پارس ناز پورتال

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد 

شرکت اپل طی مراسم سالیانه خود محصولات جدیدی را معرفی کرد که آیفون 8 نیز جزء انها بود. گزارش کامل این مراسم را در زیر می‌بینید. کنفرانس دیشب اپل با رونمایی از چندین محصول اخیر همراه بود که در این مقاله به معرفی مهمترین آنها میپردازیم.

 

دستیار هوشمند خانگی Apple Homepod

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

شایعه تولید بلندگوی هوشمند اپل برای رقابت با دیگر محصولات نمونه موجود در بازار مثل «Amazon Echo و Google Home» دیشب در طی کنفرانس رسمی و با معرفی محصولی به اسم «Homepod» به واقعیت ضمیمه, یکی از دیدنی ترین خصوصیت هاي این بلندگوی هوشمند تنظیم خودکار حجم صدا در محیط هاي گوناگون هست; این گجت حجم محیطی که در آن قرار گرفته را سنجیده و نسبت به آن به گونه اي حجم صدای خروجی اش را تنظیم میکند

 

که صدایش واضح بوده و در عین حال بیش از اندازه هم بلند نباشد, خصوصیت هاي جالبی در آن به کار گرفته شده که برخی از آنان در حوزه موسیقی میباشند, برای نمونه در طول اکران موسیقی میتوانید از «Homepod» اسم گیتاریست آهنگ در حال اکران را بپرسید و دستیار هوشمندتان به سادگی

 

به این سوال جواب خواهد داد, «Homepod» در کنار خصوصیت هاي مرتبط با موسیقی از قابلیت هاي کاربردی همسانی در سنجش با دیگر رقبا بهره می‌برد و قیمتی 349 دلاری برایش در نظر گرفته شده هست

 

iMac Pro,iMac و MacBook هاي اخیر با سخت افزاری به روز و نیرومند

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

در قسمتی از مراسم دیشب شاهد معرفی نسخه جدیدی از رایانه هاي رومیزی iMac بودیم, نسخه به روز رسانی شده این رایانه از خصوصیت هایي هم چون صفحه نمایش رتینای اخیر, قدرت پردازش گرافیکی اکثر, پردازنده نسل هفتم اینتل و یا Kaby Lake و درگاه یو اس بی Type C بهره گیری شده هست و هم‌چنین iMac اخیر قابلیت خاصی برای تولید محتوای سازگار با فناوری واقعیت مجازی را داراست.

 

iMac Pro نیز با تغییراتی همراه بوده هست; صفحه نمایش اخیر با توجه5K, طراحی اخیر سیستم خنک کننده, پردازنده 8 هسته اي زایان با توانایی ارتقا به نمونه 18 هسته اي, 4 ترابایت حافظه SSD , 128 گیگابایت حافظه رم از نوع ECC و چهار درگاه «Thunderbolt 3» بخشی از خصوصیت هاي اخیر iMac Pro میباشند.

 

قیمت iMac اخیر با صفحه نمایش 21.5 اینچی 1099 دلار و قیمت نمونه اي که از صفحه نمایش 4K بهره گیری میکند 1299 دلار هست وقیمت رایانه رومیزی iMac Pro نیز از 4999 دلار شروع می‌شود. MacBook ها هم با تغییراتی همراه بوده اند که مهم‌ترین آنها به کار گیری پردازنده هاي نسل هفتماینتل و یا «Kaby Lake» در آنها بوده هست و قیمت پایه اعلام شده برای پیش خرید آنان معادل 1299 دلار هست.

 

iOS 11 و App Store

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

نسخه اخیر سیستم عامل iOS با تغییرات گسترده اي همراه بوده هست, دستیار هوشمند شما و یا Siri هوشمند تر از قبل در کنار شما خواهد بود, Siri میتواند به جمله ها گوش کرده و آنها را به زبان هاي دیگر ترجمه کند و با زیر نظر گرفتن نحوه بهره گیری کاربر از گجت قادر هست تا انجام اعمال خاص هر کاربر را به وی توصیه کند.

