پارس ناز پورتال

اولین علامت های آنفولانزا را بشناسید

اولین علامت های آنفولانزا را بشناسید

اولین علامت های آنفولانزا را بشناسید 

بیماری آنفولانزا یا به عبارت صحیح تر آنفلوآنزا در میان مردم بسیار رایج است و معمولا در فصل زمستان و بهار بصورت اپیدمی در جامعه پخش می شود. علائم آنفولانزادر طول فصل آنفولانزا، محافظت از خود در برابر ویروس ها یک اولویت است ویروس آنفولانزا می تواند از طریق قطرات بزاق، زمانی که فرد آلوده سرفه یا عطسه کند گسترش یابد این قطرات می تواند به مردم تا فاصله 6 فوت برسد.

 

شما می توانید با تنفس هوای حاوی این قطرات و یا لمس اشیاء آلوده به این قطرات در معرض ابتلا قرار گیرید تشخیص علائم اولیه ابتلا به آنفولانزا می تواند از گسترش این ویروس جلوگیری کند و احتمالاً به شما در درمان قبل از بدتر شدن بیماری کمک کند.

 

خستگی ناگهانی و یا بیش از حد

روزهای کوتاه تر و کاهش نور خورشید می تواند به شما احساس خستگی بدهد اما یک تفاوت بین خستگی و تجربه خستگی شدید وجود دارد خستگی بیش از حد و ناگهانی یکی از اولین نشانه های آنفولانزا است و ممکن است قبل از سایر علائم ظاهر شود خستگی همچنین یکی از علائم سرماخوردگی است اما آن با آنفولانزا شدید تراست

 

ضعف شدید و خستگی ممکن است در فعالیت های عادی شما دخالت کند بنابراین مهم است که شما فعالیت خود را محدود و اجازه دهید بدن شما استراحت کند. به عنوان مثال، محل کار یا مدرسه را چند روز تعطیل و در بستر بمانید استراحت می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت و به مبارزه با ویروس کمک کند.

 

درد و لرز بدن

بدن درد و لرز نیز از علائم شایع آنفلوانزا است. بدن درد می تواند در هر نقطه از بدن به خصوص در سر، پشت و پاها بروز کند. لرز ممکن است با بدن درد همراه باشد. آنفولانزا ممکن است باعث لرز حتی قبل از ایجاد تب شود پیچیدن خود در یک پتوی گرم می تواند دمای بدن شما را افزایش دهد و سبب کاهش لرز شود. اگر شما بدن درد دارید شما می توانید از داروهای ضد درد بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید.

 

سرفه کردن

سرفه مداوم می تواند بیماری را زودتر نمایان کند آن ممکن است یک علامت هشدار دهنده از آنفولانزا باشد. ویروس آنفولانزا همچنین می تواند سبب سرفه با خس خس سینه و تنگی نفس شود. شما ممکن است سرفه با خلط یا موکوس زیاد داشته باشید اما این در مراحل اولیه ابتلا به آنفولانزا، نادر است.

 

اگر شما مشکلات تنفسی مانند آسم یا آمفیزم داشته باشید ممکن است نیاز باشد تا شما به یک دکتر برای جلوگیری از عوارض بیشتر مشورت کنید. همچنین، اگر شما متوجه خلط خونی شدید با یک دکتر تماس بگیرید عوارض آنفولانزا می تواند شامل برونشیت و ذات الریه باشد. قطره یا داروی سرفه سبب آرامش سرفه از آنفلوآنزا می شود.

 

هیدراته نگه داشتن خود و گلو نیز کمک می کند. شما می توانید آب و چای بدون کافئین بنوشید. همیشه سرفه خود را برای جلوگیری از گسترش عفونت پوشش دهید.

 

گلو درد

سرفه مربوط به آنفلوآنزا می تواند به سرعت به یک گلو درد منجر شود. برخی از ویروس ها در واقع می تواند باعث تورم گلو بدون سرفه شود. در مراحل اولیه ابتلا به آنفولانزا، شما ممکن است در گلو احساس خارش و تحریک نمایید. شما همچنین ممکن است هنگام فرو بردن غذا یا نوشیدنی یک احساس عجیب و غریب داشته باشید.

 

اگر گلو درد شما بدتر شود به احتمال زیاد ویروس پیشرفت کرده است. سهام بالایی از چای بدون کافئین، سوپ مرغ و آب مصرف نمایید. شما همچنین می توانید با 8 اونس آب گرم 1 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری از جوش شیرین قرقره کنید.

