پارس ناز پورتال

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس 

اولین خودرو سوپر اسپرت ایرانی معرفی شد که طراحی کاملا نوین دارد و می توان آن را در رده لوکس ترین خودروهای طراحی شده نوین قرار داد. کمپانی سیروان موتورز، به شکل غیر رسمی از سوپراسپرت دست ساز خود، به اسم فینیکس رونمایی کرد که اولین خودروی اسپرت تماما ایرانی محسوب میشود.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

احتمالا اسم سیروان موتورز دست کم برای یک‌بار به گوش شما خورده باشد و اطلاعات مختصری هم راجع به آن داشته باشید. سیروان موتور یک کمپانی ایرانی هست که اولین بار در سال 1389 و با هدف ورود به دنیای فناوری و تکنولوژی‌هاي نوین در اساس‌ي طراحی و فرآوری سوپراسپرت با پلتفرم

 

و بدنه ي اختصاصی، فرآوری ربات و ماشین‌هاي هوشمند و همین طور پژوهش و گسترش ي دانش فنی دستاورد انحصاری خود در تولید انرژی‌هاي پاک «فناوری ایرهیبرید» پا به عرصه وجود نهاد.

 

سیروان موتورز از سال قبل به صورت جدی در مورد سوپر اسپرتی سخن گفت که توسط مهندسین ایرانی و با دست توانمند آن ها تولید خواهد شد و فینیکس اسم خواهد گرفت. اما همانگونه که می دانید مراحل پژوهش و گسترش یک خودروی سوپر اسپرت، پیچیده و زمان‌بر میباشند و به سادگی نمی توان با صرف زمان مقداری، محصولی چشمگیر روانه بازار کرد.

 

در این مدت، مشتاقان بسیاری چشم براه مشاهده چهره فینیکس بودند اما سیروان موتورز از همان ابتدا اعلام کرد که محصول خود را تا پیش از اتمام سال 1396 رونمایی رسمی خواهد کرد. اما اشتیاق بسیار مردم، باعث شد که مسئولین این کمپانی، تصمیم به یک رونمایی غیر رسمی از این ماشین بگیرند و برای اینکار، از خصوصیت لایو «Live» اینستاگرام بهره ببرند.

 

سرانجام این رخداد افتاد و نسخه آغاز از این اتومبیل به شکل غیر رسمی معرفی شد که هنوز مراحل فرآوری آن کامل نشده بود. هم‌چنین سیروان موتورز اعلام کرده که یک خودروی کوچک شهری به اسم آماتا در دست تولید دارد و به زودی از این اتومبیل هم رونمایی خواهد کرد.

 

فینیکس از پیشرانه‌اي بهره میبرد که با تکنولوژی‌هاي خاصی ساخته شده هست. این پیشرانه ترکیبی از دو انجین خواهد بود؛ یکی موتور درون سوز بنزینی که توسط شرکت AMG ساخته می شود و دیگری سیستم ایرهیبرید Air-Hybrid که توسط بنیاد‌گذار شرکت، آقای سیروان در طی ده سال پژوهش، مطالعه و طراحی ساخته شده هست که عنوان قلب تپنده ي فینیکس در نظر گرفته شده هست.

 

لازم به ذکر هست که موتور درون سوز، حجم 6.2 لیتری و 8 سیلندر دارد و در کنار قوای محرکه ایر هیبرید، قدرتی معادل 1200 اسب بخار تولید خواهند کرد. این موتور طبق معمول خودروهای سوپر اسپرت، در عقب یا به اصطلاح در وسط ماشین قرار میگیرد. چنین قدرت شگفت انگیزی از طریق جعبه دنده PDK تولید پورشه به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

جزئیات اکثر از محصولات این کمپانی در آینده توسط سیروان موتورز اعلام خواهد شد. یک گفت‌وگوی اختصاصی با مسئولین این کمپانی ترتیب داده ایم که در ادامه شما خوانندگان را در جریان آن قرار می دهیم.

 

از تاریخ کوتاه کمپانی سیروان موتورز برایمان بگویید.