 

iMessage نیز با بهبود هایي همراه هست, در سیستم عامل اخیر کاربر میتواند از «Conversation» هاي خود بر روی شبکه iCloud فایل حامی تهیه کند, وی قادر هست تا با بهره گیری از سرویس «iMessage» پرداخت هاي بانکی انجام دهد و …

 

یکی از بزرگترین تغییرات اعمال شده در iOS11 مربوط به تصویر برداری هست, به لطف بهینه سازی هاي اعمال شده در iOS11 تصویر برداری در شرایط نوری نامطلوب با توجه و کیفیت بیشتری انجام می‌شود, کاربر قادر هست تا به عکس هاي Live Photos را ویرایش کند و …

 

یکی از بحث بر انگیز ترین تغییرات اخیر سیستم عامل iOS مربوط به طراحی اخیر Control Center آن هست; کاربر با بهره گیری از این خصوصیت میتواند به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشد و اضافه بر این شاهد به کار گیری هرچه اکثر فناوری 3D Touch در طراحی «Control Center» اخیر هستیم.

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

خصوصیت امنیتی جدیدی به سیستم عامل اخیر اضافه شده که باعث میشود آیفون در هنگام رانندگی کاربر و به منظور پیش گیری از کاهش تمرکز وی به طور خودکار حالت Do Not Disturb را فعال کند.Ipad ها نیز به لطف iOS11 کارایی بیشتری خواهند داشت, اکنون مولتی تسکینگ آیپد ها شباهت زیادی به رایانه و لپ‎تاپ ها پیدا کرده و با اضافه شدن اپلیکیشن Files کاربر می‌تواند به مدیریت فایل هاي گوناگون موجود بر روی گجت اش بپردازد.

 

App Store هم رنگ و بویی اخیر گرفته و طراحی ظاهری آن به کلی تغییر پیدا کرده هست, با افزودن قسمت How To به App Store کاربر میتواند به سادگی از نحوه کارکرد و نیز نکات موجود در اپلیکیشن هاي گوناگون اطلاع کسب کند و اپل قسمت App Of The Day را نیز به App Store بازگردانده هست.

 

Ipad Pro 10.5 Inch

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

با اضافه شدن نمونه 10.5 اینچی از این به بعد iPad Pro در سه سایز گوناگون در دسترس خواهد بود, آیپد اخیر امثال آیفون 7 از یک دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی بهره می‌برد و دوربین سلفی آن نیز دقتی 7 مگا پیکسلی دارد, حمایت از درگاه USB 3.0 و عمر باتری 10 ساعته آن از دیگر خصوصیت هاي

 

معرفی شده درمورد این آیپد اخیر میباشند, اما قطعا مهم‌ترین خصوصیت موجود در این نسل از آیپد ها به کار گیری فناوری جدیدی به اسم ProMotion در آنهاست که باعث افزایش بهره وری در بهره گیری از قلم نوری مخصوص اپل و یا Apple Pencil شده و زمان جواب دهی آن را به 20 میلی ثانیه کاهش می‌دهد.iPad Pro 10.5 اینچی الان بر روی سایت اپل برای فروش قرار گرفته و قیمت نمونه 64 گیگابایتی آن 649 دلار هست.

 

سیستم عامل اخیر مک با اسم MacOS High SIERRA

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

نسخه بعدی سیستم عامل Mac با ترقی هایي همراه هست که از جمله آنان میتوان به خصوصیت اخیر مرورگر Safari برای مسدود کردن Tracker ها و نیز جلوگیري از اکران خودکار ویدئو ها در برخی از وبسایت ها, نرم افزار گرافیکی جدیدی به اسم Curves برای رقابت با «Adobe Photoshop» و بازنگری

 

در بخش مدیریت فایل ها برای دسترسی و جستجوی راحت تر اشاره کرد, در بحث گرافیکی سیستم عامبپل نیز شاهد معرفی نسخه اخیر Metal به منظور حمایت از فناوری واقعیت مجازی هستیم.

