهمیت انتخاب تیتر برای آگهی تبلیغاتی

اهمیت انتخاب تیتر برای آگهی تبلیغاتی

اهمیت انتخاب تیتر برای آگهی تبلیغاتی

آگهی های تبلیغاتی باید در همان ابتدا دقت افراد را جلب کنند تا بتوان مخاطب را همراه با خود نمود. پس ابتدای کار یعنی گزینش تیتر مناسب اهمیت پیدا مي کند. هدف از طراحی یک اگهی تبلیغاتی جذب هر چه اکثر مخاطب و افزایش فروش هست. این تبلیغات مي تواند با پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشو ر و حتی وب سایت خود انجام شود. نکته مهم و مشترک میان همه ي این موارد اهمیت گزینش تیتر آگاهی تبلیغاتی هست.

 

گزینه تیتر اصلی مهم‌ترین عنصر یک آگهی تبلیغاتی به شمار مي رود و مثل اسم رمز، مجور ورود خواننده به فضای تبلیغ هست. به طور معمول، تعداد کسانی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را مي خوانند پنج برابر اکثر از آن هایي هست که بدنه آگهی را هم مي خوانند.وقتی تیتر را نوشتید تقریبا 80 درصد کار را انجام داده اید و اگر همین تیتر نتواند در خواننده ایجاد انگیزه کند، 80 درصد پول سرمایه گذاری را از دست داده اید.

 

یکی از بزرگترین اشتباهات این هست که یک آگهی تبلیغاتی را بدون تیتر ارائه کنید که متاسفانه این مورد در بعضی از آگهی ها دیده مي شود. گاهی تنها با تغییر تیتر آگهی مي توان تاثیرش را تا 10 برابر افزایش داد. نکات ارائه شده در گزینش تیتر آگهی تبلیغاتی برگرفته از کتاب «اعتراف هاي یک تبلیغاتچی»، نوشته «دیوید اگیلوی، به ترجمه رویا گذشتی» هست.

 

اگیلوی را بعنوان نیروی خلاق تبلیغات مدرن مي شناسند و مطالعه این کتاب برای همه ي افرادی که دستاوردی برای ارائه و یا هدفی در سر دارند خوب خواهدبود.تیترها دروازه هاي ورود میباشند که باید طوری بیان شوند که بیننده را جذب خود کنند و نگذارند انها بی تفاوت از کنار آگهی تبلیغاتی عبور کنند. بهتر هست

 

نام گروه مخاطب آگهی در تیتر گنجانده شود؛ برای مثال، اگر محصول برای کودکان هست، در تیتر آگهی باید مادران را مخاطب قرار داد. گرچه تاکید کردن افراطی روی یک گروه خاص باعث مي شود که حتی یک نفر از خریداران احتمالی از خواندن آگهی صرف نظر کنند.تیتر باید در خواننده ایجاد انگیزه کند. وقتی این امر محقق مي شود که هدف و نتیجه خوشایندی را برای خریدار به دنبال داشته باشد؛ گرچه باید دقت کرد که این هدف نباید دور از انتظار یا اغراق آمیز باشند.
اهمیت انتخاب تیتر برای آگهی تبلیغاتی

کاری کنید که نوشته شما بوی تازگی بدهد؛ زیرا مشتریان همواره از یک محصول شناخته شده یا شکل به روز شده یک محصول قدیمی و خوب میباشند. بهره گیری از کلمات قدرتمند تیتر آگهی تبلیغاتی شما را زیبا تر مي کند، کلماتی مثل «هیجان انگیز» و «اخیر». مي توانید به خواننده بگویید از چه چیزهایی در امان هست و با کلمه «اخیر» وی را برانگیزید که یکبار امتحان کند.

 

تصویری که در این جا آمده که مربوط به تبلیغات یک باغ وحش هست. ممکن هست تصویرکنیم که عکس به کار گرفته شده جذابیت اصلی آن هست، ولی تیتر آگهی تبلیغاتی درک عکس را برای افراد راحت تر و مخاطب را تشویق به بازدید از این باغ وحش مي کند.

 

کلمه ها و عبارت هاي دیگری که اعجاز مي کنند، عبارت اند از: «چگونه مي توان»، «چیزی که به دنبالش بودید»، «با معرفی…»، «به تازگی در جمع»، «حیرت انگیز»، «معجزه وار»، «دلخواه همۀ»، «سریع و آسان»، «تحول»، «در آینده اي نه عمده دور»، «تغییر دایمی»، «تضمین».
اهمیت انتخاب تیتر برای آگهی تبلیغاتی

هرگز به این کلمه ها که عمده به گوش تان خورده اند پشت نکنید؛ کارایی شان حتمی هست و از قضا علت این که عمده آنها را دیده و شنیده ایم همین هست که معجزه مي کنند.همانگونه که گفتیم، تعداد افرادی که فقط تیتر آگهی تبلیغاتی را مي خوانند حدود پنج برابر آنهایی هست که وقت مي گذارند و تمامی آگهی را مي خوانند؛ بنابراین الزامی هست در تیتر نام تجاری و همین طور محصول تبلیغی درج شود.