 

– در سال 89، شرکت دانش بنیاد سیروان موتورز، با هدف ورود به دنیای فناوری و تکنولوژی‌هاي نوین در اساس‌ي طراحی و تولید سوپراسپرت با پلتفرم و بدنه ي اختصاصی، تولید ربات و ماشین‌هاي هوشمند و هم‌چنین پژوهش و گسترش ي دانش فنی دستاورد انحصاری خود در تولید انرژی‌هاي پاک «فناوری ایرهیبرید»، در اروپا به ثبت رسید.

 

شایان ذکر هست سیروان موتورز بعنوان هسته‌ي مرکزی در راس تمامی تولیدات خود قرار دارد، و محصولات تولید شده در آلبوم‌هاي گوناگون خود را با اسم و لوگوی اختصاصی مربوط به واحد تولیدکننده‌ي آن که کاملا به سیروان موتورز وابسته هست، وارد بازار جهانی میکند، اولین محصول برای بیان توانمندی علمی شرکت سیروان موتورز، فرآوری و تولید سوپراسپرت با ویژیگی‌ها و توانمندی‌هاي خاص نسبت به دیگر رقبا هست.

 

ما کاملا با خبر به ابزارها و امکانات محدود و همه ي‌ي دشواری های تولید در درون کشور هستیم و همین طور رقابت با شرکت‌هاي بزرگ که چندین دهه در حال تولید ماشین میباشند کاری بزرگ و بسیار مشکل هست، از این جهت سیروان موتورز با دقت به توانمندی علمی و فنی و برنامه‌هاي خاص و بلند مدت خود با هدف خدمت به مردم عزیز ایران علی‌الخصوص تغییر دیدگاه

 

جامعه‌ي داخلی و خارجی مبنی بر عدم توانمندی ایرانی برای تولید محصول با کیفیت بر اساس معیارها و استاندارهای جهانی، پا در این عرصه نهاد. سیروان موتورز با تکیه بر افراد و طراح توانمند خود که دارای 15 سال پیشینه‌ي پژوهش، مطالعه و مشارکت‌هاي موردی «کوتاه مدت» با چندین کمپانی مشهور و بزرگ خودروساز هست،

 

فرآوری یکی از پیچیده‌ترین نوع طراحی اتومبیل را در درون کشور پیش گرفت، با سربلندی اعلام م‌ نمائیم، با دقت به تمامی محدودیت‌ها و تکیه بر دانش بومی، با رعایت اصول مهندسی نوین، نکات و معیارهای آیرودینامیکی و حفظ بی قید و شرط کیفیت بالای محصول تولیدی خود برای رقابت در بازار جهانی، اولین پلتفرم و کانسپت

 

سوپراسپرت ایرانی و خودروی نوین شهری با ظاهری منحصر به فرد و طراحی شده برای سیروان موتورز با اسم تجاری فینیکس «ققنوس» و آماتا « اصیل و عالیجناب» را در آینده‌ي نزدیک معرفی نماید.

 

فعالیت خود را چه زمانی و به چه شکلی آغاز کردید؟

 

– فعالیت سیروان موتورز به دو بازه ي زمانی دارد، دوره اول پیشینه ي 13 سال پژوهش ، مطالعه و مشارکت‌هاي موردی با کمپانی‌هاي بزرگ و معتبر خودروسازی در جهان بوده که پشتوانه‌ي فنی، علمی و مدیریت برند سیروان موتورز رو شکل داد، و بازه‌ي دوم از 3 سال پیش سیروان موتورز زیرساخت‌هاي خود را برای فرآوری و تولید، حاضر و رسما از 2 سال قبل فرایند طراحی و تولید را آغاز کرد.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

آیا در مسیری که طی کردید، کمک و یا پشتیبانی از مسئولین و یا خودروسازان بزرگ کشور دریافت نمودید؟

 

– سیروان موتورز کاملا یک شرکت خصوصی هست و هیچ ارتباطی به خودروسازان داخلی ندارد، و در طول مسیر با مشخص شدن توانمندی سیروان موتورز، پشتیبانی مسئولین رو در حد امکان دریافت کردیم.