 

سیستم عامل Watch OS 4

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

طی کنفرانس دیشب اپل شاهد معرفی سیستم عامل اخیر «Apple Watch» بودیم, طراحی گرافیکی و رابط هاي کاربری جدیدی در آن به کار گرفته شده که بهره گیری از آن را راحت تر خواهد کرد, اضافه بر این شاهد ترقی هایي متمرکز بر بحث قابلیت هاي ورزشی این ساعت هوشمند هستیم

 

که یکی از انها هدف گذاری ماهانه برای جنبش و سوزاندن کالری اکثر توسط کاربر هست و در نهایت کاربران این ساعت هوشمند با بهره گیری از فناوری NFC قادر به انجام اعمال جدیدی در حوزه فعالیت هاي ورزشی حرفه اي خواهند بود.

 

iPhone X

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

 به گزارش پارس ناز iPhone X«iPhone 10» اسم اخیر ترین پرچم دار مردمان کوپرتینو هست و همانگونه که از شایعات پیش از برگزاری کنفرانس دیشب مشخص بود, شاهد طراحی کاملا جدیدی در این تلفن همراه هوشمند بودیم, صفحه نمایش اخیر این موبایل که اپل از آن بعنوان Super Retina یاد میکند اندازه اي 5.8 اینچی داشته و توجه آن 2436 در 1125 پیکسل هست و از فناوری هاي «HDR10 و Dolby Vision» نیز حمایت می‌کند.

 

در آیفون اخیر هیچ نشانی از سنسور اثر انگشت و دکمه Home دیده نمیشود و اپل برای باز کردن قفل صفحه نمایش موبایل از فناوری اخیر احراز هویت به کمک اسکن سه بعدی صورت با اسم Face ID بهره گیری کرده هست, پردازنده A11 Bionic بهره گیری شده در این موبایل به مراتب نیرومند تر از پردازنده آیفون 7 هست و شاهد خصوصیت هاي اخیر دیگری هم چون حمایت از شارژ بی سیم و شکلک هاي انیمیشنی در این آیفون هستیم.

 

دوربین هاي این آیفون نیز در سنجش با نسخه قبلی ترقی هایي را نشان میدهند, دوربین اصلی این تلفن همراه دوگانه و 12 مگاپیکسلی هست و برای ثبت عکس هاي دقیق تر از فناوری لرزشگیر «Dual Optical Image Stabilization» بهره گیری می‌کند; دوربین جلوی موبایل نیز ترقی هایي داشته که یکی از آنها حمایت از تصویر برداری در حالت Portrait هست.

 

هم‌چنین اپل به هنگام معرفی پرچمدار خود از 2 ساعت عمر باتری اکثر در سنجش با آیفون قبلی صجبت کرده هست. یکی دیگر از دیدنی ترین گجت هاي معرفی شده در مراسم WWDC 2017 دیشب پد شارژ بی سیم AirPower بود که کاربر با بهره گیری از آن میتواند گجت هاي گوناگون خود را به طور هم زمان شارژ کند.

 

iPhone X در دو رنگ «Space Gray و Silver» به بازار عرضه میشود و همین طور دارای دو گنجایش داخلی 64 و 256 گیگابایت خواهد بود. قیمت نمونه 64 گیگابایتی 999 و قیمت تعیین شده برای نمونه 256 گیگابایتی 1149 دلار هست و پیش فروش آن از 27 ام ماه سپتامبر نخست میشود.

