پارس ناز پورتال

چگونه در اوقات تنهایی هم شاد باشیم؟

چگونه در اوقات تنهایی هم شاد باشیم؟

چگونه در اوقات تنهایی هم شاد باشیم؟ 

تعداد زیادی از افراد در زمان تنهایی احساس غم میکنند که بهتر است با استفاده از روشهای زیر در جهت خوشحال بودن اقدام کنند. شاید به همه ی ما ثابت شده باشد که رفتار انسان هاي دیگر در شرایط مختلف به هیچ عنوان قابل پیشبینی نیست حتی اگر آن شخص خواهر، برادر یا قدیمی ترین دوست شما باشد.

 

شما نمی توانید و نباید سعی در بازرسی رفتار دیگران داشته باشید، اما میتوانید نحوه برخورد با دیگران و نحوه زندگی کردن خودرا نظارت کنید. احتمالا خاطرات فوق العاده ما با دوستانمان هیچ گاه فراموش نخواهد شد ولی ما می تونیم به تنهایی هم خوشحال باشیم و اوقات خوبی داشته باشیم .

 

توجه کنید! تنهایی با بی‌کسی متمایز است

اگر شما قادر باشید از تنهایی خود لذت ببرید، این امر کم کم، باعث کم شدن وابستگی بیش از حد به اطرافیان شده، باعث میشود شما در انتخاب دوستانتان دقیق تر شوید ودر انتها کیفیت زندگی بهتر می شود. زمانی که بتوانید برای خوشحال بودن و ساختن اوقاتی خوش، بخود تکیه کنید،

 

نیاز شما به بازرسی کردن دیگران در راستای برآورده شدن خواسته ها کم می شود. این به بدان معنی است که شما به دیگران به خاطر خودشان احترام میگذارید نه به خاطر چیزهایی که میتوانند به زندگی شما اضافه کنند. اگر آن گونه به زندگی و دوستی هایتان نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد که حضور دیگران را پر رنگتر و گرم تر از قبل در زندگی حس می کنید .دلیلش این می‌تواند باشد که شما به داشتن یک رابطه حقیقی ارزشمند پی برده اید .

 

راضی بودن از تنهایی را آن گونه نیز می توان تعبیر کرد، شما آزادید تا دنبال علایقتان بروید. از دنبال کردن مسیر زندگی خود لذت ببرید و توانایی ایجاد یک زندگی ارزشمند بر اساس ارزشها و خواسته هایتان را دارا هستید. دراین صورت است که این مهلت را پیدا میکنید که از تمام توانایی خود برای پیدا کردن هویت و یادگیری و تصمیم گیری درست استفاده کنید.

 

به خودشناسی اهمیت بیشتری بدهید

یکی از عوامل مهم در خوشحال بودن، داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس است. زمانی که برای خود و توانایی هایتان ارزش قائل میشوید، می توان شما را در دسته افرادی دانست که ارزش شناخته شدن دارند. سعی کنید خودرا بشناسید و یک چهارچوب برای ارزش ها، اهداف و خواسته هایتان تعریف کنید. شناخت شخصی، مرحله اول افزایش اعتماد به نفس بوده که با گذر زمان به داشتن عزت نفس نیز می‌انجامد.

 

ماجراجویی کنید و بدانید که شما برای اینکار به اجازه دیگران نیاز ندارید. ماجراجویی هاي شما و لذت بردنتان از زندگی به اندازه دیگران اهمیت دارد. درست در زمانی که حق لذت بردن از زندگی را برای خود قائل شوید و به خودتان احترام بگذارید زمانی است که به خودشناسی میرسید. اگر به انجام کاری علاقه دارید، الان آنرا دنبال نمایید. اگر در راه با کسی آشنا شدید بعنوان یک امتیاز مثبت به آن بنگرید، در غیر این صورت تمرکز را روی شادی شخصیتان بگذارید.

 

خوشحال بودن به تنهایی ممکن است در ابتدا عجیب باشد، زیرا همه ی ي ما از کودکی با این باور بزرگ شده ایم که برای موفقیت و شناخته شدن بعنوان یک بزرگسال باید ازدواج کنیم و یا بطور متداول با دیگران در تماس باشیم. اگر چه این انتخاب بر عهده ي شماست.

 

با قدم هاي کوچک آغاز کنید. به پارک بروید و کتاب بخوانید. به تنهایی به سینما بروید. حتی تنها برای خوردن قهوه یا غذا به رستوران و کافه بروید. با گذر زمان می بینید که میتوانید همدم خوبی برای خودتان باشید.