 

ایده فرآوری یک ابرخودرو ایرانی از کجا به ذهنتان رسید؟

 

– به علت علاقه‌مندی بسیار چندان بنیاد‌گذار شرکت به این نوع خودروها به علت جزئیات و پارامترهای فوق مهندسی این نوع از کلاس خودرویی، ایده ي اینکار از سال 85 در ذهن ایشان بود.

 

با وجود همۀ محدودیت‌ها در ایران، چطور توانستید کار را پیش ببرید؟

 

– بدبختانه در کشور عزیز ما حاشیه‌هاي بسیار زیادی بین مردم رواج دارد که اکثر از این که به اصل کار دقت کنند معمولاً اکثریت به حاشیه‌ها می پردازند، بدیهی هست که کار در این سطح با این شرایط بسیار مشکل هست، دشواری های زیادی را پست سر گذاشتیم و در پیش رو داریم،

 

چه از نظر تحریم‌هاي ناجوانمردانه کشور عزیزمان و چه از نظر عدم مشارکت خیلی از شرکت‌هاي بزرگ، دشواری های گمرکی، خرید بانکی ، محدودیت ‌هاي ابزاری تولید قطعه و …. اما خب همۀ وقت} با پشتکار، روابط، مشاوره، تلاش و هدفمند بودن میتوان به دشواری های فائق آمد.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

اسم ابرخودروی شما فینیکس هست؛ آیا تمام مراحل طراحی و فرآوری آن در ایران و توسط مهندسین بومی انجام شده هست؟

 

– بله اسم این خودروی جذاب فینیکس هست، تمامی مراحل طراحی و فرآوری بدنه و مونتاژ در درون کشور در حال انجام هست که اکثریت محاسبات و طراحی‌ها بدلیل نبود نیروهای فنی با تجربه ، توسط خود بنیاد‌گذار شرکت در درون کشور انجام شد و برای تایید نهایی پیش از تولید توسط تولیدکنندگان معتبر مورد ارزیابی قرارگرفت،

 

و با سربلندی اعلام می کنیم، طراحی و محاسبه‌ي بدنه که از پیچیدگی‌هاي بسیار چندان فنی برخوردار هست و همین طور پلتفرم ان در درون کشور انجام شده و هیچ شرکت خارجی و یا نیروی خارجی در طراحی و محاسبه و مونتاژ آن دخیل نبوده، اما در طراحی و فرآوری موتور و گیربکس که قطعا چند شرکت محدود

 

در جهان توان انجام آن را دارند ، از شرکت‌هاي معتبر آلمانی بهره گیری شده و همین طور برای طراحی سیستم داینامیک و تعلیق در داخل طراحی و در بیرون از کشور ساخته شده هست.

 

این اسم «فینیکس» چطور به ذهن شما خطور کرد؟

 

– فینیکس به معنای مرغ افسانه ي سیمرغ هست، این پرنده بسیار جذاب، از دل آتش بیرون می آید و تظاهر میکند این اسم به دو علت توسط یکی از اعضای محترمه‌ي سابق تیم سیروان موتورز انتخاب شد، علت اول گزینه این اسم ، تشبیه شرایط سخت تولید و فرآوری این اتومبیل، که از دل سختی‌ها و یا به اصطلاح از دل آتش عبور کرد

 

تا به این مرحله برسد، و علت دوم صادراتی بودن این اتومبیل و عدم تلفظ صحیح این اسم در بیرون از کشور، معنای انگلیسی آن رو برای راحتی در تلفظ اسم این ماشین انتخاب کردیم.

 

از فینیکس بگویید؛ طراحی این ماشین به چه شکلی صورت پذیرفت؟

 

– طراحی این ماشین در طی شش ماه توسط بنیاد‌گذار شرکت صورت گرفت، برای طراحی این ماشین از شاهین الهام گرفته شده که سریعترین پرنده ي شکاری جهان در زمان شیرجه هست و هم‌چنین این پرنده در ایران باستان سمبل تعالی و سرافرازی بوده، و در طراحی آن کوشش شده از اصول مهندسی نوین بهره گیری شود. با دقت به خطوط بدنه‌ي فینیکس، و تست آن در نرم افزارهای شبیه سازی، از ضریب آیرودینامکی خوبی نسبت به دیگر رقبای خود برخوردار هست.