 

تب

تب نشانه آن است که بدن شما در حال مبارزه با یک عفونت است. تب مربوط به آنفلوآنزا معمولاً 100 فارینهایت (38 درجه سانتی گراد) و یا بالاتر است. در حالی که تب یک علامت شایع در مراحل اولیه آنفلوآنزا است نه اینکه هر کس با آنفولانزا تب خواهد داشت. همچنین، شما ممکن است لرز را با یا بدون تب تجربه کنید. استامینوفن (تیلنول) و ایبوپروفن (ادویل) هر دو در کاهش تب موثر هستند اما این داروها نمی توانند ویروس را درمان کنند.

 

مشکلات معده و روده

علائم نخست آنفلوانزا می تواند در زیر سر، گلو و قفسه سینه گسترش یابد. برخی گونه های این ویروس می تواند سبب اسهال، تهوع، درد معده، یا استفراغ شود. کم شدن آب بدن از عوارض خطرناک اسهال و استفراغ است. از کم آب شدن بدن جلوگیری کنید و نوشیدنی های ورزشی، آب میوه، چای بدون کافئین و سوپ بیاشامید.

 

علائم آنفلوانزا در کودکان

ویروس آنفولانزای همچنین باعث علائم بالا در کودکان می شود. با این حال، ممکن است فرزند شما نشانه های دیگری داشته باشد که نیاز به توجه پزشکی باشد. این می تواند شامل:

 

ننوشیدن مایعات به اندازه کافی
گریه بدون اشک
بیدار نشدن از خواب و یا متقابل آن
قادر نبودن به خوردن
داشتن تب با بثورات
داشتن مشکل در ادرار کردن

 

شناخت تفاوت بین آنفولانزا و سرماخوردگی در کودکان سخت است. کودک شما با هر دو آنفولانزا و سرماخوردگی می تواند سرفه، گلو درد و بدن درد داشته باشد اما علایم شدید با آنفولانزا می باشد. اگر فرزند شما تب ندارد ممکن است نشان دهد که آنها سرماخوردگی دارند. اگر شما در مورد هر گونه علائمی که در کودک شما توسعه یافته نگران هستید شما باید با پزشک متخصص اطفال خود تماس بگیرید.

 

علائم اورژانس انفولانزا

آنفولانزا یک بیماری پیشرونده است. این به این معنی است که علائم بدتر خواهد قبل از آنکه بهتر شوید. هر کس به همان یک ویروس خاص پاسخ نمی دهد. علاوه بر این، سلامت کلی شما می تواند شدت علائم شما را تعیین کند. ویروس آنفولانزای می تواند خفیف یا شدید باشد. بلافاصله با پزشک تماس بگیرید اگر دارای علائم زیر هستید:

 

درد قفسه سینه
مشکلات تنفسی
پوست و لب مایل به آبی
کم آبی شدید
سرگیجه و سردرگمی
تب عود کننده
بدتر شدن سرفه
دوره بهبودی انفولانزا

 

 به گزارش پارس ناز اگر شما با آنفولانزا تشخیص داده شده اید به خود برای یک دوره بهبودی معقول فرصت دهید. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) توصیه می کند که شما به کار برنگردید تا زمانی که تب شما به مدت 24 ساعت بدون دارو قطع شود. حتی اگر شما تب ندارید شما هنوز هم تا زمانی که علایم شما بهبود یابد باید در خانه بمانید

 

بازگشت به محل کار یا مدرسه وقتی ایمن است که شما بتوانید فعالیت طبیعی بدون خسته شدن را از سر بگرید. میزان بهبودی متفاوت است. حتی پس از احساس بهترشدن، شما ممکن است سرفه طولانی و خستگی را برای چند هفته تجربه کنید. اگر آنفولانزا بر می گردد و یا پس از بهبودی اولیه بدتر شود همیشه یک دکتر را ببینید.

 

پیشگیری از آنفولانزا

خبر خوب این است که ویروس آنفلوانزا قابل پیشگیری است. تزریق واکسن آنفلونزا در هر سال یکی از بهترین راه ها برای محافظت از خود است. آمپول آنفلونزا برای همه سنین 6 ماهه و بالاتر، از جمله زنان باردار توصیه می شود. با توجه به نظر CDC، از اسپری بینی واکسن آنفلوانزای در طول سال 2016 -2017 استفاده نشود. دیگر اقدامات پیشگیرانه عبارتند از:
از تماس نزدیک با افراد بیمار اجتناب کنید.

 

اگر شما بیمار هستید به خصوص دارای تب باشید در منزل بمانید.

سرفه خود را برای محافظت از دیگران پوشش دهید.

دست های خود را بشویید.

لمس دهان یا بینی خود را محدود کنید.