پارس ناز پورتال

اولین مصاحبه اصغر فرهادی پس از اسکار 2017

مجموعه : اخبار سینما
اولین مصاحبه اصغر فرهادی پس از اسکار 2017

اولین مصاحبه اصغر فرهادی پس از اسکار 2017 

اصغر فرهادی با شایستگی تمام اسکار دوم خود را در سینمای جهان دریافت نمود که جای بسی تحسین و افتخار دارد. اولین مصاحبه وی را پس  از اسکار می خوانیم. «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی که به تازگی برای فیلم «فروشنده» جایزه اسکار دریافت کرده در مصاحبه با خبرگزاری افه اسپانیا در مورد این فیلم گفت، منشاء همه خشونت ها، احساس تحقیر است.

 

افه نوشت: حضور نیافتن فرهادی در مراسم اسکار بازتاب زیادی داشت و این سر و صدا نشان می داد که او به حق، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار شده است.

 

به نوشته خبرگزاری افه، کارگردان ایرانی پژواک جدید و غیر منتظره ای به داستان ‘فروشنده’ داده است.

 

این رسانه ادامه داد: وی در این فیلم به بازتاب خشونت و مشکل درک دیگران می پردازد. این کارگردان در سفر اخیرش به مادرید در مصاحبه با خبرگزاری افه گفت، منشاء همه گونه خشونت، احساس تحقیر است.

 

سفر وی به اسپانیا مربوط به تولید فیلم دیگری در این کشور در سال جاری (میلادی)، با «پنه لوپه کروث» و «خاویر باردم» به عنوان شخصیت های اصلی فیلم است.

 

افه یادآور شد که داستان ‘فروشنده’ بیانگر مردی با تمایلات غیر منتظره برای انتقامجوئی است و عنصر مشترکی که با فیلم «جدایی نادر از سیمین» دارد این است که همه چیز در فضای خانواده اتفاق می‌ افتد.

 

فرهادی در این باره گفت: فکر می کنم که فیلم های سیاسی تاثیر ضعیفی بر مردم دارد. فیلم می بایست بینش عمیق تری به جامعه بدهد تا از آن طریق درک سیاسی مردم افزایش یابد.

 

به نوشته افه، فرهادی در باره سانسور اظهار داشت: «سانسور، بخشی از فرایند ایجاد و خلاقیت در بسیاری از کشورها است. سال ها پیش نیز در اسپانیا چنین محدودیت هایی وجود داشت».

 

وی می گوید «سانسور دارای اثری مضاعف است. محدودیت باعث ایجاد زبان جدید و بیان خلاقانه ای می شود که به خودی خود می تواند جالب باشد».

 

وی ادامه داد: ایده هایی‌ می‌ توانند برای من مطرح شوند که توسعه آنها در ایران آنقدر دشوار خواهد بود که در آخر چیزی از فیلم باقی‌ نخواهد ماند و به این منظور آنها را برای آینده ای با سانسور کمتر و یا کشورهای دیگر ذخیره می کنم. در ایران، به دنبال موضوعاتی هستم که بشود در آن کار کرد و به رغم محدودیت ها، کشف خلاقیت جالب است.

 

افه افزود: در فیلم اسپانیایی وی که قرار است در ماه سپتامبر تولیدش شروع شود، از سوی شرکت تولید «ال دسئو» و «ممنتو فیلم» تهیه خواهد شد. این فیلم در باره خانواده روستایی تولید کننده محصولات انگور در اسپانیا است.

 

فرهادی می گوید، کار کردن با کروث و باردم باعث می شود تا شور و شوق زیادی به من دست دهد.

 

وی می افزاید: آن دو بازیگرهای بزرگی هستند، کار آن ها را سال هاست پیگیری می کنم و علاوه بر این رابطه عاطفی بین ما بوجود آمده است. آدم های بسیار خون گرمی هستند.