 

ابعاد اتاق نسبتا بزرگتر از دیگر سوپرکارها هست و همین موضوع سبب راحتی اکثر سرنشین و دید بهتر آن و سهولت در سوار و پیاده شدن، خواهد شد.

 

ماشین تهاجمی و عضلانی طراحی شده تا شکوه و عظمت خاصی به آن ببخشد. در طراحی فینیکس کوشش شده از خطوط ساده در آن بهره گیری شود. خطوط اغراق آمیز، و گرچه تمامی خطوط بدنه و یا به اصطلاح « کاراکترلاین» طوری طراحی شده‌اند تا برترین تاثیر در جریان هوا «Laminar flow» را روی بدنه ایجاد کنند،

 

و هم‌چنین ظاهر این ماشین به گونه‌اي طراحی شده هست که جریان هوا بسیار روان بر روی مقطع فینیکس حرکت کند و از آن جدا شود و کمترین Turbulant را ایجاد کند و همینطور در طراحی به این نکته دقت شده که بیشترین سرعت عبور جریان در زیر اتومبیل و بیشترین فشار جریان بر بالای ماشین باشد تا در تعادل اتومبیل در سرعت‌هاي بالا ایجاد و دستور پذیری بهتری داشته باشد و همین طور از بیشترین نیروی DownForce و کمترین نیروی Drag برخوردار باشد.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

قوای محرکه فینیکس، توسط چه کسانی طراحی و توسط چه کمپانی تولید میشود؟

 

– فینیکس از دو قلب تپنده بهره‌مند هست ، سیستم بنزینی توسط شرکت AMG و سیستم ایرهیبرید Air-Hybrid توسط بنیاد‌گذار شرکت، آقای سیروان در طی ده سال پژوهش، مطالعه و طراحی ساخته شده هست که عنوان قلب تپنده ي فینیکس در نظر گرفته شده هست.

 

پلتفرم، شاسی، سیستم تعلیق، موتور از بخش‌هاي مهم اتومبیل میباشند؛ کمی درمورد انها توضیح دهید.

 

– در طراحی فینیکس کوشش شده خلاقیت و فناوری در تمامی بخش‌هاي آن رعایت شود. پلتفرم و شاسی فینیکس کاملا طراحی شده توسط فنی سیروان موتورز هست. در این نوع از کلاس خودرویی که به روش H-L-U ساخته می شوند معمولاً شاسی سه تیکه در نظر گرفته میشود، و فینیکس نیز دارای شاسی سه تیکه،

 

بلوک جلو و عقب از آلیاژ آلومینیوم بوده، که سبب کاهش وزن در حدود 400 کیلوگرم شده هست که موجب افزایش ایمنی و عجله اکثر و همینطور سبب افزایش کارایی و هندلینگ آن نیز می شود.

 

در داخل ستون‌هاي اصلی A – pillar «ستون جلو» و B – pillar «ستون وسط» و هم‌چنین در کف کابین از آلیاژ تیتانیوم برای افزایش ایمنی سرنشین استفاه شده و کل اتاق از الیاف با کیفیت فیبر کربن و کربن کولار ضد حریق هست.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

ظاهراً از تکنولوژی خاصی برای رنگ بدنه فینیکس بهره گیری میشود. از این تکنولوژی بگویید.

 

– در این نوع از کلاس خودرویی معمولاً از بالاترین و یا آخرین تلکنولوژی‌هاي روز جهان بهره گیری خواهد شد. یکی از این تکنولوژی‌ها در مورد رنگ بدنه هست که از فناوری نانو بهره گیری میشود و میتوان آن را نسل جدید رنگ ماشین در نظر گرفت. از خصوصیت‌هاي این تکنولوژی می توان، ضد خش و ضد لک بودن، خود تمیز شونده و کیفیت بسیار بالای رنگ اسم برد.