 

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

اپل در کنار پرچمدار جدیدش دو آیفون دیگر را با اسم هاي iPhone 8 و iPhone 8 Plus معرفی کرد که از لحاظ ظاهری تغییر زیادی نسبت به iPhone 7 و iPhone 7 Plus ندارند و تنها تغییر شاخص ظاهری آن در سنجش با آیفون هاي پیشین به بهره گیری از شیشه برای تولید قاب پشتی موبایل محدود شده هست.

 

پردازنده مورد بهره گیری در تولید این تلفن همراه ها از نوع A11 Bionic هست; دوربین هاي پیشرفته تر و نیز صفحه نمایش با حمایت از فناوری True Tone از دیگر ترقی هاي iPhone 8 در سنجش با iPhone 7 هست.

 

بیشترین انتقادی که به iPhone 8 و برادر بزرگ ترش وارد هست مربوط به نامگذاری آنهاست و با وجود ظاهری کاملا شبیه به نسل پیشین انتظار داشتیم تا اسم هاي iPhone 7s و iPhone 7s Plus برای آنها در نظر گرفته شود. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای پیش فروش iPhone8 و iPhone 8 Plus با حافظه داخلی 64 گیگابایتی به ترتیب 699 و 799 دلار بوده و قیمت نمونه 256 گیگابایت آنان نیز 849 دلار برای iPhone 8 و 949 دلار برای iPhone 8 Plus تعیین شده هست.

 

Apple Watch 3

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

Apple Watch 3 نیز یکی دیگر محصولات معرفی شده در کنفرانس دیشب اپل هست که توانست شور و هیجان بیشتری را به حضار منتقل کند. بزرگترین ترقی Apple Watch 3 در سنجش با نسل پیشین بهره گیری از فناوری LTE هست که با بهره گیری از آن دیگر نیازی به همراه داشتن آیفون خود نخواهید داشت,

 

به قول کارشناسان اپل این ساعت هوشمند می‌تواند تمامی اعمالی هم چون بر قراری تماس هاي تلفنی, ارسال پیامک و اکران آنلاین موسیقی را بدون داشتن رابطه با آیفون به انجام برساند, در بخش طراحی ظاهری تغییر زیادی نسبت به نسل پیشین دیده نمیشود و احتمالا تنها تغییر آن افزایش نسبی قطر بدنه و وجود یک نقطه قرمز رنگ بر روی دکمه تنظیم آن باشد.

 

پردازنده بهره گیری شده در تولید Apple Watch 3 از نوع W2 هست که به قول اپل در کنار قدرت اکثر باعث افزایش طول عمر باتری نیز خواهد شد و با بهره گیری از این پردازنده اخیر عمر باتری Apple Watch 3 به 18 ساعت ارتقا پیدا کرده هست; قیمت تعیین شده برای پیش خرید Apple Watch 3 329 دلار هست.

 

Apple TV 4K

اپل محصولات جدید خود از جمله آیفون 8 را معرفی کرد

همان طور که از اسم این گجت بر می‌آید تنها قابلیت اضافه شده به آن در سنجش با نسل پیشین حمایت از ویدئو هایي با کیفیت 4K و گرچه HDR هست. Apple TV 4K از فناوری هاي «HDR10 و Dolby Vision» حمایت می‌کند و در طی مراسم رونمایی, اپل ازسازگاری این گجت با سرویس هاي اینترنتی اي مثل «Netflix و Amazon Prime Video» گفتگو کرد.

 

با نخست عرضه «Apple TV 4K» فروشگاه «Itunes Store» نیز دچار به روز رسانی هایي خواهد شد و محتوای 4K نیز به فهرستِ محصولات قابل سفارش آن اضافه خواهد شد; گرچه خبر خوش برای علاقه مندان به این گجتِ این هست که اپل برای خرید محتوای 4K از مشتریانش خرج بیشتری نسبت به محتوای HD طلب نخواهد کرد. «Apple TV 4K 179» دلار قیمت دارد و عرضه آن ار تاریخ 22 ام ماه سپتامبر نخست خواهد شد