 

در تیتر آگهی تبلیغاتی به هدفی که به محقق شدن آن ایمان دارید اشاره کنید. نگران طولانی شدن تیتر نباشید. خواننده وقتی شروع به خواندن مي کند به طور حتم آن را نیمه کاره رها نمی‌کند.وقتی تیتر به طول کامل بتواند افراد را جذب کند، این انگیزه را در آنها به وجود مي آورد که به خواندن کل آگهی ترغیب شود.

 

بعضی از تیترنویسان کلک مي زنند و با بهره گیری از روش خطای دید یا به کار بردن کلمات چندوجهی سعی در گمراه کردن خواننده دارند که اینکار فریبنده و غیرحرفه اي هست. تحقیقاتی که در این راستا انجام شده هست نشان مي دهد سرعت عبور چشم از تیتر آگهی تبلیغاتی بسیار عمده هست، طوری که فرد قادر به تحلیل و تفسیر واژه هاي قدیمی نیست؛

 

بنابراین تیتر باید بسیار روشن شود که بتواند بیانگر منظور شما باشد. باید این نکته را بدانید که فرصت این دست و آن دست کردن ندارید!به هیچ عنوان از کلمات و افعال منفی بهره گیری نکنید و سعی کنید افعال مثبت را جایگزین افعال منفی کنید؛ برای مثال، ننویسید «این مایع ظرف شویی برای پوست شما زیان آور نیست»،

 

زیرا احتمال دارد به علت خطای دید طور دیگری خوانده شود. هر کلمه بار معنایی مثبت یا منفی دارد و شما باید در گزینه آنها دقت کافی به خرج دهید.بهتر هست تیتر آگهی تبلیغاتی خود را چندین بار بازخوانی کنید و با بهره گیری از کلمات هم معنی نسخه هاي گوناگونی از آن به دست بیاورید؛ برای مثال، عبارت «هیچ وقت خسته نمی‌شوید»،

 

در کل، معنای مثبتی را ارائه مي کند، ولی ترکیبی از سه کلمه با بار معنایی منفی هست. هر یک از این کلمات به تنهایی نوعی محدودیت را در ذهن افراد عکس مي کنند، حال آنکه مي توان تیتر آگهی تبلیغاتی را اینگونه بازنویسی کرد: «همۀ وقت} سرحال هستید». این عبارت همان معنی و مفهوم را با بهره گیری از کلمات مثبت به خواننده منتقل خواهدکرد.
اهمیت انتخاب تیتر برای آگهی تبلیغاتی

تیترها را رمزگونه ننویسید؛ زیرا افراد برای این که منظور شما را بفهمند مجبور نیستند تمامی آگهی تبلیغاتی شما را بخوانند؛ پس متن آگهی را ساده و روان بنویسید.آگهی تبلیغاتی تهوع آور، احمقانه، کسل کننده و بی بهره از نکته هاي ظریف، در درازمدت برای صنعت تبلیغات عمده آور هست؛ به علت وجود همین آگهی هاي بی مغز و بی بهره

 

از عناصر زیبایی شناسی هست که علاقه مردم به مشاهده آگهی تبلیغایت هر روز کمتر مي شود. گزینش تیتر آگهی تبلیغاتی به صرف زمان و بهره گیری از خلاقیت بالا نیاز دارد و سخت ترین بخش کار نیز حفظ سادگی و خوانایی متن هست.نورمن بری، کارگردان هنری و خلاق یکی از شرکت هاي بزرگ تبلیغاتی،

 

مي گوید: «این که بعضی افراد تاثیر تبلیغات را به طور مستقیم با فروش اندازه مي گیرند من را مي ترساند؛ گرچه که آگهی تبلیغاتی باید میزان فروش محصول را افزایش دهد، در غیر این صورت هر قدر هم که آن را توجیه کنیم از نظر من آگهی بدی هست، اما اگر یک آگهی تبلیغاتی بی سلیقه و بی فکر ارائه شود و روح بیننده را خطاب نکند، هر قدر هم که بر افزایش فروش موثر باشد از دید من کافی نیست.»