 

آیا فینیکس در دو نسخه برای داخل و خارج عرضه خواهد شد؟

 

با دقت به سند چشم انداز خودرویی کشور و فرمایشات مقام معظم و ارجمند رهبری، مبنی بر این که تا سال 1404، ایران باید محصولی را تولید کند که بر اساس استانداردها و معیار کیفیت روز جهان باشد، از این جهت با دقت به این فرمایشات و سند چشم انداز خودرویی ایران، ما اکثر بر بازارهای خارجی تمرکز داریم

 

که اضافه بر درخشش اسم ایران، موجب ورود ارز به درون کشور باشیم تا به سهم خود در ترقی صنعت کشور کمک کوچکی در کنار دیگر بزرگان زحمتکش برای صنعت ایران داشته باشیم. و برای مدل داخلی در نظر داریم یک یا دو دستگاه در بازار داخلی عرضه کنیم. گرچه نه همان مدل صادراتی، بلکه نسخه‌اي با دقت به محدودیت‌هاي خاص اتومبیل در درون کشور.

 

تفاوت این دو نسخه در چیست؟

 

– در آپشن‌هاي فنی و رفاهی، در تکنولوژی رنگ بدنه، در فناوری‌هاي بکار رفته سیستم داینامیکی، در شیشه‌ها که برای مدل خارجی شیشه‌ها از فناوری نانو خواهند بود که بدون نیاز به برف پاک کن هست و در نمونه‌ي داخلی از شیشه‌هاي معمولی بهره گیری خواهد شد. دیگر تفاوت‌ها در قدرت موتور و گیربکس و حجم موتور و جزئیات دیگر میباشند که به‌زودی مشخصات این دو مدل را در وب سایت رسمی سیروان موتورز منتشر خواهیم کرد.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

آیا نسخه مخصوص بازار ایران، مجوزهای لازم برای عدد گذاری را دریافت کرده هست؟

 

– برای دریافت مجوز تردد قطعا در درون کشور استانداردهای مربوط به خود را دارد که بخشی از آن شامل استانداردهای تولید یا همان استاندارد 52 گانه هست و بخش دیگر بعد از تولید این ماشین و انجام تست‌هاي آغاز بر روی آن هست. با دقت به پشتیبانی دولت و رهبر ارجمند از استعدادهای داخلی امیدواریم

 

مشکلی در این فرآیند به وجود نیاید و باید تا زمان فرآوری و تکمیل نهایی صبر کرد و تمامی تلاش ما بر این هست دست کم یک دستگاه از این اتومبیل حتی با پلاک منطقه در درون کشور باشد که امروز شاهد حضور ماشین‌هاي پرقدرتی با پلاک منطقه هستیم .

 

قیمت این ماشین در چه محدوده‌اي قرار می گیرد؟

 

– خودروهای سوپراسپرت دست ساز به علت کیفیت و دقت بالای فرآوری و بهره گیری از فناوری‌ها و قطعات با کیفیت روز، قطعا قیمت بالایی خواهد داشت و در حال حاضر تا اتمام فرآیند فرآوری قیمتی از آن را نمیتوانیم منتشر کنیم.

 

آیا برای طراحی و فرآوری فینیکس از کمپانی‌هاي مطرح جهان کمک گرفته‌اید؟

 

– سربلندی ما این هست که بیشترین سهم در طراحی این اتومبیل به سیروان موتورز تعلق دارد اماس در اساس‌هایي، طبیعی هست از تجربیات شرکت‌هاي بزرگ بهره گیری کرد که نه تنها بر روی قیمت پایان یافته موثر هست بلکه موجب افزایش کیفیت و کاهش خطا میشود.

 

آیا فینیکس امتحان‌هاي ایمنی را پشت سر گذاشته هست؟

 

– تمامی آزمایش‌هایي که نیاز به ورود آن به بازار هست را پشت سر خواهد گذاشت و این اطلاعات را بعد از انجام تست‌هاي جاده‌اي و ایمنی منتشر می کنیم.

 

آیا از موسسات معتبر در این اساس، نمرات لازم را دریافت کرده هست؟

 

– در طراحی بدنه و روش فرآوری، و کیفیت کار به صورت غیر رسمی نظرات مفید و مثبتی را دریافت کرده‌ایم. با دقت به این که این اولین تجربه حرفه ایی سیروان موتورز در این اساس هست، بدیهی هست با کاری در چنین سطحی نباید انتظار عملکرد یک شرکتی را داشت که چندین دهه در حال پژوهش و گسترش و فرآوری محصولات متعدد هست، و تا اتمام فرآیند‌ي تولید باید چشم براه این نمرات ماند.

 

فینیکس از برترین تکنولوژی‌هاي روز جهان بهره می برد. با این تفاسیر آیا این اتومبیل قادر هست با محصولات نمونه در سطح جهان رقابت کند؟

 

– نمیتوان کاملا گفت از برترین تکنولوژی‌ها، اما با دقت به بودجه فرآوری آن کوشش شده در کنار برترین‌ها قرار گیرد و می توان گفت فینیکس با امتیازهای خود می تواند متمایز باشد و در کنار دیگر رقبای هم سطح در این کلاس قرار بگیرد.

 

محصولات ساخته شده توسط کمپانی‌هاي مطرح در جهان در این سگمنت کم نیستند. فینیکس با کدام یک رقابت خواهد کرد؟

 

– بله قطعا همینطور هست اما موضوعی که ما روی آن تمرکز داریم این هست که تمامی شرکت‌هایي که این دسته از اتومبیل را تولید می کنند اکثر به قدرت و جزئیات فنی و ظاهر بیرونی دقت دارند و فضای داخلی را فراموش کرده‌اند که می توان در قالب استاندارد طراحی داخلی و خارجی این خودروها،

 

نسبتا فضای داخلی بهتر و آسان‌تری را داشت. ما تمامی نقاط ضعف دیگر خودروها را در این کلاس گردآوری کرده‌ایم و تا حد امکان آن را در فینیکس تقویت کرده‌ایم که و دیگر جذابیت‌هایي برای فینیکس در نظر گرفته شده تا برای خریداران خاص این دسته از خودروها دیدنی باشد. اجازه دهید بعد از تولید با دقت به کیفیت و توانایی‌هاي خود، فینیکس تعیین کند با کدام دسته میتواند مبارزه کند.

 

کمپانی‌هاي کوچکی در سطح جهان وجود دارند که به در سال‌هاي جدید به فرآوری ابرخودروهای گرانقیمت روی آورده‌اند؛ مثل W Motors لبنان که با محصولی به اسم لایکان هایپر اسپرت به شهرت و موفقیت بسیار خوبی دست یافت. به نظر شما فینیکس می تواند چنین موفقیت‌هایي را برای کشور ما کسب کند؟

 

– در درون کشور عزیزان بسیاری زحمت کشیده‌اند و خودروهایی تولید کرده‌اند، چه در اساس ي فرآوری کامل و چه در حد یک کانسپت. بعد از رونمایی غیر رسمی از فینیکس با دقت به خواهش‌هاي مردم و انتشار عکسهایی از فینیکس کاملا مشخص هست که با چه کیفیتی و با چه هدفی وارد این عرصه شده.

 

تمامی تلاش ما این هست در کنار دیگر بزرگان کشور که برای ایران اسم آور بوده‌اند ما هم سهم کوچکی در موفقیت و ترقی صنعت کشور عزیزمان داشته باشیم، و امیدواریم با دقت به محدودیت‌ها و حواشی بسیار چندان، اسم خوبی برای کشور کسب کنیم.

اولین خودرو سوپراسپرت ایرانی معرفی شد +عکس

– چه آپشن‌هایي برای این ماشین در نظر گرفته شده هست؟

 

– بسته طراحی ما حاکی از آپشن‌هایي هست که برخی از تولید کنندگان قطعات بخاطر تحریم‌هاي ناجوانمردانه ، مشارکت نمیکنند و یا بعد از قرارداد، با دقت به موضوعات سیاسی کشور عزیزمان، قرارداردها یه صورت یک جانبه فسخ میشوند و یا حاضر نیستند فناوری‌هاي خود را برای بازار داخلی در اختیار ما بگذارند.

 

از این جهت انتشار جزئیات کامل در مورد آپشن‌هاي خاص فینیکس را بعداً منتشر میکنیم که آسودگی دلیل از دریافت قطعه و سیستم‌هاي مورد نظر را داشته باشیم ، اما از آپشن‌هاي ابتدایی فینیکس میتوان به این موارد اشاره کرد:

 

فناوری انحصاری ایرهیبرید Air-hybrid
سیستم تعلیق Double A arm multi link که از خودروهای مسابقه اي فرمول یک F-R-I-C-S الهام گرفته شده
کمک‌هاي الکترومغناطیسی Electromagnetic با تنظیم اتوماتیک بلندی
سیستم بازرسی پایدار لحظه‌اي V-C-S
K.E.S System

 

شیشه‌ها از فناوری نانو تکنولوژی Nanoprotect AG
بدون آینه mirrorless
دیسک‌هاي سرامیک کربنی فوق پیشرفته C-SI-C
تولید فینیکس به چه شمار محدود خواهد بود؟

 

– در مجموع برای بازار داخلی و خارجی 100 دستگاه.

 

آیا سیروان موتورز یک خودروی کوچک شهری دوست‌دار محیط زیست با اسم آماتا در دست تولید دارد؟

 

– بله، خودرویی با تعبیر و مفهوم جدیدی از وسیله ي نقلیه از نسل آینده هست که میتوان آن را نوین‌ترین وسیله‌ي نقلیه فرآوری درون کشور اسم گذاشت که سازگار با محیط زیست ECO-Life خواهد بود.

 

کمی از این اتومبیل بگویید.

 

– آماتا برای شهرهای بزرگ و پرترافیک و آلوده طراحی شده. خودرویی دو نفره با امکانات خاص که مسافرت‌هاي درون شهری را برای راننده آسان می کند و از آلودگی زیست محیطی جلوگیري می کند. آماتا بسیار متفاوت طراحی شده که از امکانات خاص و فضای داخلی نوین و زیبایی برخوردار هست.

 

فضای داخلی بزرگ و آسان، ابعاد کوچک این وسیله، نیاز داشتن به فضای کوچک پارک، دور درجا برای سهولت در مانور در ترافیک، برخی از خصوصیت‌هاي آماتا هست که به‌زودی از کانسپت ان رونمایی میکنیم.

 

شایان ذکر هست سیستم تعلیق و دستور آماتا بسیار نوین و عالی و متفاوت هست و در نوع خود، در این اتومبیل شاهد نسل جدیدی از دستور اتومبیل هستیم و کوشش کردیم بسیار متفکرانه، آینده نگرانه و با خلاقیت بالایی این اتومبیل طراحی و ساخته شود.

 

ریشه اسم آماتا از کجاست؟

 

– در ادبیات باستان ایران به معنای اصیل و عالیجناب هست.

 

این اسم چطور انتخاب شد؟

 

– طی فراخوان ما برای انتخاب اسم آماتا، چندین اسم از بین بیش از 6000 اسم دریافتی گزینه کردیم و انها را برای رای گیری توسط مردم ارجمند در کانال تلگرام سیروان موتورز منتشر نمودیم، و با بیشترین رای مردم با دقت به معنای آن این اسم انتخاب شد.

 

احتمالاً دیدنی باشد بدانید این اسم توسط یکی از هم میهنان عزیزمان آقای علیرضا فدایی در استان مرکزی انتخاب شد که 15 سال دارند.

 

طراحی این اتومبیل به چه شکل هست؟

 

– نوین، متفاوت از آن چه تا کنون از خودروی دیده‌ایم، جذاب ، و مفهموم جدیدی از یک ماشین را به دنبال دارد. در طراحی این اتومبیل کوشش شده از اشکال هندسی در ایران باستان بهره گیری شود که بسیار با معنا میباشند.

 

آماتا از چه قوای محرکه‌اي بهره گیری میکند؟

 

– به‌زودی منتشر میکنیم.

 

باتوجه به قوای محرکه، آیا آماتا آلودگی تولید می کند؟

 

– بسیار کمتر از انچه که دیگر وسایل نقلیه تولید میکنند یا احتمالاً بگوئیم بسیار ناچیز هست نسبت به خودروهای امروزی.

 

آیا استاندرهای لازم زیست محیطی و ایمنی توسط این اتومبیل کسب شده هست؟

 

– با استانداردهای لازم در این اساس، آماتا را در خیابانها خواهیم داشت.

 

کشور ما نیاز مبرمی به یک خودروی پاک به خصوص برای شهرهای بزرگ و آلوده دارد. آیا این ماشین به تولید انبوه می رسد؟

 

– با دقت به پیشباز مردم و گرچه کاربری آماتا با دقت به نیاز مردم، امیدواریم که تقاضا این شرایط را فراهم کند که در تیراژ بالا برای درون کشور تولید شود، اما قطعا برای بازار خارجی در شمار بالا تولید خواهد شد.

 

و این که آیا میتواند پاسخگوی همۀ نیازهای مشتری ایران باشد؟

 

– این سوال جوانب بسیار گوناگونی دارد، و اساسا هیچ محصولی از هر برند در جهان نمی تواند رضایت کامل مشتریان را جلب کندو یا پاسخگوی همه ي ي نیازهای آن ها باشد، اما در حد امکانات و دید ما نسبت به آینده ي ماشین و نقاطی که برای طراحی این ماشین دیده شده، می تواند طرفداران زیادی را به سوی مفید جلب کند.

 

تولید آماتا در ایران صورت خواهد پذیرفت و یا در کشورهای خارجی هم تولیدی پیش بینی شده هست؟

 

– آماتا را میتوان گفت کاملا ایرانی هست و با سربلندی تولید آن را برای بازار داخلی و خارجی در نظر داریم و از نیروی ایرانی در درون کشور بهره گیری خواهیم کرد. گرچه در درون کشور اگر مشارکت و پشتیبانی‌هاي لازم در این اساس صورت بگیرد.

 

آماتا محصولی هست که در شهرهای بزرگ کارایی بسیاری دارد. آیا این اتومبیل به بیرون از کشور هم صادر خواهد شد؟

 

– بله قطعا، با دقت به تغییر ساختار ماشین در جهان و تغییر مسیر به سوی خودروهای پاک، این بازار را از دست نخواهیم داد.

 

در چنین خودرویی، وجود آپشن‌ها و تکنولوژی‌هاي روز، اهمیت فراوانی دارد. برای این موضوع چه تمهیداتی اندیشیده‌اید؟

 

– در مورد آپشن‌ها و بهره گیری از تکنولوژی‌ها در هر کشوری متفاوت و با دقت به فرهنگ آن کشور تعیین می شود. تصور کنید خودروهای خودران بدون راننده در داخل اتوبانها و جاده‌هاي ما بدون راننده حرکت کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟! با این حال چشم براه رونمایی آماتا باشید تا توانایی ما را از نزدیک مشاهده نمایید.

 

با دقت به ابعاد کوچک آماتا، قابلیت حمل چند سرنشین را خواهد داشت؟

 

– دو سرنشین.

 

در نهایت باید این سوال را بپرسیم که برنامه سیروان موتورز برای آینده چیست؟

 

– هدف ما همان‌طور که در تاریخ کوتاه و اهداف به آن اشاره کردیم، ورود به تولید وسایل نقلیه نوین و هوشمند هست و همین طور گسترش ي فناوری انحصاری موتور Air-Hybrid و فرآوری خودروهای سفارشی دست ساز و ربات‌هاي هوشمند.

 

آیا قصد فرآوری خودروی دیگری را هم دارید؟

 

– فعلاً خیر. تا این مرحله در سال‌هاي بعد بر روی گسترش ي محصولات فعلی تمرکز خواهیم داشت که با دقت به ترقی فناوری و تکنولوژی محصولات به روز باشند، در حد facelift «فیس لیفت» ادامه خواهیم داد.

 

از شما تشکر می کنیم و برایتان در مسیر پیش رو، آرزوی موفقیت روز افزون و ترقی مادام العمر داریم.